Gyorsan vázolnám a fő problémát.
Nagyon sokan vagyunk úgy, hogy szeretnénk egy „kicsit” átalakítani az autónkat, de nincs rá lehetőségünk, mert olyan kötöttek a szabályok és az erre vonatkozó rendeletek, hogy szinte semmit nem szabhatunk át kedvencünkön. Nem sötétíthetjük olyanra, amilyenre szeretnénk, nem alakíthatjuk át a karosszériát extreme módon, nem szélesíthetjük a kocsit, ahogy nekünk tetszene, és folytathatnám még a neonok és különböző fényforrások elhelyezésével, rally ülésekkel, brutál felnikkel, és láncból hajlított króm kormányokkal...
Látogassunk el egy-két nem is olyan messzi országba, és nézzük meg, milyen lehetőség lenne ott, az általunk elképzelt tuning megvalósítására és annak engedélyezésére. A legszembetűnőbb két ország számomra Belgium és az USA. Ezen országok szinte korlátok nélküli szabadságot adnak az ilyen fiataloknak mint mi. Ugyanis jóval nagyobb figyelmet szentelnek a közúti szabályok és a környezetvédelmi előírások betartására, hiszen nincs is ennél fontosabb.
Mert kérdezem én; - Miért baj az, hogy az autód súrolja a földet, csillog a felni, van két kipufogód, nincs kilincs, nincs elöl rendszámtábla esetleg csak kis matrica, de van alul neon meg van mondjuk egy iszonyatosan dúrva spoilerezés körbe? És minden szabályt betartva közlekedsz, nem ittasan, nem szembe a forgalommal nem füstölve mint egy kigyulladt csernobili reaktor, és még be is kötöd magad egy 4pontos övvel.
Miért baj ez? És ebből rögtön következik az, hogy miért nem baj nálunk az, hogy nem világít a naptól kiszívott lámpája egy autónak nem látsz utána a füstfelhőtől és a sofőr mondjuk a kocsmábol hazafele megy bekötetlenül mert nem müködik csak oda rakja magaelé és veszélyezteti a többi társát. Mert én szerintem ebből az esetből sokkal több van mint a szabályosan közlekedő gyönyörű tuningosból.
Érdekes, hogy 10 megállított autóból kb:8 valamilyen tuning miatt kerül ellenőrzésre, az én észrevételeim szerint. Ha netán beküldenek a KPM-re akkor fel lehet kötni a gatyát mert mindenbe belekötnek, és leszereltetik, mondván ugye, hogy nem engedélyezett. Na de, hogy lehetne az, ha nem kap az ember ilyen tuningokra engedélyt tőlük. Nincs esélyegyenlőség a tuningolás terén, gondolom ezzel mindenki egyetért velem.
Mondok egy példát: Ha veszel egy Porsche-t ami ugye tud menni mondjuk csak 249Km/h-val, miért engedik forgalomba ha egyszerűen csak 130Km/h a max amit mehetsz. Nem? Hiszen tud menni többel! Mégis szabályos? Namost ha veszel egy Twingo-t és szépen megtuningolod, de mindig okosan közlekedsz azt meg nem szabad, nem is ezt mondom, hogy nem szabad, hanem azt, hogy állandóan rettegsz, hogy na mikor állítanak le, és mibe kötnek bele. Ahelyett, hogy ...
Igen ahelyett, hogy elővennénk a papírt, ami mutatná, hogy a spoilerek megfelelően vannak felszerelve a neoncsövek, elvannak látva kapcsolóval, nem látszanak ki és szintén stabilan vannak rögzítve, és mehetnénk is tovább. Nyugodtan.
Azért szeretném, ha erről a témárol sok ember elmondaná a véleményét, mert akkor talán előrébb jutnánk ezen a téren. Én megpróbálok minden tőlem telhetőt, hogy megszülessen egy rendelet, miszerint mindennek meglenne a megfelelő kategóriája, mint a személygépkocsi és a tehergépkocsi, úgy lenne átalakított, vagy tuningolt, vagy nevezzék úgy, ahogy csak akarják, de legyen meg a saját kategóriánk, amivel valóra válthatjuk elképzeléseinket és nyugodtan közlekedhetünk, féltett és imádott kis csoda-autónkkal.
