FUEL PRESSURE REGULATOR
aktuális téma

http://injector.com/fuelregulators.php
Egy oldal a sok közül ahol ilyen cuccokra költhetjük a pénzünket.
Olyan verdákba érdemes beletenni amik már eleve átestek valmi kissebb nagyon hergelésen......
Egy biztos: A benzinyomást tudjuk állítgatni a szerkezet beépítésével, mert az injektorok nem azt a nyomást kapják amit az AC elő tud állítani hanem csak kissebbet, a többit egy gyári szerkezet vezeti vissza a tankba....
Tapasztalatokat véleményeket vánánk azoktól is akiknek már ilyen van a gépükbe építve.... köszi
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Hali!Ha akar valaki üa.nyom szab.ót most vettem ki a kocsimból,fél év után.Elég jó tapasztalataim vannak vele.Benzincsövekkel (nyomóágon fonott fémházas csővel eggyütt)Sajna kell másra a péz.15ért odaadom.Akár el is póstázom.Hívjatok!
Why do Nissans use a MAF system instead of a MAP system? What's the difference and which one is better?
The Manifold Absolute Pressure (MAP) system uses a sensor in the intake manifold to measure the manifold vacuum in kPa and a tach signal to measure engine speed in rpm. This info is used to calculate airflow by referring to a programmable table that links volumetric efficiency with engine speed and throttle position to determine airflow. Since MAP systems don't directly measure airflow, any changes to volumetric efficiency mean the programming must be modified for the best performance. Therefore, MAP systems aren't as mod friendly. Mass Air Flow (MAF) systems use a sensor mounted in front of the throttle body that directly measures the airflow into the engine. Nissans use a hot wire MAF sensor. As air flows past a heated wire, a circuit measures the electrical current. The engine computer sends voltage to the wire to maintain a fixed temperature. Air moving past the wire cools it and more voltage is needed to keep the wire the fixed temperature. This is proportional to the mass of air flowing across the wire. Since MAF systems measure direct airflow, they can adapt easier to engine changes and modifications as well as being more responsive and accurate.

The Manifold Absolute Pressure (MAP) system uses a sensor in the intake manifold to measure the manifold vacuum in kPa and a tach signal to measure engine speed in rpm. This info is used to calculate airflow by referring to a programmable table that links volumetric efficiency with engine speed and throttle position to determine airflow. Since MAP systems don't directly measure airflow, any changes to volumetric efficiency mean the programming must be modified for the best performance. Therefore, MAP systems aren't as mod friendly. Mass Air Flow (MAF) systems use a sensor mounted in front of the throttle body that directly measures the airflow into the engine. Nissans use a hot wire MAF sensor. As air flows past a heated wire, a circuit measures the electrical current. The engine computer sends voltage to the wire to maintain a fixed temperature. Air moving past the wire cools it and more voltage is needed to keep the wire the fixed temperature. This is proportional to the mass of air flowing across the wire. Since MAF systems measure direct airflow, they can adapt easier to engine changes and modifications as well as being more responsive and accurate.

