FUEL PRESSURE REGULATOR
aktuális téma

http://injector.com/fuelregulators.php
Egy oldal a sok közül ahol ilyen cuccokra költhetjük a pénzünket.
Olyan verdákba érdemes beletenni amik már eleve átestek valmi kissebb nagyon hergelésen......
Egy biztos: A benzinyomást tudjuk állítgatni a szerkezet beépítésével, mert az injektorok nem azt a nyomást kapják amit az AC elő tud állítani hanem csak kissebbet, a többit egy gyári szerkezet vezeti vissza a tankba....
Tapasztalatokat véleményeket vánánk azoktól is akiknek már ilyen van a gépükbe építve.... köszi
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Szősző! Valojában mi ez a kütyü? Néztem a listát, 2.0 szivomociba is létezik. De miez? 

cca. 100£
ez szerintem nem is igazán nyomást emel(bár asszem ezt is picit megemeli)hanem a myomás "felépülését"teszi gyorsabbá.
amúgy van rajta nyomásmérő óra csatlakozó.
és járó motornál kell beállítani.
már volt autóban és elég jól vizsgázott.
a 2 féle bekötés az üa.rendszer függvénye!!
ez szerintem nem is igazán nyomást emel(bár asszem ezt is picit megemeli)hanem a myomás "felépülését"teszi gyorsabbá.
amúgy van rajta nyomásmérő óra csatlakozó.
és járó motornál kell beállítani.
már volt autóban és elég jól vizsgázott.
a 2 féle bekötés az üa.rendszer függvénye!!
mennyiért vetted???
Egy dolgot nem értek.... a bekötése. Az oldal szerint kétféleképpen is lehet.
http://www.fuelsystem.co.uk/PBV-INST.pdf
ha valki megnézné akinek be van építve.
+ kérdés hogy állítjuk be hogy jó legyen ? Hogy látom hogy mennyivel emeletem meg a nyomást ??? Mikor ezeken nicns nyomásmérő ? És honna tudom meg hogy mekkora volt az eredeti nyomásom ?
Egy dolgot nem értek.... a bekötése. Az oldal szerint kétféleképpen is lehet.
http://www.fuelsystem.co.uk/PBV-INST.pdf
ha valki megnézné akinek be van építve.
+ kérdés hogy állítjuk be hogy jó legyen ? Hogy látom hogy mennyivel emeletem meg a nyomást ??? Mikor ezeken nicns nyomásmérő ? És honna tudom meg hogy mekkora volt az eredeti nyomásom ?
és ez?
érdekelne a véleményetek(nekem már van tapasztalatom evvel kapcsolatban:
http://www.fuelsystem.co.uk/pbv.htm
nekem ilyenem van már futott autóban,de az enyémbe még most installálom.
érdekelne a véleményetek(nekem már van tapasztalatom evvel kapcsolatban:
http://www.fuelsystem.co.uk/pbv.htm
nekem ilyenem van már futott autóban,de az enyémbe még most installálom.
Okés, nem voltam kellően körültekintő a megfogalmazásban!
Sőt, ha tovább megyünk, még több benzintől meg elgörbülhet a hajtókar, mivel a folyadékok összenyomhatatlanok.
Na, a lényeg: arra céloztam, hogy a biztonságos üzem a dúsabb keverékek felé található, nem a szegényebb felé!
De semmi sem pótolja a "pont jó" keverékképzést!

Sőt, ha tovább megyünk, még több benzintől meg elgörbülhet a hajtókar, mivel a folyadékok összenyomhatatlanok.

Na, a lényeg: arra céloztam, hogy a biztonságos üzem a dúsabb keverékek felé található, nem a szegényebb felé!
De semmi sem pótolja a "pont jó" keverékképzést!

