Hengerfej-portolás
aktuális téma

..minden a témával kapcsolatban..
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
sőt 10 ezret

0.1 az kb. pofon a xarnak...
bárminkor tudok olyan képet feltenni ahol a hengerbe benne van a szelep nyoma.Ráadásol széria hengerfej.Még sikolatlan.
De ugye lehet hallani ladákrol amik hfből 1 mm-t vesztettek, és vígan mennek, pörögnek 8ezret stb.
Ilyet még nem tapasztaltam. Azért ehhez elég nagymértékű levétel kell :) bár nekem most csak 0,1mm-t szedtek le.
meg nem mellékesen,akkora lesz a kompresszió,hogy felrobban a henger....
Esetlegesen annyi, hogyha tul sokat sikolnak belőle, akkor a szelep beleüthet a dugattyúkba. De ez motorfüggő.,,
hali!
a hengerfej-lejjebbültetésnek van valami hátránya?
a hengerfej-lejjebbültetésnek van valami hátránya?
+2cfm kb. +1 ló az okosok szerint...
Ehhez a művelethez tapasztalat kell. Na ez nincs szerintem Magyaroszrágon!
1ébként nem biztos, hogy a legcsillivillibb a legjobb.
Ehhez a művelethez tapasztalat kell. Na ez nincs szerintem Magyaroszrágon!
1ébként nem biztos, hogy a legcsillivillibb a legjobb.
Yas, azért a flowbenches eredményekbe simán bele lehet kötni :) Az itthoni visszacsatalás pedig egyenlőre a pad és az idők. És vannak, voltak, lesznek hazai eredmények a kokány mellett... Azért mert valami messze van még nem lesz NASA :)
Megelőztél!



Tom, ez néha összetettebb kérdés.
Ha tuningolsz egy motort, akkor (egyenlőre) szinte semmilyen papírmunka se kötelez ezzel kapcsolatban.
Én spec. most éppen visszaépítem a motoromat 1,8-ról 1,6-ra, mert a verseny szabályzat annak jobban kedvez.
Sok indok lehet, hogy miért kezd bele az ember a tuningba.
Annak is van értelme amit te mondasz, de van más út is.
HF portolás: igen, van olyan műhely is, mint amit te itt leírtál, de spec. az enyémet cnc sosem látta, csak a jóöreg Dave bácsi.
Az összes tapasztalata benne van ebben a munkában, csak az eredményt ellenőrizte le azon a flowbench-en. Ahol nem stimmelt, ott még munkált belőle.
Itthon még ez a "visszacsatolás" is hiányzik, azt hiszem.
(bár üdvözölendő lenne, ha éppen tévednék, és itthon is leellenőriznék a munkát konkrét fizikai paraméterek tekintetében, mint a közegáramlás!
)
Ha tuningolsz egy motort, akkor (egyenlőre) szinte semmilyen papírmunka se kötelez ezzel kapcsolatban.
Én spec. most éppen visszaépítem a motoromat 1,8-ról 1,6-ra, mert a verseny szabályzat annak jobban kedvez.
Sok indok lehet, hogy miért kezd bele az ember a tuningba.
Annak is van értelme amit te mondasz, de van más út is.
HF portolás: igen, van olyan műhely is, mint amit te itt leírtál, de spec. az enyémet cnc sosem látta, csak a jóöreg Dave bácsi.


Az összes tapasztalata benne van ebben a munkában, csak az eredményt ellenőrizte le azon a flowbench-en. Ahol nem stimmelt, ott még munkált belőle.
Itthon még ez a "visszacsatolás" is hiányzik, azt hiszem.
(bár üdvözölendő lenne, ha éppen tévednék, és itthon is leellenőriznék a munkát konkrét fizikai paraméterek tekintetében, mint a közegáramlás!