Végezetül még csak annyit szeretnék mondani, hogy nem a rendőröket kell hibáztatni, hanem a törvényalkotókat és mindazokat, akik a KPM-nél dolgoznak, és nem veszik észre azt, hogy tenni kéne valamit ennek az ügynek az érdekében. Csak ülnek és néznek ki a fejükből, majd megszületik a válasz, és azt mondják; Áh ilyet nem szabad, erre nem adhatunk ki engedélyt.
hát jah. Utána meg kb 2 hónappal a kutyák szétrágták a sárvédőjét, meg összekaparták a mocitetőt, aztán 2 sárvédő csere, ajtók telibe fújva, mocitető telibe... hátulja felpolírozva. Eddig befizetett kb 4 hónap CASCOT és most fogja lemondani?
mondok egy megoldást... motor ki tipusazonos motor be az adott teljesítményhatár alatti(c20xe vagy c20ne) bejelent vizsgáztat átirat... ezek után motor vissza... És máris nincs luxusadó...
Ez biztosito...
Önnek is kitört a féltengelye egy kátyúban? Nem tudja, hogy érvényesítheti a javítási költséget? Leadta javítani a gépkocsiját, ám az nem szakszerűen történt meg, vagy épp túlszámlázott a szakszerviz? Szeretné érvényesíteni ebből eredő igényeit?
Ezek az esetek sajnos mindenkivel megeshetnek, igazunkat azonban sok esetben nehéz bizonyítani. Megfelelő jogi ismeretek és tapasztalat nélkül szinte lehetetlen érdekeinket érvényesíteni, egy esetlegesen elhúzódó jogi procedúra ráadásul súlyos anyagi terhet jelent.
Az UNIQA Biztosító ezen a téren is szeretné támogatni ügyfeleit, ezért jogvédelmi biztosítással bővítette termékpalettáját.
Miért van szükség jogvédelemre?
"A tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek ritkán érvényesítik jogaikat, tájékozatlanok, félnek az akár évekig tartó bírósági procedúrától, az ellenfél erős jogi hátteréről, vagy csak egyszerűen túl magasnak tartják az anyagi kockázatot és az eljárási költségeket" - világított rá a jogvédelem szükségességére Ertl Pál, az UNIQA Biztosító igazgatósági tagja a termék bevezetése alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
A jogvédelem Nyugat-Európa egyik legelterjedtebb biztosítási módozata, Németországban például a háztartások több mint fele rendelkezik valamilyen szintű jogi védelemmel. Ausztriában csak az UNIQA Biztosító anyavállalata 400 ezer jogvédelmi szerződést kezel. Magyarország még jóval elmarad nyugati szomszédaitól, a háztartásoknak mindössze 1,5 százaléka biztosított.
A jogvédelem célja az ügyfelek jogos érdekeinek megóvása és képviselete perben és peren kívül minden olyan területen, amelyre az adott szerződés vonatkozik. A jogvédelmi biztosítás az érintett területet kiválóan ismerő szakemberek és jogászok bevonásával támogatja a biztosítottakat a jogi érdekérvényesítés folyamatában, és a biztosító viseli a megállapodás szerinti összegig annak költségeit.
Mit térít az UNIQA jogvédelmi szolgáltatása?
Az ügyvédi költségeket és díjakat;
a bírósági és egyéb eljárási illetékeket;
a szakértői költségeket;
a tanúk és tolmácsok költségeit;
az utazási költségeket;
a végrehajtási költségeket;
az ellenoldal költségeit, amennyiben a biztosítottat ezek megtérítésére jogerősen kötelezik.
Megelőlegezi a biztosítási összegen felül az óvadékot, biztosítékot (maximum 6 hónap időtartamra, kamatmentesen).
Jogvédelmi tanácsadás.
A költségek térítése nem minden! A jogvédelmi tanácsadás keretében ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában elérheti jogász kollégáinkat, akik azonnali jogi tanácsadással állnak rendelkezésükre. Az UNIQA jogvédelmi biztosítása három módozatban köthető: családi, jármű tulajdonosi, és ingatlan tulajdonosi csomagból választhatnak az ügyfelek. Hamarosan elérhető lesz a vadászok számára kidolgozott speciális jogvédelmi termék is.
Az enyém már így kis kiba... realizálódott, oly annyira, hogy pengethetem a luxus adót a csotrogányra....
De 14 millás új autó az nem luxus, csak picit gyengécske legyen. (egy lakás ára...)
Majd ha szarrá bombázza az enyémet valamelyik szerencsétlen egy balaesetnél, akkor írtó keveset fog érni a kárszakértőnek. Majd akkor lobogtathatom, hogy hé kolega ez egy nem akár milyen luxus autó ám