LED-ezzünk???!!! De hogyan???
aktuális téma

Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
Pár link:
www.ledauto.hu
www.miraled.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Vagy eljön hozzám és adok olyan ledes izzót ami többet ér mint egy utólagos bontás, fényerőre pedig erősebb mint egy gyári izzó. :)
Nos a legfontosabb ha a féklámpa izzóról ledre való átépítésén gondolkodsz hogy a megfelelő vagy nagyobb fényerő legyen az átépítés után mint előtte. az ok hogy a lámpatest alapvetően izzóra van tervezve, nem azt írom hogy méretezve mert igazából az izzó előtti bura kiképzésétől függ hogy milyen és mekkora számú leddel lehetséges az izzó kiváltása. Pár kép egy megoldásról, ahogy látod a bura belseje prizmás ami segíti hogy az izzó 270fokos fénye terüljön de ugyan ezt elérni ledekkel már korántsem egyszerű, egyrészt az esetleges max 120fokos szórás miatt és hogy lehetőleg jobban fedjék egymást a foltmentesség miatt. Az ilyen készen kapható cuccokban én leginkább nem bízom és az 210 lumen igény kevés. Ha úgy számolunk hogy a tompított izzó 1400lument ad a menetfény min 400lument a helyzet 200-at akkor aránylag máris képben vagyunk hogy a megadott érték szinte semmi. Hozzávetőleges számítás szerint egy w5w típusú izzó 65lumen körüli fényt ad, bár ehez képest a leírt 210 természetesen sokkal több, de azt nemszabad figyelmen kívül hagyni hogy amíg az izzó a "helyén" van és van fókuszpontja addig a ledesnek nincs középpontja ami nagyban rontja a szórást és ez az amiért a hátsó lámpába kapható univerzálisnak mondott cuccok közel sem alkalmasak a feladatra.
AZ újabbaknál elektronika csinálja a belső lámpa felkapcsolást, a régieknél mint nálam is a megfelelő riasztó megfelelő programozásával is elérhető hogy nyitáskor 30-40s-re felkapcsolja a belső világítást és megfelelő kapcsolással amit hozzárendelünk.
kalapács.... de abból is csak kizárólag gumikalapácsot szabad használni! 





- Rendszámfénybe oké.
- A féklámpába szerintem az kevés lesz
- Utastélbe jó.
- helyzetjelzőbe inkább ilyet:
http://www.gadgetfactory.eu/LED-lighting/LED-Car-Decorations/0322336-T10-1W-110-Lumen-5*5050-SMD-LED-Reading-Lamp/Boot-Lamp-White-Light-Bulbs-Pair/DC-12V?lang=
- A féklámpába szerintem az kevés lesz
- Utastélbe jó.
- helyzetjelzőbe inkább ilyet:
http://www.gadgetfactory.eu/LED-lighting/LED-Car-Decorations/0322336-T10-1W-110-Lumen-5*5050-SMD-LED-Reading-Lamp/Boot-Lamp-White-Light-Bulbs-Pair/DC-12V?lang=
Üdv!
Szedett már szét valaki kilóméterórát?? Vagy akár konkrétan Civic-ét?? Szeretném lecserélni a számlapot, de a mutató nem engedi...
Szedett már szét valaki kilóméterórát?? Vagy akár konkrétan Civic-ét?? Szeretném lecserélni a számlapot, de a mutató nem engedi...
köszönöm a választ, az indexet egyenlőre hanyagolom, ellenben kinéztem pár ledet, ha írnátok róluk vmi véleményt esetleg tapasztalatot
rendszámhoz
féklámpa
utastérbe
első helyzetjelző

rendszámhoz
féklámpa
utastérbe
első helyzetjelző
Van némi köze. Nekem zárnyitásra (akár távirányítóval is, nem csak ajtó valós kinyitására) is felkapcsol a belső világítás.
Azt nem mondtad hogy "G" ről beszélünk 

én is igy akarom majd bekötni

a g astrában a biztosítéktáblában van a késleltető, gyakorlatilag a karosszéria vezérlő modul egyik kimenete a lámpa. én eddig csak g astránál találkoztam a jelenséggel.
akkor ott valami hiba volt, lehet érzékeny a gyári vezérlő és azt hitte nyitva van az ajtó.
keresd meg azt a vezetéket, ami a belső világításhoz megy és kösd arra... ott titi nem produkál ilyet.
keresd meg azt a vezetéket, ami a belső világításhoz megy és kösd arra... ott titi nem produkál ilyet.

Na ebben igazat adok neked. Inkább vaksizz egy kicsit, minthogy megvilágítsa a led a tolvaj lábát 



100%, kollégám építette be a riasztót (nyugi, nem cigánymunka, biztonságtechnikában dolgozunk
) és akkor is a negatív kapcsolásos bekötést kellett használni. Azt hiszem kimarad az életemből ez a lábtérvilágítás, nincs kedvem hozzá, hogy kinyiljon az autó az utcán...

a gyári ajtónyitó kapcsoló biztos, h a negatívot szakítja meg? Egy csatlakozási lehetőség van rajta?
Pedig a belsőtér világításnak és a központi zárnak nincs köze egymáshoz az alapban külön kábelezés miatt. Az hogy a lekapcsolás miatt nálad mégis megszűnt a hiba elég érdekes dolog.
kapott egy állandó pozitívot, és a gyári ajtónyító kapcsolóról kapja a kapcsolt negatívot. Előtte relés megoldással volt bekötve, úgy is ugyanezt produkálta.
hogy kötötted be a világítást? 

Jó reggelt!
Múltkor bekötöttem egy az egyben minden kütyü nélkül a lábtér világítást, és egyáltalán nem volt rajta átfolyó áram. Tökéletesen működött úgy két napig, utána valamiért elkezdett "rángatózni" a központi zár. Lekötöttem, és el is tűnt ez a rángatózás. Gyanítom, hogy valami kondiban, vagy akármiben "összegyűl" a ledeken nagyon nagyon minimális átfolyó áram, és ezért hülyül meg a központi.
Valakinek valami ötlet?
Múltkor bekötöttem egy az egyben minden kütyü nélkül a lábtér világítást, és egyáltalán nem volt rajta átfolyó áram. Tökéletesen működött úgy két napig, utána valamiért elkezdett "rángatózni" a központi zár. Lekötöttem, és el is tűnt ez a rángatózás. Gyanítom, hogy valami kondiban, vagy akármiben "összegyűl" a ledeken nagyon nagyon minimális átfolyó áram, és ezért hülyül meg a központi.
Valakinek valami ötlet?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!