Karbishoz még nem találkoztam állítható nyomásszabályzóval. Injektoroshoz tudok, pl Delta Hf Turboét, gyári uj kerül 18.000 pénz körüli összegbe
DOHC
#53
2004. december 03. 14:34
A www.ladaclub.hu -ról letölthetsz leírást a beállításrol, igaz az csak általános. Én a helyedben, ha kész a szekér elvinném beállítatni, mert azon múlik minden!
Szerintem az EGT lesz (Exhaust Gas Temp.), de nem tudom, karbis autót sosem láttam tuningolni.
Ez jelen pillanatban engem nagyon érdekelne! (éppen azzal a gonddal küzdök hamarosan hogy, hogyan tudom beállítani a 4- hengert egyformán...
DOHC
#50
2004. december 03. 13:22
Ha minden igaz és egyről beszélünk, akkor verseny Weber-es autóknál (lada, skoda) megfúrják a 4 leömlő minden csövét, beledugják a szenzort és hengerenként állítják be a benzin-levegő arányt. De, hogy szélessávú vagy nem azt még nem tudom.
WBO2 . Othon is csinálhatsz ilyet, de nem olcsóbb szerintem (itthoni alkatrészárakon kívül főleg utánajárás, macera, nem megy etc.)
Legolcsóbb, ha olyan helyre padra viszed, ahol már eleve van ilyen és akkor helyszínen be is tudod állítani (feltéve, hogy van programozható ECUd vagy változtatható a hozzáadott üa. mennyiséged).
Legolcsóbb, ha olyan helyre padra viszed, ahol már eleve van ilyen és akkor helyszínen be is tudod állítani (feltéve, hogy van programozható ECUd vagy változtatható a hozzáadott üa. mennyiséged).
Nem lehet valahogy "házilag" megmérni hogy mekkora a benzin levegő arány ?






DOHC
#47
2004. december 03. 09:04
Köszi most már kezdem kapizsgálni a dolgokat. Ilyen WBO2-el szokták beállítani a dupla Weber-es (szívó) versenymotorokat is? Mert, akkor lehet, hogy van ember aki megméri.
Abban igazad van, a 14:7-es AFR az ideális környezetvédelmi szempontokból, ezt mérik zöldkártyán is minden autónál, de csak closed loopra érvényes, ha lepadlózód nagyon szegélny lenne, ha ennyinél maradna. Itt kel a 12:1 körüli értékre beállítani. 12.5:1 a maxmax power turbósnál, én viszont nem merném ennyire tutira belőni (figyelembe kell venni sajnos a boost spikeokat is - legalábbis nálam biztos :) - és itt egy kicentizett rendszerrel max. nyomáson gond lehet)
Túl dúsnál, ha 10:1 alá megy valóban lemossa az olajat a hengerfalról, de felette nem hiszem, csak rosszabbul megy a verda, de biztonságosabb (főleg, ha nyomást emel az ember és esetleg az ECUban nincs már ahhoz a légnyomáshoz gyújtásérték, akkor egy kicsit túldúsított üzemmódban .1-.2 tizedet még vígan elvisel a dugó, mivel nem gyullad be hamarabb a keverék - főleg, ha még a gyertya is hűvösebb és kisebb a hézaga).
Szóval mindkettőtök álláspontját osztom, de biztonsági szempontból (és főleg esetemben pl. gyári blokk :)) inkább Yasec szerint is említett "Túl sok benyától még nem ment tönkre motor!" elvet vallom (persze nem 8-9:1 keverékkel).
AVE! (kis OFF) egyébként még senkinek nem volt ötlete az MBC problémámra. Kint sem.
Túl dúsnál, ha 10:1 alá megy valóban lemossa az olajat a hengerfalról, de felette nem hiszem, csak rosszabbul megy a verda, de biztonságosabb (főleg, ha nyomást emel az ember és esetleg az ECUban nincs már ahhoz a légnyomáshoz gyújtásérték, akkor egy kicsit túldúsított üzemmódban .1-.2 tizedet még vígan elvisel a dugó, mivel nem gyullad be hamarabb a keverék - főleg, ha még a gyertya is hűvösebb és kisebb a hézaga).
Szóval mindkettőtök álláspontját osztom, de biztonsági szempontból (és főleg esetemben pl. gyári blokk :)) inkább Yasec szerint is említett "Túl sok benyától még nem ment tönkre motor!" elvet vallom (persze nem 8-9:1 keverékkel).
AVE! (kis OFF) egyébként még senkinek nem volt ötlete az MBC problémámra. Kint sem.
Mivel kisérleti jelleggel építem a dolgot, nem szeretnék első körben sok kiadást generálni... A szívósorral eddig már 50 körül járok... Először használtan kéne...
MEnnyi egy REGULATOR?
MEnnyi egy REGULATOR?
>"Túl sok benyától még nem ment tönkre motor!"
A tul sok benzin is felvet tobb problemat is felvet, pl. a benzin lemossa az olajfilmet a hengerfalrol. (bore wash)
Mellesleg a kornyzetbarat autok mennek 14:1 koruli A/F keverekkel, a jo autok (nalam: maximalis teljesitmeny) dusabbal, 12.6:1 korul van a max. teljesitmeny pont.
Ezen kivul neha a benzinnel hutenek is, tehat ennel is dusabb keverekkel mennek, ha nem kell a plusz hutes, akkor felesleges 12.6-nal dusabb keverek.
A tul sok benzin is felvet tobb problemat is felvet, pl. a benzin lemossa az olajfilmet a hengerfalrol. (bore wash)
Mellesleg a kornyzetbarat autok mennek 14:1 koruli A/F keverekkel, a jo autok (nalam: maximalis teljesitmeny) dusabbal, 12.6:1 korul van a max. teljesitmeny pont.
Ezen kivul neha a benzinnel hutenek is, tehat ennel is dusabb keverekkel mennek, ha nem kell a plusz hutes, akkor felesleges 12.6-nal dusabb keverek.
...mert egy jó autó 14-es AFR-el megy!
...mint az enyém!
Na, visszatérve a nyomásszabályozókhoz:
Igen, Lordie, nekem több levegőt fog kapni a motorom, de még mindig saját magának szívja be, így nagy változást nem tudok elérni, így a másik oldalon sem kell akkorát változtatnom. Ezért elég nekem a 3,2 bar is, a 3 helyett.
Ahogy az előttem szólók már megírták:
Veszélyes a túl szegény keverék! Túl sok benyától még nem ment tönkre motor!
De az rossz a pénztárcának...
Egy kovácsolt alu dugó viszont nagyobb AFR-eket is kibír, mint egy hagyományos!

