Állítható futóművek
aktuális téma

Most fogom megvásárolni életem első állítható futóművét, és nem igazán van tapasztalatom a dologgal kapcsolatban. Ezért szeretném, hogy sgítsetek ha tudtok.
1. Kell e szélesíteni a sárvédőíveket? Ill. lehet e úgy, hogy a fényezés ne sérüljön?
2. Hol lehet beszereltetni? (Németországból rendelem)
3. Marad komfort érzet, ill. mennyire befolyásolja pozitívan az úttartást?
4. Ha leültetem a kocsit 10cm-rel fogom még tudni nap mint nap használni? (mélygarázsok, úthibák, szóval ismeritek a Magyar úthálózatot)
Ha tudto segítsetek lszi!
Kösssszzzz
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Hali!
Az ABE tudtommal nem mindig elég, ami tényleg számít, az a TÜV! (Mármint nálatok)
Petivel csak annyi volt a "baj", hogy még szikráját sem mutatta annak, hogy értené, miről pofázunk itten. Vagy csak azért is linkelte ezeket a földön kúszó förmedvényeket, amiket aztán normálisan már nem használ senki sem.
Konkrét ültetés után derülhet ki az, hogy jó lesz-e vagy sem. De ha a tulaj alapjában véve azzal a mentalitással rendelkezik, hogy a legmélyebb a legjobb, akkor ha a kezébe nyomsz egy futóművet, ami állítható, akkor letekeri minimumra, és kész, mert szerinte az a jó.
Én meg azt vallom, hogy lehet ültetni, nem vagyok ellene, de legyen már jobb utána a gép, ne szarabb!
Peti kocsijának a futóműve most még jobb állapotban van, mint a többieké, ez igaz is lehet! Most még!
Biztosan bennem van a hiba, csak már talán túl sok kifordult, beszart gömbcsuklót láttam, és tudom, hogy sokaknak néhány tized mm-en múlik az, hogy még minden a helyén van!
A TÜV amúgy még így is engedékeny, ha a -80mm-be beleegyezik! Én nem tenném, az tuti! -40mm még okés, de utána már tényleg mindenbe bele kéne túrni, hogy ugyahogy normális, kiszámítható módon reagáljon a gép vészhelyzetben!
Az ABE tudtommal nem mindig elég, ami tényleg számít, az a TÜV! (Mármint nálatok)
Petivel csak annyi volt a "baj", hogy még szikráját sem mutatta annak, hogy értené, miről pofázunk itten. Vagy csak azért is linkelte ezeket a földön kúszó förmedvényeket, amiket aztán normálisan már nem használ senki sem.
Konkrét ültetés után derülhet ki az, hogy jó lesz-e vagy sem. De ha a tulaj alapjában véve azzal a mentalitással rendelkezik, hogy a legmélyebb a legjobb, akkor ha a kezébe nyomsz egy futóművet, ami állítható, akkor letekeri minimumra, és kész, mert szerinte az a jó.
Én meg azt vallom, hogy lehet ültetni, nem vagyok ellene, de legyen már jobb utána a gép, ne szarabb!
Peti kocsijának a futóműve most még jobb állapotban van, mint a többieké, ez igaz is lehet! Most még!

Biztosan bennem van a hiba, csak már talán túl sok kifordult, beszart gömbcsuklót láttam, és tudom, hogy sokaknak néhány tized mm-en múlik az, hogy még minden a helyén van!
A TÜV amúgy még így is engedékeny, ha a -80mm-be beleegyezik! Én nem tenném, az tuti! -40mm még okés, de utána már tényleg mindenbe bele kéne túrni, hogy ugyahogy normális, kiszámítható módon reagáljon a gép vészhelyzetben!