Mass Air Flow Sensor (MAF) van a Cherry GTT-ben.
akkor az még elfogadható... meggondolnadó....
bekötni bonyolult ?
bekötni bonyolult ?
Ebayen 200USD alatt is van már használtan. Itthon a Tunershopban tavaly ősszel 35e FT-ért láttam egy kínai klónt.
szeva! látom te is pont itt!
az a légtömegmérőben van egyébként?
ez az apexis cucc szerintem így saccra is annyiba kerülhet mint egy elhanyagolt példány a kocsim típusából
az a légtömegmérőben van egyébként?
ez az apexis cucc szerintem így saccra is annyiba kerülhet mint egy elhanyagolt példány a kocsim típusából
MAP (nálad lehet MAF nem tudom): légnyomásszenzor.
SAFC: Apexi cucca, amivel nagyobb injektor esetén (vagy nélküle is kis mértékben) lehet fordszám függvényében benya mennyiséget szabályozni. Hátránya, hogy a gyújtáson is állít sajnos (mivel MAP jelet cseszteti, tehát a kevesebb benya úgy keletkezik, hogy csökkenti az ECU felé küldött MAP jel feszültségét, az úgy érzékeli, mintha nem lenne olyan nagy a légnyomás, így alacsonyabb oszlopból olvassa ki az injektor nyitvatartást, kevesebb benya jut a motorba. Viszont az alacsonyabb oszlophoz nagyobb előgyújtás érték tartozik, ami gondot okozhat).
Keepitretro padja 6500 FT/óra.
SAFC: Apexi cucca, amivel nagyobb injektor esetén (vagy nélküle is kis mértékben) lehet fordszám függvényében benya mennyiséget szabályozni. Hátránya, hogy a gyújtáson is állít sajnos (mivel MAP jelet cseszteti, tehát a kevesebb benya úgy keletkezik, hogy csökkenti az ECU felé küldött MAP jel feszültségét, az úgy érzékeli, mintha nem lenne olyan nagy a légnyomás, így alacsonyabb oszlopból olvassa ki az injektor nyitvatartást, kevesebb benya jut a motorba. Viszont az alacsonyabb oszlophoz nagyobb előgyújtás érték tartozik, ami gondot okozhat).
Keepitretro padja 6500 FT/óra.
Ez így van, főleg alul érezni, ha az elosztón állítod el (késleltetsz, csökkented BTDC). Ezért nem célszerű b*szogatni csak legvégső esetben.
a gyújtást lehet állítgatni feszt. De érdekes hogy mennyire visszafogja a zótót ha már csak egy két fokkal a gyári érték alá megyek.
kössz a tippeket. Maradok a benz.nyomásemelésnél egyenlőre úgy tűnik hogy az első gondolta volt jó. persze csak mértékkel.
"feltéve, hogy dugó meg hajtókar is bírja a gyárinál jóval magasabb nyomást ill. reménykednék, hogy nem kell majd havonta hengerfejtömítést cserélni)"
hát dugattyú hajtókar tekintetében mé robosztusabb hajtókart meg dugót nem láttam hasonló méretben ami az enyémben van gyárilag.
Egy svéd gyereknek gyári minden blokk dugók hajtókar főtengely még könnyítve is és bírja neki több mint 260 lóerőig, egyszer sde baszta még szét. Mondjuk meggyöző a negyedmérföldes 11.72 @ 182 ideje is 1.5 ös mociból
A hengerfejtömítéssel más a téma az 1.5 bar felett már könnyen szétmegy...
de én max 1-1,2 bart akarok.
Ha meg gond van akkor se nagyon szarik be a halottkém mert van még hozzá egy garnitura hajtókar és dugók, + egy komplett moci a biztonság kedvéért.
Egyedül az idő meg a beépírtés a szopás. Meg a sok tömítés amit cserélni kell.....
visszatérve ez a kepitetro pad mennyibe fájna nekem ???
SAFC meg MAP szenzor nem tudom mi.....
kösz a segítséget!
"feltéve, hogy dugó meg hajtókar is bírja a gyárinál jóval magasabb nyomást ill. reménykednék, hogy nem kell majd havonta hengerfejtömítést cserélni)"
hát dugattyú hajtókar tekintetében mé robosztusabb hajtókart meg dugót nem láttam hasonló méretben ami az enyémben van gyárilag.
Egy svéd gyereknek gyári minden blokk dugók hajtókar főtengely még könnyítve is és bírja neki több mint 260 lóerőig, egyszer sde baszta még szét. Mondjuk meggyöző a negyedmérföldes 11.72 @ 182 ideje is 1.5 ös mociból

A hengerfejtömítéssel más a téma az 1.5 bar felett már könnyen szétmegy...
de én max 1-1,2 bart akarok.
Ha meg gond van akkor se nagyon szarik be a halottkém mert van még hozzá egy garnitura hajtókar és dugók, + egy komplett moci a biztonság kedvéért.
Egyedül az idő meg a beépírtés a szopás. Meg a sok tömítés amit cserélni kell.....
visszatérve ez a kepitetro pad mennyibe fájna nekem ???
SAFC meg MAP szenzor nem tudom mi.....
kösz a segítséget!

