Autós/motoros ellentétek
aktuális téma

Üdv!
Kiváncsi lennék, hogy látjátok az autós-motoros helyzetet hazánkban. Mi az oka a sok balesetnek, mennyire hibás az egyik, ill. a másik fél, stb. Meg hogy miért van ennyi donorjelölt az utakon..
Tudom, az autósok lesznek többen, de biztos van néhány motoros is itt
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Aki tud jöjjön el: http://www.xtremecars.hu/megemlekezes.php
Dodor 2007. június 14. csütörtök, 01:41
Tegnap felhívtam az OBB-t (Országos Balesetmegelőzési Bizottság), kértem pár adatot az elmúlt évekről. Érdekes adatok: önhibájukból meghalt motorosok 2001-ben 38-an, 2002-ben 43-an, 2003-ban 49-en, 2004-ben 52-en, 2005-ben 64-en, 2006-ban kb 75-en haltak meg saját hibájukból. 50%-nál a baleset oka a gyorshajtás volt. Autósoknál önhibájukból kifolyólag 1303-an haltak meg tavaly. Elgondolkodtató, hogy 20x több autós hal meg, mint motoros. Igen, mondják sokan, de mennyivel több autó van? Valóban. Viszont az autóban mennyivel több életvédelmi berendezés van? 4 kerék már eleve biztos lábakon tart, van egy kaszni, van légzsák, van biztonsági öv, van abs, és van egy lomhább menetdinamika, nehezebb hibázni. Ennek ellenére naponta annyi autós hal meg saját hibájából, mint motoros 3 hetente. Van egy vaskos jelentésem a 2004-es évről, a balesetek okozóiról. Robogós és motoros összesen nem okoz annyi balesetet, mint kerékpáros. A kerékpárosnál több a buszos, a buszosnál több a teherautós, és a csúcson az autós. Tavaly közel 21.000!!!!! autós baleset történt!!!!!! Ebből van az 1303 halott. Érdemes elgondolkodni. Ne dőljetek be ezeknek a szlogeneknek, hogy sok a motoros halálos baleset. Igen, 1 is sok. De mihez képest sok? Én sokkal nagyobb számokra számítottam, ahhoz képest, hogy milyen gyenge a jogsihoz való képzés (szinte a nullával egyenlő), milyen brutális motorokon ülünk, milyen szarok az utak, milyen kialakulatlan az autós-motoros viszony. Ennek fényében egyet ki merek jelenteni: az átlag motoros jobban tisztában van a járművével, annak veszélyeivel, mint az átlag autós, akiből 1303 halt meg tavaly az összes biztonsági berendezésével együtt. Nem gondolom azt, hogy ez mentesít akár egy motorost is. Van ezen az oldalon is sár (igen, rajtam is). Az, hogy változásra szükség van, már régóta tudják jópáran, most ezzel az üggyel felszínre került hirtelen sokminden. Az engem bírálóknak egyet tudok mondani. Nézzék meg a műsorokat az elmúlt közel 2 évre visszamenőleg, és írják meg, hogy milyen számban láttak on-board száguldozós felvételeket. (egyet segítek, tavaly október, vagy november… ami a sebességkorlátozás nélküli német autópályán készült. Nem véletlenül nem Magyarországon készítettük azt a tesztet). Lehet rám ujjal mutogatni, hogy divatba hoztam valamit. Nem hinném, hogy én találtam fel a spanyolviaszt. Ennyi erővel 100 hasonló „felelőst” kereshetnék. Ki adott neki jogsit? Mire tanította meg az oktatója? Ki adott el neki motort? Ki adott el neki kamerát? (bár a legnagyobb hülyeség, hogy a kamera miatt történt a baleset. Azért történt, mert nem tudta hogy kell reagálnia ebben a vészhelyzetben). Van egy törvény, ami egyértelműen választ ad mindenre. 18 év felett felelős vagy a tetteidért, nincs mutogatás, nincs kibúvó, nincs „más miatt volt” mondat. Nagyon sajnálom mindkét srácot, a vétlent, mert nem tehetett semmiről, a hibázót, mert nem úgy indult el otthonról, hogy megöl valakit. Azért fáj ez minden motorosnak, mert valamennyire egy összetartó társadalom vagyunk. Lehet, hogy ez a 2 srác is intett egymásnak még fél órával az eset előtt…
forrás: www.motorinfo.hu
Tegnap felhívtam az OBB-t (Országos Balesetmegelőzési Bizottság), kértem pár adatot az elmúlt évekről. Érdekes adatok: önhibájukból meghalt motorosok 2001-ben 38-an, 2002-ben 43-an, 2003-ban 49-en, 2004-ben 52-en, 2005-ben 64-en, 2006-ban kb 75-en haltak meg saját hibájukból. 50%-nál a baleset oka a gyorshajtás volt. Autósoknál önhibájukból kifolyólag 1303-an haltak meg tavaly. Elgondolkodtató, hogy 20x több autós hal meg, mint motoros. Igen, mondják sokan, de mennyivel több autó van? Valóban. Viszont az autóban mennyivel több életvédelmi berendezés van? 4 kerék már eleve biztos lábakon tart, van egy kaszni, van légzsák, van biztonsági öv, van abs, és van egy lomhább menetdinamika, nehezebb hibázni. Ennek ellenére naponta annyi autós hal meg saját hibájából, mint motoros 3 hetente. Van egy vaskos jelentésem a 2004-es évről, a balesetek okozóiról. Robogós és motoros összesen nem okoz annyi balesetet, mint kerékpáros. A kerékpárosnál több a buszos, a buszosnál több a teherautós, és a csúcson az autós. Tavaly közel 21.000!!!!! autós baleset történt!!!!!! Ebből van az 1303 halott. Érdemes elgondolkodni. Ne dőljetek be ezeknek a szlogeneknek, hogy sok a motoros halálos baleset. Igen, 1 is sok. De mihez képest sok? Én sokkal nagyobb számokra számítottam, ahhoz képest, hogy milyen gyenge a jogsihoz való képzés (szinte a nullával egyenlő), milyen brutális motorokon ülünk, milyen szarok az utak, milyen kialakulatlan az autós-motoros viszony. Ennek fényében egyet ki merek jelenteni: az átlag motoros jobban tisztában van a járművével, annak veszélyeivel, mint az átlag autós, akiből 1303 halt meg tavaly az összes biztonsági berendezésével együtt. Nem gondolom azt, hogy ez mentesít akár egy motorost is. Van ezen az oldalon is sár (igen, rajtam is). Az, hogy változásra szükség van, már régóta tudják jópáran, most ezzel az üggyel felszínre került hirtelen sokminden. Az engem bírálóknak egyet tudok mondani. Nézzék meg a műsorokat az elmúlt közel 2 évre visszamenőleg, és írják meg, hogy milyen számban láttak on-board száguldozós felvételeket. (egyet segítek, tavaly október, vagy november… ami a sebességkorlátozás nélküli német autópályán készült. Nem véletlenül nem Magyarországon készítettük azt a tesztet). Lehet rám ujjal mutogatni, hogy divatba hoztam valamit. Nem hinném, hogy én találtam fel a spanyolviaszt. Ennyi erővel 100 hasonló „felelőst” kereshetnék. Ki adott neki jogsit? Mire tanította meg az oktatója? Ki adott el neki motort? Ki adott el neki kamerát? (bár a legnagyobb hülyeség, hogy a kamera miatt történt a baleset. Azért történt, mert nem tudta hogy kell reagálnia ebben a vészhelyzetben). Van egy törvény, ami egyértelműen választ ad mindenre. 18 év felett felelős vagy a tetteidért, nincs mutogatás, nincs kibúvó, nincs „más miatt volt” mondat. Nagyon sajnálom mindkét srácot, a vétlent, mert nem tehetett semmiről, a hibázót, mert nem úgy indult el otthonról, hogy megöl valakit. Azért fáj ez minden motorosnak, mert valamennyire egy összetartó társadalom vagyunk. Lehet, hogy ez a 2 srác is intett egymásnak még fél órával az eset előtt…
forrás: www.motorinfo.hu
http://auto.indavideo.hu/video/MOTOROS_BALESET_-_PECS
nah én is megyek tentelni, joccak nektek
jo volt társalogni