szegény peti! vett valamit, ami nemis rossz, erre mindenki lehurrpgja!
egy a lényeg, engedi e a magyar ut helyzet az ültetést!? nem! van akit érdekel van akit nem!
Ahogy napalm mondta a Technischer überwachungs Verein (TüV) tényleg ugy nézi a helyzetet általában -80ig!
szerintem peti meg böven benne van a 80ban mert máshogyan képtelenség lenne itt közlekedni!
a Wörthersee-i zsaruk, a német TüV ha ültetve van a kocsi, és müszakira viszed, megnézik a pappiert (ABE) azt ha benne van a kocsid akkor meg egy hosszában lerakott 5 cm-es vasprofilon (levan rögzitve a földre) kell áthaladnod! ha leér a kocsi akkor szevasz! kein TüV, mind1 hogy mi ér le, kipuf fékböwden stb.
ezt nézték ök is! meg hogy az osztrákoknál meg németeknél min 17 cm-re lehet az elsö rendszámod gyári helye a földtöl! az alá nem mehet!
én airride-ot vettem! a shownak! de persze használni is fogom!
amugy, peti kocsijának a futomüve szerintem jobb állapotban van mint 90 %-a a magyarban forgalomba helyezett keleti kocsiknak!
egy a lényeg, engedi e a magyar ut helyzet az ültetést!? nem! van akit érdekel van akit nem!
Ahogy napalm mondta a Technischer überwachungs Verein (TüV) tényleg ugy nézi a helyzetet általában -80ig!
szerintem peti meg böven benne van a 80ban mert máshogyan képtelenség lenne itt közlekedni!
a Wörthersee-i zsaruk, a német TüV ha ültetve van a kocsi, és müszakira viszed, megnézik a pappiert (ABE) azt ha benne van a kocsid akkor meg egy hosszában lerakott 5 cm-es vasprofilon (levan rögzitve a földre) kell áthaladnod! ha leér a kocsi akkor szevasz! kein TüV, mind1 hogy mi ér le, kipuf fékböwden stb.
ezt nézték ök is! meg hogy az osztrákoknál meg németeknél min 17 cm-re lehet az elsö rendszámod gyári helye a földtöl! az alá nem mehet!
én airride-ot vettem! a shownak! de persze használni is fogom!
amugy, peti kocsijának a futomüve szerintem jobb állapotban van mint 90 %-a a magyarban forgalomba helyezett keleti kocsiknak!
Ha külön van a rugó akkor is lehet állítani a magasságot, mert van hozzá egy menetes állítható "bak" amire a rugót kell tenni.
....ha nincs, akkor nem állítható a magasság.
A teleszkóp tetején a keménység állítható!
..egy kép valóban sokat segítene!!!!
....ha nincs, akkor nem állítható a magasság.
A teleszkóp tetején a keménység állítható!
..egy kép valóban sokat segítene!!!!
yasec:
a ladában külön van a rugó és a teló, ott magasságot nem tudsz állítani...
a ladában külön van a rugó és a teló, ott magasságot nem tudsz állítani...
Balu, az nem az lesz!
A teló tetején inkább a csillapítást lehet általában állítani, azaz a teló milyen sebességgel "rúgjon" vissza, miután bemerült, azaz működik.
Egy bizonyos erőhatásra minden esetben ugyanannyira merül be a teló, csak ha az az erőhatás nem tart addig, akkor viselkedik másképp a teló, ha a "vezérlését" állítod!
A csillapítással csak a teló visszarúgását tudod állítani, ha azt egy nagyobb ellenállásra tekered, attól is tűnhet keményebbenk a cucc!
Van amúgy a teló szárán (oldalt) menet?
A rugó egy állítható tányéron fekszik?
Van róla fotó?
A teló tetején inkább a csillapítást lehet általában állítani, azaz a teló milyen sebességgel "rúgjon" vissza, miután bemerült, azaz működik.
Egy bizonyos erőhatásra minden esetben ugyanannyira merül be a teló, csak ha az az erőhatás nem tart addig, akkor viselkedik másképp a teló, ha a "vezérlését" állítod!
A csillapítással csak a teló visszarúgását tudod állítani, ha azt egy nagyobb ellenállásra tekered, attól is tűnhet keményebbenk a cucc!
Van amúgy a teló szárán (oldalt) menet?
A rugó egy állítható tányéron fekszik?
Van róla fotó?

állitolag a teló tetején levő kupak szerű csavaron kell csavarni le v fel a kivánt magasságig!

ez tényleg ilyen eggyszerü lenne


Napalm-gsm
#92
2004. november 14. 12:38
@Peti1
Átplvastad már a TÜV tanusítványodat?
Normálisan a TÜV bizonyos cm határon belül vizsgálja a futóművet, és abban a tartományban minősíti megfelelőnek. Ez a gyakorlatban azt jelenti hogy pl. az én H&R állítható futóművem -70 mm-ig van tesztelve, addig megfelelt, és ha csak addig tekerem le akkor megfelelően építettem be. Viszont ha letekerem -120mm-re akkor már nem biztos hogy olyan jó lesz...(Bármennyire is nagy a kísértés) , mellesleg a gátlódat is tönkreteheted nagyon gyorsan.
A Wörtersee-i rendőrökről annyit hogy ők azért bírságolhattak mert ausztriában 11cm körül van a minimum hasmagasság, de ennek mondjuk már egy gyári LUPO Gti sem felel meg...
Átplvastad már a TÜV tanusítványodat?
Normálisan a TÜV bizonyos cm határon belül vizsgálja a futóművet, és abban a tartományban minősíti megfelelőnek. Ez a gyakorlatban azt jelenti hogy pl. az én H&R állítható futóművem -70 mm-ig van tesztelve, addig megfelelt, és ha csak addig tekerem le akkor megfelelően építettem be. Viszont ha letekerem -120mm-re akkor már nem biztos hogy olyan jó lesz...(Bármennyire is nagy a kísértés) , mellesleg a gátlódat is tönkreteheted nagyon gyorsan.
A Wörtersee-i rendőrökről annyit hogy ők azért bírságolhattak mert ausztriában 11cm körül van a minimum hasmagasság, de ennek mondjuk már egy gyári LUPO Gti sem felel meg...

köszi az infót!

nincs rola leirásom igy vettem a masinám

utámanézek!
megeggyszer naon köszi!