Persze csak abban az esetben, ha nem tudsz az előgyútáson állítani.
Azt elfelejtettem, ha becsörög se ijedj meg. Vagy dúsíts (nagyobb injektor + chip v. SAFC esetén egyszerű) a keveréken egy picit vagy hidegebb hőértékű és kisebb hézagú gyertyára cserélj.
Én a helyedben azt csinálnám, hogy elmennék Keepitretro padjára Csepelre, megemelném nála a nyomást és figyelném, hogy magas fordulaton hol-mennyi a duty cycle és az AFR. Figyelném, hogy 12.5:1-nél ne legyen több az AFR, 90%-nál ne legyen nagyobb a duty cycle és akkora nyomáson hagynám, ami ezt kiadja (feltéve, hogy dugó meg hajtókar is bírja a gyárinál jóval magasabb nyomást ill. reménykednék, hogy nem kell majd havonta hengerfejtömítést cserélni).
Valszeg ECUdban +2-3psig van még táblázatérték (tehát ennyivel nagyobb nyomásemeléshez állít még üzemanyagot és gyújtást az ECU). Ezen felüli nyomás esetén az ECU mindig az utolsó (legnagyobb) oszlopának értékeit veszi figyelembe, tehát még ezen felüli 1-2psire is jó vagy. Összeadva, ha a gyárid 8psi -> szvsz 14psiig simán emelheted gond nélkül, 250cc is ad elég benyát ehhez (max. 160-165paci 3bár nyomáson 4hengerrel).
Ha még ez sem elég, többféle megoldás van. Legtutibb sorrendben:
- nagyobb injektor (250->310cc szvsz elég)+ egyedi chip írása nagyobb injektorhoz.
- vagy nagyobb injektor (310cc) + SAFC (függvénye, hogy legyen MAP szenzorod - gondolom van).
- vagy üzemanyagnyomás emelés, de 15-20%-nál többet nem javaslok gyári pumpán és injektorokkal.
Viszont itt már gyújtást is állítanék, becsöröghet (persze meg kell próbálni, hátha nem).
Valszeg ECUdban +2-3psig van még táblázatérték (tehát ennyivel nagyobb nyomásemeléshez állít még üzemanyagot és gyújtást az ECU). Ezen felüli nyomás esetén az ECU mindig az utolsó (legnagyobb) oszlopának értékeit veszi figyelembe, tehát még ezen felüli 1-2psire is jó vagy. Összeadva, ha a gyárid 8psi -> szvsz 14psiig simán emelheted gond nélkül, 250cc is ad elég benyát ehhez (max. 160-165paci 3bár nyomáson 4hengerrel).
Ha még ez sem elég, többféle megoldás van. Legtutibb sorrendben:
- nagyobb injektor (250->310cc szvsz elég)+ egyedi chip írása nagyobb injektorhoz.
- vagy nagyobb injektor (310cc) + SAFC (függvénye, hogy legyen MAP szenzorod - gondolom van).
- vagy üzemanyagnyomás emelés, de 15-20%-nál többet nem javaslok gyári pumpán és injektorokkal.
Viszont itt már gyújtást is állítanék, becsöröghet (persze meg kell próbálni, hátha nem).
aham! és mindez azért mert nem nyúlunk az elektronikához?
(nekem az mostohagyerek, soha nem értettem hozzá, mindíg csak a "vasban" bíztam)
Pedig volna rá lehetőségem mert már összesen 3db. ECU-m van hozzá szóval még hibázni is lehetne. Egyet úgy szereztem hogy aszonták csiptuningos de mikor rátettem a gépre semmit nem éreztem. Nembaj bagóért vettem tudtam hogy ha gyári akkor is megéri a kétszáz forintot
Na jó azért nem annyi volt.
Szóval szerinted hogy kezdjek hozzá a dologhoz? Az biztos hogy több bnenzin kell a vasnak, a nagyobb benzinpumpát meg nagyobb nyomást meg fogja kapni de szerintem az nem elég....
Injektor cserével kapcsolatban:
ami pozitív: -Még egy ideig nem cserélem ezért marad a pénz a zsebemben.
- a check endzsin se fog kigyulladni mert 85 ben még nem volt olyan nissanéknál.
- a hengerfejes már így is szeret, mert szelepszárszimeringet még sosme tudott úgy tenni a h.fejre hogy az nekem megfeleljen. Én meg még úgyse...
szóval a helyzet az hogy jelenleg 0,6 ritkábban 0,7 el járok és fel akarom vinni a nyomsát egy bar felé ahol bizti kevés lesz a benzin. Ahogy számolgattam anord bácsi féle oldalon íppenhogy csak elég ha megemelem a nyomást de jobb volna ha több lenne. Mit lépjek szerinted?
(nekem az mostohagyerek, soha nem értettem hozzá, mindíg csak a "vasban" bíztam)
Pedig volna rá lehetőségem mert már összesen 3db. ECU-m van hozzá szóval még hibázni is lehetne. Egyet úgy szereztem hogy aszonták csiptuningos de mikor rátettem a gépre semmit nem éreztem. Nembaj bagóért vettem tudtam hogy ha gyári akkor is megéri a kétszáz forintot

