Állítható futóművek
aktuális téma

Most fogom megvásárolni életem első állítható futóművét, és nem igazán van tapasztalatom a dologgal kapcsolatban. Ezért szeretném, hogy sgítsetek ha tudtok.
1. Kell e szélesíteni a sárvédőíveket? Ill. lehet e úgy, hogy a fényezés ne sérüljön?
2. Hol lehet beszereltetni? (Németországból rendelem)
3. Marad komfort érzet, ill. mennyire befolyásolja pozitívan az úttartást?
4. Ha leültetem a kocsit 10cm-rel fogom még tudni nap mint nap használni? (mélygarázsok, úthibák, szóval ismeritek a Magyar úthálózatot)
Ha tudto segítsetek lszi!
Kösssszzzz
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Nem tudom ki, hogy van vele, de szerintem kb.12cm nél mélyebb ültetéssel könnyen fel lehet akadni minden kis sz@ron, főleg városban.Persze nekem is van 1-2 haverom, akinek a jelszava: "görgőket az olajtknőre, hogy ne érjen az úthoz". Persze nézőpont kérdése.Tény, hogy ezen gépek állat módon néznek ki, csak mérlegleni kell megéri-e. Nekem az imént elített kb.12cm-re van állítva az úttól és még nem volt gondom. Bár nem terepjáró, de így jó (szerintem) 

Így igaz!
Ha egy állítható futóművel el tudod érni azt a minimális magasságot, amit a törvény megenged, akkor az a teló már meg is kapta a TÜV tanúsítványt!
Az a te sarad, ha nem a törvénybe rögzített módon állítottad be! A gyártó cég cak lehetővé tette a másfajta használatot. Ezt kihasználhatod pályán! DE nem a közúton!
Nem kell sokáig várnod, és az itteni zsaruk is ráharapnak majd ezekre a dolgokra, hiszen híresen EU túlbuzgó ország vagyunk!
Mondjuk egyes "tuningot" én sem nézek jó szemmel, aminek akár rossz vége is lehet!
Múltkor havert büntették meg, mert a kis Ford Courier dobozos gépén nem volt "C"-s gumi! Pedig a szgk. gumi teherbírásilag simán bírta volna, de nem ez számít, hanm ami a törvényben le van írva!
És akkor az a gép még nem is volt feltűnő, sőt, a gumma kb. 1 hetes volt rajta!
Ha egy állítható futóművel el tudod érni azt a minimális magasságot, amit a törvény megenged, akkor az a teló már meg is kapta a TÜV tanúsítványt!
Az a te sarad, ha nem a törvénybe rögzített módon állítottad be! A gyártó cég cak lehetővé tette a másfajta használatot. Ezt kihasználhatod pályán! DE nem a közúton!
Nem kell sokáig várnod, és az itteni zsaruk is ráharapnak majd ezekre a dolgokra, hiszen híresen EU túlbuzgó ország vagyunk!
Mondjuk egyes "tuningot" én sem nézek jó szemmel, aminek akár rossz vége is lehet!
Múltkor havert büntették meg, mert a kis Ford Courier dobozos gépén nem volt "C"-s gumi! Pedig a szgk. gumi teherbírásilag simán bírta volna, de nem ez számít, hanm ami a törvényben le van írva!
És akkor az a gép még nem is volt feltűnő, sőt, a gumma kb. 1 hetes volt rajta!

Oks, te Seatos vagy, de voltál már a Wörthersee talin?
Az osztrák rendőrök szénné gazdagodtak, és nem kellett hozzá más, csak egy darab méretes fa!
Az felett kellett áthajtani a híres "tuning" verdáknak! Akinek nem sikerült, annak annyi!
Te nagyon gazdag lehetsz, ha mindezt bevállalod!
Azt azért még a redőrök is tudják, hogy hol a helye egy forgalomba helyezhető gépnek az úttesthez képest magasságban!
Az ültetés bizony tuning, HA ezzel valami is jobb lesz!
Márpedig van rá esély, hogy jobb legyen, de ahhoz még rengeteg dolgot korrigálni kell!
Egy autón, amelyiken ezt meg lehet csinálni, azon csak annyi lehet a negatívum, hogy fennakadsz egy fekvőrendőrön!
Egy olyan sorozatgyártású gépen, amin szinte minden bázispont fixre van hegesztve, na azon aztán csak méllyebbre teheted a gépet, és a felfüggesztési redszeredet az egyik végállásához közel használod.
Na hát egészen biztosan nem ahhoz lett tervezve, így jönnek a következményei is!
Tényleg, szerinted miért keletkeztek egyáltalán az állítható futóművek? (azaz amelyek szárán a rugó bázisfelületét fokozatmentesen lehet állítani)
Várom válaszod!
Az osztrák rendőrök szénné gazdagodtak, és nem kellett hozzá más, csak egy darab méretes fa!
Az felett kellett áthajtani a híres "tuning" verdáknak! Akinek nem sikerült, annak annyi!

