M1
traffipaxokról infó!
A végleges helyszínek:
M1-M7 10km+700m
M1 17km+000m
M1 63km+800m
M1 104km+000m
A műszerek az elválasztósávban lesznek. Mivel 2 műszer van, azok időnként áthelyezésre kerülnek. Az egyik műszer mindig az első két helyszín valamelyikén, a másik értelemszerűen a másik két hely egyikén lesz.
A műszerekről azt kell tudni, hogy 4 irányba képesek mérni, azaz mindkét forgalmi irányból szemből és hátulról is képes sebességet mérni, de egyszerre csak egy irányt lehet beállítani.
Üzembe helyezés 2006. november
Más forrásból is megerősítve:
"Győr, Tatabánya, Bicske és Budaörs közelében szerelnek fel úgynevezett dobozos traffipaxokat, jelenleg az alapozás folyik - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Pausz Ferenc, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Az alezredes elmondta, hogy a négy helyből mindig csak kettőben lesz mérőműszer, de sosem lehet majd tudni, mikor melyik működik. A dobozok környékén azonban tábla fogja figyelmeztetni az autóst, hogy sebességellenőrzéssel kell számolnia.
Előnye a rendszernek, hogy éjjel-nappal, folyamatosan működhet emberi felügyelet nélkül. Hátránya, hogy mivel nem állítják meg az autóst a helyszínen, nehéz bizonyítani, hogy ő vezette a sebességhatárt túllépő járművet, a jelenlegi törvények alapján ugyanis a kocsi tulajdonosa mondhatja, hogy rokona volt a sofőr, de nem akarja megnevezni. E kiskapu megszüntetésére egyébként már két törvényjavaslat is született, de az egyiket alkotmányossági problémákra hivatkozva elvetették tavaly, a másikon még dolgoznak.
Teljes mértékben igazatok van!Csak a Rendörök tul sokszor lönek túl a célon.És csak az autósokal foglalkoznak.Pl.: Alacska uti lakotelep,járöröznek mert ez a dolguk csak nem bent a lako telepen hanem az auto ut mellet mert az ott elhalado autos a bűnöző és nem az aki bent fel töri az autot.Ez is egy dolog.Szerintem nekünk kell egymásra oda figyelnünk az uton.
"Menjen ki a Hungaroringre, vagy Nardo-ba, aztán nyomja ott, ahol tuti egymaga van."
Nem vagyok egy veszett gyorshajtó, de ez a baj, hogy Magyarországon sehol nincs olyan pálya ahova reális összegért kimehetnél kedved szerint autózni...a ringen pl. a nyíltnapon vagytok 30an és köröztök 80nal egy felvezető porsche mögött...ezt az úton is lehet csinálni, és még fizetni se kell érte...ha ki akarod bérelni a pályát, azt egy napra tudod minimum és vagy fél milla és kapsz hozzá egy istállót...ennyiért megint ki megy ki..."A lehetőségek országa..pff"
a rendőrségi tankolás a MOL aranykártyák miatt eleve olcsóbb. A büntetésekből a pénz soha nem folyik be a rendőrséghez, ha a rendőr többet büntet, az állami költségvetés akkor sem fog nőni.
Ja, de közvetlenül nem marad ott. Az más kérdés, hogy felesleges adminisztráció, mint a tankoláskori is. A rendőrség fizeti a tankolást teljes árban, az állam meg visszaadja a támogatást az adókból (köztük a jövedékiből is).
Nem költségvetési tétel. Újra osztják, mert pl. a tűzoltóknak nincs ilyen bevételü,de pénz oda is kell. De sok marad a rendőrségnél is. A betervezett bevétel feletti rész osztják máshova.
Tudod vectra őszínte leszek!Mikor egy rendőr megbüntet soha nem zavart!Mert elkövettem, megláttak, hát büntessen meg.Viszont az nagyon is zavar, h focin, vagy MTV-nél, kétségbeesett, megtört szomorú arcal áltak a rendőrök, de amikor éjjel közepén kiszúrta, hogy egy jólbelátható, és teljesen üres kereszteződésben a STOP-nál csak lelassítottam, nem pedig megáltam teljesen más!Szinte 10/9 felsőrendűnek, érzi magát, látszik a fején, hogy ő most aztán nagyon ott van és keményen dolgozik, és most húúú de nagy bünt csináltam, meg persze okoskodik!Na ez fáj!De a lakásomból elvittek 200E kp spórolt pénzt akkor meg együttérzően nézett, hogy nincs tettes :(
Nem akarok általánosítani, mert nem lenne helyes dolog, de sz.tem még te is megértesz!Arról nem is beszélve, hogy egy aluljáróban sincs rendőr a cigók, és egyebek közt az emberek védelmére, de kilépsz a józsefkörűtra, és mint egy leszállópálya villog minkét oldala kéken, mert igazoltatnak a rendőrök...