...mint az enyém!

Na, visszatérve a nyomásszabályozókhoz:
Igen, Lordie, nekem több levegőt fog kapni a motorom, de még mindig saját magának szívja be, így nagy változást nem tudok elérni, így a másik oldalon sem kell akkorát változtatnom. Ezért elég nekem a 3,2 bar is, a 3 helyett.
Ahogy az előttem szólók már megírták:
Veszélyes a túl szegény keverék! Túl sok benyától még nem ment tönkre motor!

De az rossz a pénztárcának...
Egy kovácsolt alu dugó viszont nagyobb AFR-eket is kibír, mint egy hagyományos!

AFR = Air Fuel Ratio, benzin-levegő keverék aránya
WBO2 = Wideband Oxygen (Sensor), szélessávú lambdaszonda (az autók 99%-ban keskenysávú van OEM, ami 0-1V közötti értéket ad és csak 14:1-15:1 AFR-t olvas, míg tuninghoz olyan kell, ami jócskán ez alá megy, 0-5V között mér = 8:1 és 18:1 AFRt mutat).
WBO2 = Wideband Oxygen (Sensor), szélessávú lambdaszonda (az autók 99%-ban keskenysávú van OEM, ami 0-1V közötti értéket ad és csak 14:1-15:1 AFR-t olvas, míg tuninghoz olyan kell, ami jócskán ez alá megy, 0-5V között mér = 8:1 és 18:1 AFRt mutat).
persze az nem is kérdéses!
Mármint hogy egy tücsökfasznyival az optimális felett kapja a benyát
Mármint hogy egy tücsökfasznyival az optimális felett kapja a benyát

Ha szegényedik a keverék akkor a több oxigén miatt magasabb lesz az égés hőmérséklete ergo az egész cucc jobban melegszik. Ezt lehet fokozni olvasdásig. Ezért én is Lordie tanácsát fogadnám meg, inkább picit dúsabb legyen!
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!