Te nagyon gazdag lehetsz, ha mindezt bevállalod!
Azt azért még a redőrök is tudják, hogy hol a helye egy forgalomba helyezhető gépnek az úttesthez képest magasságban!
Az ültetés bizony tuning, HA ezzel valami is jobb lesz!
Márpedig van rá esély, hogy jobb legyen, de ahhoz még rengeteg dolgot korrigálni kell!
Egy autón, amelyiken ezt meg lehet csinálni, azon csak annyi lehet a negatívum, hogy fennakadsz egy fekvőrendőrön!
Egy olyan sorozatgyártású gépen, amin szinte minden bázispont fixre van hegesztve, na azon aztán csak méllyebbre teheted a gépet, és a felfüggesztési redszeredet az egyik végállásához közel használod.
Na hát egészen biztosan nem ahhoz lett tervezve, így jönnek a következményei is!
Tényleg, szerinted miért keletkeztek egyáltalán az állítható futóművek? (azaz amelyek szárán a rugó bázisfelületét fokozatmentesen lehet állítani)
Várom válaszod!
Nem gyerekjátékbuli!

Tehát belülről magasságot air ride futóműnél lehet állítani. És inkább 2500-3000 Euroba kerülnek. +beszerelés
Aze' a TUV sem isten... Ok csak annyit mondanak, hogy a gyarinal nem rosszabb minosegu, es a gyarival megegyezo hasznalatra alkalmas. Azt, hogy szetb@ssz@ a geometriat, azt szvsz ok meg sem tudjak merni...Ott csak anyagminoseg, gyartastechnologia vizsgalat van, nem tobb.
Szerinted egy TÜV által bevizsgált Supersport futóművel ilyen gondok lennének???
Ha rossz lenne ill. nem lenne használható akkor minek gyártanák??
Ha rossz lenne ill. nem lenne használható akkor minek gyártanák??
Te nem tartod tuningnak egy autó leültetését?
Itt is el lehet menni az extrém irányba rendesen!
Na engem pont ez vonz!
Tudom, hogy ez az autóm kárára megy, de nem érdekel!! Így akartam ezért megcsináltam! Tényleg a használhatóság rovására is megy, de ezzel sem foglalkozom.

Itt is el lehet menni az extrém irányba rendesen!
Na engem pont ez vonz!

Tudom, hogy ez az autóm kárára megy, de nem érdekel!! Így akartam ezért megcsináltam! Tényleg a használhatóság rovására is megy, de ezzel sem foglalkozom.
ezek még hagyján, de ha vmi nagy gikszer van, akkor mások és a saját testi épségét is veszélyezteti!!
Tehát összefoglalva nem érdekel az, hogy rosszabbul fog mozogni a géped az uton, nem érdekel az sem, hogy esetleg otthagyhat valahol, ha a féltengelyed egyszer már nem tart veled, nem érdekel, hogy a gumidat is valószínűleg el fogja nyalni (oks., tudom, gumisnál dolgozol...), nem érdekel, hogy egy kicsit jobb rálátású rendőr akár a rendszámtábládat is lekaphatja, valamint az sem, hogy már nem használhatod majd utána úgy, ahogyan eddig?
Hogy ennek így mi értelme, azt csak te tudod! De ez szerintem már messze nem a tuning kategória, mert ennek már köze nincs a "finomhangoláshoz", te egy másik csatornát keresel, amit a te rádiód egyszerűen nem fog, mert nem olyannak képzelték el a gyárban.
Hogy ennek így mi értelme, azt csak te tudod! De ez szerintem már messze nem a tuning kategória, mert ennek már köze nincs a "finomhangoláshoz", te egy másik csatornát keresel, amit a te rádiód egyszerűen nem fog, mert nem olyannak képzelték el a gyárban.
Igazság szerint a futóműalkatrészek erős használódása nem igazán érdekel!
Amint meglesz az új céges kocsim a sajátomat még kevesebbet fogom használni, ezért metehetem, hogy még lejjebb ültessem!
Amint meglesz az új céges kocsim a sajátomat még kevesebbet fogom használni, ezért metehetem, hogy még lejjebb ültessem!

