Akkumulátor gondok/problémák.... KÉRDÉS??
aktuális téma

Az lenne a gondom hogy : miota elég sokmindent rákötötem az aksimra elégsokmindent azota elég sürüen nem hajlando elinditani a verdámat!!!! (vagyi hamar lemerül)
Namost az lenne a kérdésem hogy nekem most egy elég pici aksim van benne egy 44amperos és szeretnék bele egy nagyobbat venni és azt szeretném meg kérdezni hogy elö van-e irva hogy max. mekkorát rakhatok bele gyárilag elövan-e irva???? én egy 66mA-oson gondolkodom.....Nos szerintetek????
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ma délután meglátjuk hogy passzol-e a másik generátor....... 



nemártana. Ha nemjó akkor még mindig van egy másik haver akinek van tartalék generátora, szintén ez a típus csak az 2.0 8V-ről....2 közül egyiknek jónak kell lennie.





Generátoromnak már sajnos "hangja" is volt....búgott meg süvített 2-3 hétig (kb fél éve), de aztán elhalkult.....valami szénkefe kopás meg csapágy is lehet vagymi...ilyeneket mondtak, de ennyire nem ismerem a felépítését. 

de lehethogy bejátszik azis és fokozatosan épült le szerencsétlen.



Biztos jobban jársz egy müködő bontottal, mert az is lehet, hogy nem a fesz.szabályzo a hibás, ha nem éri el a kívánt feszültséget.
Kicsit eltévedtek a szervízben hogy 34 rugó+munkadíj a fesz. szabályzóért.......helyette próbálunk holnap haverral egy bontásból visszamaradt de hibátlant, generátorral együtt......mondanom sem kell hogy 4500 Ft + havernak csúsztatok és ámen. 



Remélem passzolni fog az autóba az.(Évjárat más..de mindkettő 1,4 8V)





Hazafelé útba ejtettem egy megbízható "Bosh-szervíz"-t.....rámértünk a töltésre....alapjáraton 12,1V....autót leállítva 11,99V 



....hétfőn viszem szervízbe....generátor nemtölt "semmit"....fesz.szabályzó csere lesz ha minden igaz.....aztsem tudom hogy kb mibe fog fájni a művelet.





kb 15 órát volt a töltőn....4,5A-t kapott.....nemtudom mikor kapcsolt le a töltő de a "skálaosztás szerint "0,1,2,3,4,5"" csak az 1-es jelig töltötte ami kb 90%-os töltöttségi szintet jelent....a régi akksim 12 órán keresztül kapta ugyanazt és a "0" szintre lement..vagyis 100%........a régi az eredeti Bosh S3 44A és 360A indítóárammal....a kérdéses "ÚJ akksi" pedig 45A és 400A indítóárammal.
Érdekes hogy egyik napról a másikra megadta magát...télen patent volt...1 heti állás után -20 ban hajnalban is pöccre indított stb.



Érdekes hogy egyik napról a másikra megadta magát...télen patent volt...1 heti állás után -20 ban hajnalban is pöccre indított stb.




Mennyi ideig töltötted, mekkora töltöáramu töltövel?
Elfelejtettem hozzátenni hogy az akkutöltő az új akksit nem tudta 100%-ra felnyomni....skálaosztás szerint 92%-ra ment csak.....ezért lehetett tegnaop kisebb az alapjárati és 3000-es fordulaton lévő kapocsfeszültség, mert hiába új, valami gebasz miatt "nem vesz fel többet".....józan paraszti ésszel gondolom én. 







12,4-et mutatott a régi akksi úgy hogy előtte erről "bikáztam" az autóban lévő fos-t......aztán hazaértem és akkor cseréltem ki.....alapjáraton 13,9..... hétvégén megyek több helyre rövidtávokon autóval...kiváncsi leszek mit bír...ha ezzel az akksival megy gond nélkül akkor cserélem a régit és ennyi....de ha ezis lemerül akkor irány szervíz és mérni mindenhol. 









Úgy gondolom, amig nem cellazárlatos, addig érdemes probálkozni vele! Bár ha garis, akkor legegyszerübb cseréltetni! Tán még a környezeti terhelés sem durva, ha egyböl a gyártó hasznositja.
A töltésedet mindenképp meg kell nézetni, mert ez igy nagyon gyenge. Van olyan akkubolt, ahol ilyen töltéssel, vagy magas háttérfogyasztással, esetleg rossz önindítoval nem is cserélnek.
A töltésedet mindenképp meg kell nézetni, mert ez igy nagyon gyenge. Van olyan akkubolt, ahol ilyen töltéssel, vagy magas háttérfogyasztással, esetleg rossz önindítoval nem is cserélnek.
hali !
köszönöm az infokat !
sajnos a ganyúm beigazolódott.....a problémás "új" akksim a gázos......4-szer elindult vele az autó.....5. alkalommal teljesen meghalt..de annyira hogy már a két első ablakot nemtudta felhúzni !!!



visszatettem a régit....ez meg megy jövő héten gariztatni
köszönöm az infokat !
sajnos a ganyúm beigazolódott.....a problémás "új" akksim a gázos......4-szer elindult vele az autó.....5. alkalommal teljesen meghalt..de annyira hogy már a két első ablakot nemtudta felhúzni !!!