Hivatalossá tenni nem olcsó, sőt lehet a kötelező biztosítás kategóriájában is feljebb kerül, ami megint + költség, vagy esetleg versenyen adott kategóriában szeretne versenyezni...
Hát az én motorom portolva van:
-szívósor, hengerfej, kipufogó...
Került még bele egy szuromi tengely is, amin 2mm-el nagyobb a bütyök mint a gyári. Nem mértem még számszerint mennyit nyertem így, de a különbség elsőre érezhető volt amikor belekerült ez a motor.
Mondjuk nem én csináltattam, csak behalt a régi motoromba az olajszivattyú, elkoptak a bütykök a tengelyen és akkor választhattam: javítgatom a régi motort, vagy kicsit többért volt ez. Állítólag az egészet Szuromiék csinálták.
-szívósor, hengerfej, kipufogó...
Került még bele egy szuromi tengely is, amin 2mm-el nagyobb a bütyök mint a gyári. Nem mértem még számszerint mennyit nyertem így, de a különbség elsőre érezhető volt amikor belekerült ez a motor.
Mondjuk nem én csináltattam, csak behalt a régi motoromba az olajszivattyú, elkoptak a bütykök a tengelyen és akkor választhattam: javítgatom a régi motort, vagy kicsit többért volt ez. Állítólag az egészet Szuromiék csinálták.
Ezt sosem fogom megérteni miért mindíg az adott típusban lévő legkissebb motort akarják tuningolni a népek. Belekell rakni 1 nagyobb motort. Megbízható marad, nem veszíti el alacsony fordulaton a nyomatékot, és sok esetben olcsóbb, és gyorsabb megoldás. Amikor már kevés a típus legnagyobb motorja akkor lehet nekiállni tovább bizgerálni.
Ahogy Yasec is mondta tőlünk nyugatabbra az elkészült hengerfejeket áramlástanilag ellenörzik. Most már igen komplex rendszereket alkalmaznak a tuningolásra. Teljesen lemodellezik az átalakításra szánt alkatrészeket, végeselem analízis programokkal ellenörzik igénybevételek szempontjából. Áramlástanilag optimalizálják már a számítógépen, hogy milyen formára hozzák. Ahol ilyen technikával dolgoznak ott már cnc gépekkel munkálják ki a hengerfejeket is. Csak a felpucolást végzik kézzel.
Ahogy Yasec is mondta tőlünk nyugatabbra az elkészült hengerfejeket áramlástanilag ellenörzik. Most már igen komplex rendszereket alkalmaznak a tuningolásra. Teljesen lemodellezik az átalakításra szánt alkatrészeket, végeselem analízis programokkal ellenörzik igénybevételek szempontjából. Áramlástanilag optimalizálják már a számítógépen, hogy milyen formára hozzák. Ahol ilyen technikával dolgoznak ott már cnc gépekkel munkálják ki a hengerfejeket is. Csak a felpucolást végzik kézzel.
Ezt sosem fogom megérteni miért mindíg az adott típusban lévő legkissebb motort akarják tuningolni a népek. Belekell rakni 1 nagyobb motort. Megbízható marad, nem veszíti el alacsony fordulaton a nyomatékot, és sok esetben olcsóbb, és gyorsabb megoldás. Amikor már kevés a típus legnagyobb motorja akkor lehet nekiállni tovább bizgerálni.
Ahogy Yasec is mondta tőlünk nyugatabbra az elkészült hengerfejeket áramlástanilag ellenörzik. Most már igen komplex rendszereket alkalmaznak a tuningolásra. Teljesen lemodellezik az átalakításra szánt alkatrészeket, végeselem analízis programokkal ellenörzik igénybevételek szempontjából. Áramlástanilag optimalizálják már a számítógépen, hogy milyen formára hozzák. Ahol ilyen technikával dolgoznak ott már cnc gépekkel munkálják ki a hengerfejeket is. Csak a felpucolást végzik kézzel.
Ahogy Yasec is mondta tőlünk nyugatabbra az elkészült hengerfejeket áramlástanilag ellenörzik. Most már igen komplex rendszereket alkalmaznak a tuningolásra. Teljesen lemodellezik az átalakításra szánt alkatrészeket, végeselem analízis programokkal ellenörzik igénybevételek szempontjából. Áramlástanilag optimalizálják már a számítógépen, hogy milyen formára hozzák. Ahol ilyen technikával dolgoznak ott már cnc gépekkel munkálják ki a hengerfejeket is. Csak a felpucolást végzik kézzel.
Blokkból vagy hengerfejből lemunkálsz (asszem itthon síkolásnak hívják).
Költségesebb, ha némileg hosszabb hajtókarokat építesz bele. (az ilyeneket legtöbbször csak rendelésre gyártják, úgyhogy felejtős)
Dugattyúcsere olyanra, amelynek a csap és a dugattyú tető távolsága nagyobb! (felfelé hosszabb a dugó)
Na ezek lennének, de persze csak korlátok közt lehet az ilyet csinálni!
Költségesebb, ha némileg hosszabb hajtókarokat építesz bele. (az ilyeneket legtöbbször csak rendelésre gyártják, úgyhogy felejtős)
Dugattyúcsere olyanra, amelynek a csap és a dugattyú tető távolsága nagyobb! (felfelé hosszabb a dugó)
Na ezek lennének, de persze csak korlátok közt lehet az ilyet csinálni!

..ha már hengereknél tartunk.. kompresszió? hogyan nyerhető vissza, érhető el magasabb? (és itt nem bűvész-trükkökre gondolok, hanem bevált módszerekre, felújításokra...) 

Azt hiszem, ezt még párszor át kell olvasnom ill. értelmeznem kell.. de köszi.. 

Egy kérdés... ki ért opel mocihoz? Le szeretnék venni a hengerfejből csak nemtom mennyit lehetne. ez egy 1.8as 8szelepes GT moci

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!