1.9 TDI (90LE) tuning
aktuális téma

Turbó csere nélkül mit lehet kihozni a 90le-s tdi-böl, elektromos adagolóval (nem akarok mechanikusat)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
A nyomásszabályzó labdát meg kell nézni, hogy dolgozik vagy sem. Az egész szabályzó ágat végig kell nézni, mérni.
Az AMF kódos 1.4 PD az nem változógeós.
Hello!!
Pedig nem változógeometriás turbo van rajta.Leszedtem a turbot negnéztem és csak egy megkerülő ág van rajta.Gépre kötve autóztunk, néztük a légmennyiség merőt.Azt mondta a szerelő hogy az jó, viszont túl magas a turbonyomásom (2,5bar fölött volt).Azt mondta hogy a megkerülő ág nem nyit ki mivel visszakéne hogy essen a nyomás 2,2-2,3 bár közé.De a nyomásszabályzó szelep ki lett cserélve egy másikra tehát az is jó.Ilyenkor mi lehet a probléma????Nem jó a MAP szenzor??? Nem jó adatot méér???
Pedig nem változógeometriás turbo van rajta.Leszedtem a turbot negnéztem és csak egy megkerülő ág van rajta.Gépre kötve autóztunk, néztük a légmennyiség merőt.Azt mondta a szerelő hogy az jó, viszont túl magas a turbonyomásom (2,5bar fölött volt).Azt mondta hogy a megkerülő ág nem nyit ki mivel visszakéne hogy essen a nyomás 2,2-2,3 bár közé.De a nyomásszabályzó szelep ki lett cserélve egy másikra tehát az is jó.Ilyenkor mi lehet a probléma????Nem jó a MAP szenzor??? Nem jó adatot méér???
pedig az változó geometriás! beálltak a lapátok és a túl nagy turbónyomás miatt letilt az elektronika!
Masterdriv
#1446
2011. október 04. 12:57
A szívócsőben összesen egy légtömegmérő van.. legjobb tudomásom szerint.. bár nem tom , gyárinál , hoyg is van ez..
Hello!
Nem változógeometriás a turbom.Tehát nem ragadhat be, legalább is szerintem.
Nem változógeometriás a turbom.Tehát nem ragadhat be, legalább is szerintem.
Hali! Ez pedig a túl nagy nyomás,mágnes szelep hibát adja! Még a geometria leragadása lehet a baj....
Hello!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy vw polo 1.4 pdtdi-m (2003-as motorkód:AMF).A hibajelenségem az hogy ha hegynek fölfelé megyek vagy épp elözök akkor a motort vészüzemmódba vágja,de nem mindi.Elözéskor igen kellemetlen dolog.Ha leállítom a motort és ujrainditom semmi baja.Sikerült hibakódot kiolvasni (17965) Túl magas szívócsőnyomás. A turbot megnéztem szép tiszta a bay-bass ág szépen könnyedén jár.A mágnesszelep(vákumvezérlő doboz) kaptam kölcsön, ugyanugy csinálja a galibát tehát ez ki kizárva.Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond???? MAP senzor vagy a MAF senzor??
Segítséget előre is köszi
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy vw polo 1.4 pdtdi-m (2003-as motorkód:AMF).A hibajelenségem az hogy ha hegynek fölfelé megyek vagy épp elözök akkor a motort vészüzemmódba vágja,de nem mindi.Elözéskor igen kellemetlen dolog.Ha leállítom a motort és ujrainditom semmi baja.Sikerült hibakódot kiolvasni (17965) Túl magas szívócsőnyomás. A turbot megnéztem szép tiszta a bay-bass ág szépen könnyedén jár.A mágnesszelep(vákumvezérlő doboz) kaptam kölcsön, ugyanugy csinálja a galibát tehát ez ki kizárva.Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a gond???? MAP senzor vagy a MAF senzor??
Segítséget előre is köszi
Akkor csapassad! :D
nah prob megoldva... olajspray-el agyonfujkáltam azt a szerkezetet.. amibe a 2 bowden csatlakozik bele :D mostmár olyan mint a vaj ;)
Hozzáértőnek nem nevezném magam,nekem csak a váltó meg a váltókar közötti felfogatás szokott szétugrani...nem bírja a póvert... 

hello, gondoltam én mindenre, csak ugy voltam vele, hogy megkérdezem a jobban hozzá értőket a dologról.. infót gyüjtök és szépen sorban végigmegyek az összes lehetséges hibán. :) És köszi a választ
Hali! Szinkron gyűrű problémára nem gondoltál ?
Vagy mivel bovdenes ,és van lehetőséged, állj aknára, és nézd meg nem akad-e valamibe bele,mikor 5-be rakod. (értelem szerűen 2 ember kell hozzá! 1 vált,1 nézi alul)
Vagy mivel bovdenes ,és van lehetőséged, állj aknára, és nézd meg nem akad-e valamibe bele,mikor 5-be rakod. (értelem szerűen 2 ember kell hozzá! 1 vált,1 nézi alul)
hello, bowdenes váltó problémáim vannak... nagyon nehezen veszi a sebességeket, meg kell rángatni a váltót h "bekattanjon" az 5. olyan mintha meg lenne szorulva... valaki tud vmi megoldást v h mi lehet a baja? köszi elöre is
Szia! Ha jól okoskodom akkor a turbód kompresszor oldalának kellene felül lennie (tehát a turbó a motor mögül látható,nincs eldugva ) úgy tudjátok megcsinálni a hozzávaló csövezést. Sz.tem ahhoz nem fog illeszkedni a gyári kipuff sem.
bocsika nem 11 es hanem 10*3,1 es adagol
Sziasztok ! Nemrég vettem egy Vento TDi-t z s motorral. Mechanikus adagoló van rajt, 11 es elemmel , 502 es csúcsok, viszont a gyári turbó. tegnap szereztem egy gt20 as turbót, és arról kellene nekem infó, vagy fénykép, hogy hogyan tudjuk ezt feltenni. Tudom, hogy megoldható mert elég sok tdi futkorászik gt20 al. Válaszokat előre is köszönöm !!
Én két embert tudok! :)

Ha egy normális mehanikus adagolót összerakat az ember szinte örök

Sajnos szerintem 1 kezemen megszámolom kibe bíznék meg az országban
Üdv, meglett a probléma, a légtömegmérő volt a hibás... cseréltük és jobb mint volt... 1.7-1.8 körül fúj.. eddig 1.5-öt tolt... köszönöm a tippeket/válaszokat! :)



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!