Nincs hozzá leírásod?
Látsz a teleszkóp testén menet szerű képződményt?
Na azzal állíthatnád a magasságot!
Keménységet elsősorban rugócserével, vagy csillapítás állítással, esetleg kompresszió állítással, de az szerintem nincsen benne.
Csillapítás állítással vagy kompresszióval tul.képpen az időbeli lefolyását tudod állítani a dolgoknak. Ha már dögledezik benne az olaj, akkor ez elmászhat, míga rugócsere konstans. (elvileg)
Hidegben az olajos rendszerek keményednek, mert az olaj viszkozitása megnő. Pont rossz az most, hogy pont télre akarod puhítani.
Ha te magad is ki tudod benne cserélni az olajat, akkor tegyél bele 5ös súlyút! (Olyan 15ös szokott bennük lenni!)
Először is, szerezz be róla valami infót!
Neten szinte mindent megtalálhatsz róla!
Látsz a teleszkóp testén menet szerű képződményt?
Na azzal állíthatnád a magasságot!
Keménységet elsősorban rugócserével, vagy csillapítás állítással, esetleg kompresszió állítással, de az szerintem nincsen benne.
Csillapítás állítással vagy kompresszióval tul.képpen az időbeli lefolyását tudod állítani a dolgoknak. Ha már dögledezik benne az olaj, akkor ez elmászhat, míga rugócsere konstans. (elvileg)
Hidegben az olajos rendszerek keményednek, mert az olaj viszkozitása megnő. Pont rossz az most, hogy pont télre akarod puhítani.
Ha te magad is ki tudod benne cserélni az olajat, akkor tegyél bele 5ös súlyút! (Olyan 15ös szokott bennük lenni!)
Először is, szerezz be róla valami infót!
Neten szinte mindent megtalálhatsz róla!

üdv mindenkinek!lenne egy kérdésem ugyanis nem nagyon vaok hozzáértő
szóval:a verdám alatt sárga koni+piros rugók!állitólag ezt lehet állítani
kérdem én hogyan?(talajtól az alja kb 10cm és naon kemény!télre szeretném emelni+puhitani!.....???

szóval:a verdám alatt sárga koni+piros rugók!állitólag ezt lehet állítani

kérdem én hogyan?(talajtól az alja kb 10cm és naon kemény!télre szeretném emelni+puhitani!.....???

Peti:
Bízom benne, hogy meg fogod találni az arany középutat!
Minden esetre tüzetesen nézesd át, nehogy gebasz legyen!
Mert az nagyon keményen végződhet, ahogyan te sem képzelted el az életedet!
Bízom benne, hogy meg fogod találni az arany középutat!
Minden esetre tüzetesen nézesd át, nehogy gebasz legyen!
Mert az nagyon keményen végződhet, ahogyan te sem képzelted el az életedet!

Simán át lehet menni a fekvő rendőrön csak lassan kell!
Nekem is megy!

Nekem is megy!

Megneznem a fekvo rendoron hogy mesz at vele...
Mindenesetre ez a forum szep peldaja a falnak beszeles esetenek
Mindenesetre ez a forum szep peldaja a falnak beszeles esetenek

NAGYON TETSZIK!
FEKSZIK!!!

FEKSZIK!!!

Egyébként egy ilyen ültetéssel is használható marad a kocsi!!
Járda szegélyre meg amúgy sem szabad parkolni!
Járda szegélyre meg amúgy sem szabad parkolni!
Nekem ez tetszik!

Na jó a képek amiket felraktam tényleg kicsit túlzóak!
De szerintem egy arany középút (számomra) elfogadott!
De szerintem egy arany középút (számomra) elfogadott!
Röviden:
Ha hasonlóan szeretnéd az autódat elfabrikálni, mint a képeken látható gnómoknál, akkor IGEN, BALESETVESZÉLYES!
Mert ilyen esetben a gömbfejek akár ki is fordulhatnak az ülékből, főleg úgy, hogy folyamatosan az egyik "végállása" felé használod a rendszert!
Ha valakinek tetszik az ilyesmi,csinálja, de utána ha egy mód van rá, ne közlekedjen vele, hanem rakja a kertjébe dísznek!
Ha hasonlóan szeretnéd az autódat elfabrikálni, mint a képeken látható gnómoknál, akkor IGEN, BALESETVESZÉLYES!
Mert ilyen esetben a gömbfejek akár ki is fordulhatnak az ülékből, főleg úgy, hogy folyamatosan az egyik "végállása" felé használod a rendszert!
Ha valakinek tetszik az ilyesmi,csinálja, de utána ha egy mód van rá, ne közlekedjen vele, hanem rakja a kertjébe dísznek!

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Üdv