Igazából a generátor alapjáraton is 14, esetleg 14,4V-tal kellene töltsön, (típustól függően) hisz ezért van a feszültségszabályzó benne. Max a fogyasztók tudják alapjáraton lehúzni, mint pl a világítás, és a klíma, de akkor sem szabadna 13V alá esni! 3000-es fordulaton pedig minden fogyasztóval max töltőfesszel kéne üzemelni!
A cellák nyugalmi feszültsége 2.1V, tehát egy személyautó jó állapotú 6 cellája 12,6-12,8V körül van nyugalmi állapotban. Ha ez alá esett, akkor vesztett a kapacitásából. Töltés közben 14-15V-ig is felmehet a feszültség, amennyiben nincs cellazárlat. Akkor piszkosul melegszik, és gyakran nem éri el a 12V-ot sem.
A cellák nyugalmi feszültsége 2.1V, tehát egy személyautó jó állapotú 6 cellája 12,6-12,8V körül van nyugalmi állapotban. Ha ez alá esett, akkor vesztett a kapacitásából. Töltés közben 14-15V-ig is felmehet a feszültség, amennyiben nincs cellazárlat. Akkor piszkosul melegszik, és gyakran nem éri el a 12V-ot sem.
Szia
Ha "alámeríted" az akksit, (tehát 12V alá merül) akkor megindul a szulfát kiválás, ami azt jelenti, hogy a kénsavból kiválik a kén, és lerakódik az ólomlemezekre. Ezáltal kisebb felületen tudja átadni a töltés lemez, illetve a folyadékban kevesebb ion tudja azt hordozni. Léteznek "intelligens" töltők, amik töltés közben frissítenek, regenerálnak, illetve vannak áramkörök is, amik megoldják ezt, az akkura folyamatosan rákötve. Merem ajánlani, mert sokat lehet velük spórolni, pláne, ha csak időszakosan használod a kocsit, és közte sem tudod rendesen feltölteni
Ha "alámeríted" az akksit, (tehát 12V alá merül) akkor megindul a szulfát kiválás, ami azt jelenti, hogy a kénsavból kiválik a kén, és lerakódik az ólomlemezekre. Ezáltal kisebb felületen tudja átadni a töltés lemez, illetve a folyadékban kevesebb ion tudja azt hordozni. Léteznek "intelligens" töltők, amik töltés közben frissítenek, regenerálnak, illetve vannak áramkörök is, amik megoldják ezt, az akkura folyamatosan rákötve. Merem ajánlani, mert sokat lehet velük spórolni, pláne, ha csak időszakosan használod a kocsit, és közte sem tudod rendesen feltölteni
figyelgetem egy darabig, de ha gond lesz vele akkor még gari lejárta előtt visszaviszem....addig is végszükség esetére csomitartóba teszem a "régi"-t 



Pár hozzászólással ezelőtt írtam (2012 áprilisban)....hogy még jó volt a 2006 ban vásárolt akku.......2012 októberben vettem egy zsír ugyanolyan 44A-s bosch silver-t.....szóval 2 hónap múlva lesz 1 éves.....de 2 napja úgy lemerült hogy alig bírta betekerni az autót.....télen nemvolt még gond vele..és eddig is bírta...bár igaz hogy most az elmúlt 2 hétben mentem sokszor 1-5 km-t vele naponta többször is...sajnos nemtudtam elkerülni....mellé még düccögtem is mélyládával..stb.....szóval lemerült...éjjel volt töltőn és ma fullra feltöltve ennyit produkált. 

...mondanom sem kell hogy a régi akksi vitte vígan az autót ma egész nap. 




alakul a csere... 14 felett lenne a tökéletes állapot, de talán 13,9 még belefér...
üdv mindenkinek!
44Ah-s Bosh silver...feltöltött állapotban 12,2 Volt körül mozog....ha ketyeg az autó alapjáraton akkor 12,7 V körül mutat a műszer......ha kb 3500-4000-es fordulaton pedig 13,9 V környékén mozog...........ez most jó vagy a generátorom keveset tölt ? mert több helyen olvasni meg hallani hogy 14,2 és 14,8-nak kéne lennie 3000 fordulaton.




44Ah-s Bosh silver...feltöltött állapotban 12,2 Volt körül mozog....ha ketyeg az autó alapjáraton akkor 12,7 V körül mutat a műszer......ha kb 3500-4000-es fordulaton pedig 13,9 V környékén mozog...........ez most jó vagy a generátorom keveset tölt ? mert több helyen olvasni meg hallani hogy 14,2 és 14,8-nak kéne lennie 3000 fordulaton.





Autóba még esetleg, de a törökbálinti Homasita készlete sem teljes...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Nekem 20 ezer volt összesen a diódasor cseréje, bár a munkadíj volt több, mivel elég nehéz kibányászni a generátort a helyéről.