Teljesítmény kalkulátor
aktuális téma

Hali!
Hosszú évek után most megnyitom az első topicot!
Gondoltam ez bizti sokakat érinthet, van itt egy táblázat, amivel ki lehet számolni az elméleti fordulatszámot egy megkívánt teljesítményhez.
Két tábla van, az egyik hengerenként 2 szelephez, a másik 4-hez.
Az egész táblázat feltöltő nélküli (azaz szívó benzines) gépekhez lett kitalálva.
Némi angol nyelv tudása előny!
Kérdésekre majd megpróbálok válaszolni, mert a topic ahonnan vadásztam, ott már hozzáfűzött az Úr válaszokat a kérdésekhez.
Egy nagyon jó nevű tapasztalt angol tunertől "csórtam" a táblát, bár lehet nem is Ő alkotta, de ez mind1.
Teljesítmény kalkulártor (vagy fordulatszám???)
Üdv: Yas.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
érdekes ez a táblázat csak nem jöttem rá mire jkó 

Valamint az elején oda is van írva, hogy a számolás bázisát képezik ezek a adatok.
Elméletben más nyomatékra képes a 2 szelepes is, meg a 4szelepes is.
Hogy ezt az egyenletbe hogyan építették be, azt nem tudom. De figyelembe veszi, és ez a fontos, mert a gyakorlatban sem lehet egyforma motort faragni 4 és 2 szelepesből! (szívó mociknál)
Elméletben más nyomatékra képes a 2 szelepes is, meg a 4szelepes is.
Hogy ezt az egyenletbe hogyan építették be, azt nem tudom. De figyelembe veszi, és ez a fontos, mert a gyakorlatban sem lehet egyforma motort faragni 4 és 2 szelepesből! (szívó mociknál)
Arra vonatkozóan csak sacc. adatok vannak, azzal kezd a tábla!
Ha egy normál motor van a gépedben, akkor annak a max. teljesítménynél a max. nyomaték 85%-a van jelen, míg egy verseny gépnél a max. teljesítményhez a max. nyomaték 94-95%-a párosul.
Ha egy normál motor van a gépedben, akkor annak a max. teljesítménynél a max. nyomaték 85%-a van jelen, míg egy verseny gépnél a max. teljesítményhez a max. nyomaték 94-95%-a párosul.

Ezt honnan tudom megtudni?
A képletükteljesen ugyanaz, ezért is nem értettem..

A képletükteljesen ugyanaz, ezért is nem értettem..

Azok azok a G-tech műszerek, vagy mi...
Amúgy nem tudom hogy hol kapható, nekem sincs ilyenem.
Amúgy nem tudom hogy hol kapható, nekem sincs ilyenem.
A nyomatékod mekkora %-a van a csúcs teljesítménynél.
A 2 meg a 4 szelep közt azért van különbség, mert az eredmény is más.
A 4 szelepes több levegőt bír szívni, ezért ott nagyobb teljesítményt érhetsz el.
(Nem néztem még át, hogy a képletbe ezt hogy kalkulálják bele)
A 2 meg a 4 szelep közt azért van különbség, mert az eredmény is más.
A 4 szelepes több levegőt bír szívni, ezért ott nagyobb teljesítményt érhetsz el.

(Nem néztem még át, hogy a képletbe ezt hogy kalkulálják bele)
..egyébként mi a különbség a 2 és a 4 szelepesek között? a képlet is ugyanaz... 

Lehet, hogy tök értelemszerű a válasz, ám.. "%age of torque at peak power"...
helyes válasz definíciója?
helyes válasz definíciója?

bocs,lehet hogy volt már a kérdés,de hol lehet ilyen műszert venni,ami gyorsulást mutat teljesítményt és nem macerás a beszerelése? és mennyié?
Nagyon érdekes a táblázat kiváncsi leszek
a pad is ehez hasonló értéket fog mérni.
A pálya majd eldönti.

a pad is ehez hasonló értéket fog mérni.
A pálya majd eldönti.


Jaja, sőt a legfőbb szempont!
Hülyét is kapnék, ha belevasalna egy darabkát ebbe a hengerfejembe, mert ez számomra eléggé pótolhatatlan!
Az hogy egy kicsit könnyebb is lehet, már csak hab a tortán!
Esetleg még az jön jól, hogy a kovácsolt az keményebb is, és a keményebb dugónak kisebb a surlódása.
Hülyét is kapnék, ha belevasalna egy darabkát ebbe a hengerfejembe, mert ez számomra eléggé pótolhatatlan!

Az hogy egy kicsit könnyebb is lehet, már csak hab a tortán!

Esetleg még az jön jól, hogy a kovácsolt az keményebb is, és a keményebb dugónak kisebb a surlódása.
Végülis ha nem is csak a tömegén nyersz, de mindenképpen tartóssabb is lesz! Attól nem kell félni, hogy elszáll belőle egy darab. Szerintem itt ez az egyik fő szempont! 



Én is az Ebayen keresgélek. Nagyon sok jó dolog van, az egyszer biztos.
Eszi az olajat? Kit izgat?!
Szerintem ez a legkevesebb, ha a teljesítmény/ford.szám meg emelkedik. Elvégre ez nem egy EcoElise.
Biztos nagyon frankó a cucc. Kíváncsi leszek én is a tömeg különbségre!
A dugókon nagyon kijön minden gramm. Biztosan könnyebben is fog felpörögni.