XJS: "az ultetestol alapvetoen megvaltozik a futomu geometriaja, ami hatarhelyzetben akar karos is lehet, nem csak azert, mert ul "melyen" lesz az auto, hanem sokkal instabilabb, ellentetben a hiedelemmel. A helyes mertek nagyon fontos tud lenni.."
Peti, akkor is ez a szentírás!
Nem fogsz udvarolni olyan csajnak, aki ugyan nagyon szép, de menthetetlenül aids-es, nem?
Na ez ugyanaz!
Ha éppen nem szállsz le vele az útról, akkor majd cserélgetheted az alkatrészeit irreálisan rövid idő alatt!
Egy kicsit legyél már műszaki ember is, ne csak a külleme miatt döntsd el az erősen műszaki/technikai kérdéseket!
Peti, akkor is ez a szentírás!
Nem fogsz udvarolni olyan csajnak, aki ugyan nagyon szép, de menthetetlenül aids-es, nem?
Na ez ugyanaz!
Ha éppen nem szállsz le vele az útról, akkor majd cserélgetheted az alkatrészeit irreálisan rövid idő alatt!
Egy kicsit legyél már műszaki ember is, ne csak a külleme miatt döntsd el az erősen műszaki/technikai kérdéseket!

Tudtam en, hogy az esztetika a legdragabb.. :-)
Az ültetés tényleg nem használ a kocsinak, de hát nekem ez nagyon fontos!
Viszont ami biztos, hogy így ültetve a féltengelyeim abberált módon fefelé állnak az egyenes helyett.
Viszont én nem az uttartás miatt próbálom földig ülteni, hanem az esztétika miatt!!
Majd a sárvédő szélesítés után lesz az igazi!

Viszont ami biztos, hogy így ültetve a féltengelyeim abberált módon fefelé állnak az egyenes helyett.
Viszont én nem az uttartás miatt próbálom földig ülteni, hanem az esztétika miatt!!

Majd a sárvédő szélesítés után lesz az igazi!

Nem feltétlenül kell sportrúgót venned. Bár eléggé "sufnituning" kategória, de lehet kapni olyan rúgó keményítőt, ami egy műanyag szalag szerűség, amit a rúgó spiráljai közé kell berakni. Ez keményít rajta és bontani sem nagyon kell az autót.
Nem csak az air ride allithato belulrol. Egy futomuvon sok mindent lehet allitani. Ha jol ertem, itt a magassagrol, illetve a gatlok "kemenysegerol" van szo. A magassag allitasat (talpnyomasnak hijja a zsargon) lehet megoldani a menetes szarral, amit tenyleg csak alafekve/mogenyulva lehet allitani. Ezzel ugye elmaszik a rugoelofeszites is, ami alapvetoen befolyasolja tobbek kozt a vezetesi komfortot, meg pld a kerekek pattogasat. Ezert ha valtoztatsz a magassagon, a gatlo hangolasan (huzo/nyomofokozati csillapitas) is allitani kell. Ehhez mar nem szukseges "alafekudni" altalban. Gatlo gyartmanytol/tipustol fugg. Pld egyes japan tipusokban gyarilag volt olyan rendszer, hogy egy leptetomotor tekerte a gatlo allitocsavarjat, a torony tetejen. Ezzel ugye az "ultetes" nem valtozik, csak a csillapitast befolyasolod. Vannak gatlok, amiknel kulon-kulon lehet a parametereket allitgatni. A legtobb elerheto aru tipusnal valamilyen elore meghatarozott aranyban valtoznak a parameterek, de csak egy tekerentyu van, kulon nem lehet allitgatni. Pld jobb sportmotorokon van gyarilag olyan cucc, amit szaneszejjel lehet konfiguralni. Es megvalami: az ultetestol alapvetoen megvaltozik a futomu geometriaja, ami hatarhelyzetben akar karos is lehet, nem csak azert, mert ul "melyen" lesz az auto, hanem sokkal instabilabb, ellentetben a hiedelemmel. A helyes mertek nagyon fontos tud lenni..
Szisztok!
Szerintetek, ha felújításra szorul egy állítható sportfutómű, érdemes megvenni, ha lényegesen olcsóbb? Felújítás után lesz olyan, mint eredetileg volt? Köszi a válaszokat!
Szerintetek, ha felújításra szorul egy állítható sportfutómű, érdemes megvenni, ha lényegesen olcsóbb? Felújítás után lesz olyan, mint eredetileg volt? Köszi a válaszokat!

Vannak olyan rugók, amik nem ültetnek, de keményebbek a gyárinál. A KW-nek van ilyen cucca, valamelyik katalógusban láttam
Ebben az esetben tényleg sportrugóra lenne szükséged!
De mivel a rugó miatt lejjebb kerül így is van esély arra, hogy hátul beleér! De mivel keményebb lesz.... Ki kell próbálni!
De a legtutibb akkor is a Gewinde!!!
De mivel a rugó miatt lejjebb kerül így is van esély arra, hogy hátul beleér! De mivel keményebb lesz.... Ki kell próbálni!
De a legtutibb akkor is a Gewinde!!!

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!