Na ezzel kívánok jó éjt, valamint ha még mondani valód van kérlek írj az oldalamra, mert azt elolvasom, de itt lehet h nem fogok XY oldalt visszalapozni!
Ja és ne vedd magadra, ha nem a te inged!
Erre egyszerű a válasz. Lehet, hogy hűlyén hangzik, de a rendvédelmi szervek - köztük a rendőrség is - kénytelen költségvetése egy részét, önmaga előteremteni. Erre több megoldás van, bérelhető rendőrök, konvoj kisérés, rendezvény biztosítás, de a legjobb bevétel a trafipaxból van. Sajnos magyarországon mindíg mindenki túllő a célon, ezért tényleg úgy tűnik, hogy a rendőrség túl nagy hangsújt fektet a trafipaxokra és úgy érezni, hogy olykor ezt más dolgok rovására teszi.
Értem. Az újságban, meg tévében viszont folyamatosan az megy, hogy a rendőrség 3 milliárdot kapott a kormánytól tömegoszlató és egyéb felszerelések beszerzésére. emiatt akarják kikerülni-engedélyt kérve rá- a közbeszerzési pályázatot, hogy minél hamarabb meglegyen a cumó. De ebből is balhé van ám.....
Viszont: Olyankor is csattan a trafi mint:PL Nagykőrösi út 2x2 sávos út.Mindkét oldalon lakóházak távol az úttól+ leállósáv+ a két útszakasz közt szalagkorlát.Nos itt az egyik oldalon 70 a másikon 50 a megengedett.Na ilyenkor meg az 50es oldalon csattog a refi.
Opel-Power Én is pár embert megtudnék rugdosni...
Egyébként elmondom sokadszor is:
NEM ARRÓL BESZÉLEK, HOGY MIÉRT VAN TRAFI AZ M1EN!!!!HANEM ARRÓL HOGY MIÉRT CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZ AUTÓSOK SZIVATÁSÁVAL VAN ELFOGLALVA A RENDŐRSÉG ÉS 1000MÁSBAN SEM KORSZERÜSÍTVE NINCSENEK ÉS NEM IS TESZNEK SEMMIT!TISZTELET A KIVÉTELNEK!
Egyszóval:
Trafipax van dögivel, de az MTV ostromnál, kőkorszaki szarfos pajzsok, meg lejárt könygáz meg mittomén!!!ÉRTI VALAKI MIRÖL POFÁZOK????!!!?!?!?!
Ezt egy törvény szabályozza. Csak azt nem értem, hogy Németorsszágban miért más a vezetési kultúra. Lehet, hogy vannak olyan szakaszok, ahol nincs korlátozás, de pl. udvariasak előzékenyek egymással. Sőt, ott egy kicsit jobb is a járműpark műszaki állapota, nem gond, ha 150-200-ről satuzni kell.
Nálunk meg ez nem elmondható. Addig viszont ellenőrizni kell. Nem feltétlenül a 30-as táblához kell a trafit állítani, mert annak semmi értelme. A gyorshajtás sok baleset előzménye volt, mert az adott sebességnél nem tudják megfogni az autót, aztán oda a családja, vagy esetleg másé.
Röviden leírok egy történetet:
Volt nekem egy volt nekem egy B Vectrám, tavaly novemberben a fiammal elmentünk egy barátomhoz, leparkoltam kiszáltunk és felmentünk. A liftben voltam, amikor hallottam egy csattanást. Felértem a barátomhoz, mindenki az erkélyen volt és nézett kifelé. Ott állt lent az autóm, illetve ami maradt belőle. Röviden: 19 éves srác+honda civic. Lakótelep 77m-es féknyom!!! 4 autót tört össze nagyon és még 2-őt kevésbé. Az ütközés előtt kb. 2 percel száltunk ki a kocsiból. Ha ott vagyunk megöl engem és a 4 éves fiamat !!!! Hát ennyit a gyorshajtásról. Ja az autóra költött nem kevés + pénzt sosem láttam viszont. Pereskedünk és várunk. Tehát ha valaki azt mondja, hogy mért nem lehet száguldozni ész nélkül, azt legszívesebben összerugdosnám.
Bocs ha hoszzú voltam.