Eszi az olajat? Kit izgat?!



Jaja, már meglestem!!!
Gratula!
Nekem meg sajna idő problémáim vannak mostanság, de az egyik Omegát már megpucoltam, ugyanis használt dugókat vettem.
(angol Ebay)
Nagyon fostam tőlük, de szerencsére nem hazudott a tag, amikor azt írta, hogy nagyon jó állapotban vannak.
Adta hozzá a hüvelyeket, gyűrűket, csapszegeket, és kovácsolt karokat, amit sajna nem tudok most használni, úgyhogy az megy vissza a piacra. (1,6-hoz hosszabb kell)
Majd kíváncsi leszek, hogy a gyárihoz képest mennyivel könnyebb ez a cucc! Az olajat kajálni fogja, az fix!
(főleg hidegindításkor...)
Gratula!


Nekem meg sajna idő problémáim vannak mostanság, de az egyik Omegát már megpucoltam, ugyanis használt dugókat vettem.
(angol Ebay)
Nagyon fostam tőlük, de szerencsére nem hazudott a tag, amikor azt írta, hogy nagyon jó állapotban vannak.

Adta hozzá a hüvelyeket, gyűrűket, csapszegeket, és kovácsolt karokat, amit sajna nem tudok most használni, úgyhogy az megy vissza a piacra. (1,6-hoz hosszabb kell)
Majd kíváncsi leszek, hogy a gyárihoz képest mennyivel könnyebb ez a cucc! Az olajat kajálni fogja, az fix!

Az AE86-os már meg van! Az oldalamon találsz róla két képet. Majd lesznek normális fotók, de még nagyon friss az autó! (legalább is nekem) Azt fogom építgetni. Kicsit nagyobb fantáziát látok benne, mint a másik E101-esben. Az amolyan családi járgány és az is marad.
A hácsival vannak tervek, nem is kevés, de az első az lesz, hogy az autó hibáit rendbe teszem. Aztán jöhet a tuning.
8000 f/perc fölött már nagyon nem mind1 milyen a dugattyú, az biztos. A haverom ladája is anno szanaszét könnyítve elforgott 1.esben 80-ig kitudja mekkora fordulat mellett. Aztán egy csattanás jelezte, hogy elég...
A hácsival vannak tervek, nem is kevés, de az első az lesz, hogy az autó hibáit rendbe teszem. Aztán jöhet a tuning.
8000 f/perc fölött már nagyon nem mind1 milyen a dugattyú, az biztos. A haverom ladája is anno szanaszét könnyítve elforgott 1.esben 80-ig kitudja mekkora fordulat mellett. Aztán egy csattanás jelezte, hogy elég...

Na meg neked több a hajtáslánc veszteséged is!
1x 90°a hátsó difidben!

1x 90°a hátsó difidben!



De azért a Hondákat verned kéne, mégis csak RWD!

Hogy kikiáltották ezt az A1-et Honda kat.-nak, aztán majd jövőre kiderül, kiknek kedvez az a kat!
Ki tudja, a Skodás kollégák mit faragnak még a Skodriból!

Az a Skoda majdnem 100kg-val könnyebb nálam!

Nálunk ma volt Tiramisu, nemrég ettem meg a végét!
Na de muttidé egy unikum!
Majd felugrok MSNre is, csak mostanság sok volt a dolog, 1-2 percre meg úgysem megy!


Na de muttidé egy unikum!

Majd felugrok MSNre is, csak mostanság sok volt a dolog, 1-2 percre meg úgysem megy!

Na, neked is lesz egy AE86-os géped?
Gyári moderált 6750-en volt, mert nem lett volna többnek értelme.
Aztán más tengellyel felemeltük 7200-ra, aztán 7700-ra, de erre már azt mondták, hogy a magyományos gyári dugók széteshetnek.
Akkor vissza 7400-ra, de az utolsó versenyen megint 7700-al ment, de túlélte. (a drag nem ad neki annyit, mint a pálya, olyanra meg nem mentem vele.)
Most már nem fogok gyári dugókat gyepálni, már megvan az Omega kovácsolt cucc, azzal megyek 8200-ra!
Hogy mennyire lesz rendben a moci, majd kiderül. Elvileg 1,6-ként normálisabb arányokkal fog bírni, mint 1,8-ként!

Gyári moderált 6750-en volt, mert nem lett volna többnek értelme.
Aztán más tengellyel felemeltük 7200-ra, aztán 7700-ra, de erre már azt mondták, hogy a magyományos gyári dugók széteshetnek.

Akkor vissza 7400-ra, de az utolsó versenyen megint 7700-al ment, de túlélte. (a drag nem ad neki annyit, mint a pálya, olyanra meg nem mentem vele.)
Most már nem fogok gyári dugókat gyepálni, már megvan az Omega kovácsolt cucc, azzal megyek 8200-ra!

Hogy mennyire lesz rendben a moci, majd kiderül. Elvileg 1,6-ként normálisabb arányokkal fog bírni, mint 1,8-ként!

Yasec kolléga eltűnt!
Akkor nem lesz verseny. 


Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!