jo volt társalogni




szep eredmeny igy is...meg, ugyis jobb lesz ez még :)
jaja... sebaj ezt tudja most :)
nalad a suly a legnagyobb hatrany
Naja, lazán beférnek a robogósok kategóriájába..



igazad van, a reszemrol a quadosokrol meg is feledkeztem :)
azok joval nagyobb aranyban sertik meg a kozlekedes szabalyait (hogy finoman fogalmazzak :))) )
azok joval nagyobb aranyban sertik meg a kozlekedes szabalyait (hogy finoman fogalmazzak :))) )
kipakoltam teljesen :))) csak 1 ülés volt bent
gyorsabban valtottal, jobban rajtoltal vagy erosebb lettel?
vagy fogytal? :))))
vagy fogytal? :))))

különben részemről ebbe az ellentétbe belevenném a quadosokat is, itt csepelen van 1-2 igen szemtelen, no meg piszok hangos darab belőlük
mar regebben nezegettem :)
Csak nem értette az ember hogyan is műxik ez, azt gondolta, bal láb is kell hozzá. De nem. Tök egyszerű játék, csak minek kategória.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Egy sem?? Vagyis ebből az következik, hogy vagy nem motoroznak ekkor, vagy nagyon jól motoroznak és ilyenkor ez a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.