Szóval szerinted hogy kezdjek hozzá a dologhoz? Az biztos hogy több bnenzin kell a vasnak, a nagyobb benzinpumpát meg nagyobb nyomást meg fogja kapni de szerintem az nem elég....
Injektor cserével kapcsolatban:
ami pozitív: -Még egy ideig nem cserélem ezért marad a pénz a zsebemben.
- a check endzsin se fog kigyulladni mert 85 ben még nem volt olyan nissanéknál.

- a hengerfejes már így is szeret, mert szelepszárszimeringet még sosme tudott úgy tenni a h.fejre hogy az nekem megfeleljen. Én meg még úgyse...
szóval a helyzet az hogy jelenleg 0,6 ritkábban 0,7 el járok és fel akarom vinni a nyomsát egy bar felé ahol bizti kevés lesz a benzin. Ahogy számolgattam anord bácsi féle oldalon íppenhogy csak elég ha megemelem a nyomást de jobb volna ha több lenne. Mit lépjek szerinted?
Ami pozitív: durrgohat a kipuffod is.
Ami negatív: sajnos a kipuffszelepek nem fognak téged szeretni a későn gyújtott keverékért, de a hengerfejes igen
Ami negatív: sajnos a kipuffszelepek nem fognak téged szeretni a későn gyújtott keverékért, de a hengerfejes igen

Ami hirtelen eszembe jutott róla. Irtózatosan dús lesz a keveréked
- lemossa az olajat a hengerfalról
- nem megy az autó (nem gyorsul, részterhelésen "dadog")
- nagyon későn gyullad a keverék (sok a benya, kevés a levegő)
- baromi sokat fogyaszt
- lambda szondád tönkreteheti hosszútávon, Check Engine lámpa ég.
Ami pozitív: elmondhatod, hogy 1.6x nagyobb injektoraid vannak
- lemossa az olajat a hengerfalról
- nem megy az autó (nem gyorsul, részterhelésen "dadog")
- nagyon későn gyullad a keverék (sok a benya, kevés a levegő)
- baromi sokat fogyaszt
- lambda szondád tönkreteheti hosszútávon, Check Engine lámpa ég.
Ami pozitív: elmondhatod, hogy 1.6x nagyobb injektoraid vannak

pontoan mi történik akkor ha mondjuk a gyárilag 250 cc-s injektorjaimat kicserélem egy ellenálásban ugyanakkora de jóval nagyobb mondjuk 440 cc eskre és semmi máshoz nem nyúlok (elektronika stb.) ????


125ccs injektort nem tett autóba a Honda. 190cc a 125lovas ESi.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!