LED-ezzünk???!!! De hogyan???
aktuális téma

Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
Pár link:
www.ledauto.hu
www.miraled.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
zolikaDB
#2448
2012. november 01. 15:27
Sziasztok!
Ha valaki tud segiteni akkor legyen kedves rámírni.
egy olyan modulra lenne szükségem ami két izzót tud vezérelni vagy egy ledes de sárga-fehér szinű izzót, mégpedig: ha felteszem a helyzetlámpát akkor csak az egyik világitson, de ha rádobom az indexet akkor a masik izzó egészen addig aludjon ki amig az indexet le nem kapcsolom. please HELP! Köszi.
Ha valaki tud segiteni akkor legyen kedves rámírni.
egy olyan modulra lenne szükségem ami két izzót tud vezérelni vagy egy ledes de sárga-fehér szinű izzót, mégpedig: ha felteszem a helyzetlámpát akkor csak az egyik világitson, de ha rádobom az indexet akkor a masik izzó egészen addig aludjon ki amig az indexet le nem kapcsolom. please HELP! Köszi.

Sziasztok!!!
Nem LED-es kérdés, de mivel itt elég sok elektromos szellemű emberke van így felteszem.
Egy kapcsolási rajzra lenne szükségem a következő "kütyühöz":
Egy előmelegítőt kellene vezérelni ami 3 izzítógyertyából áll.
2 dolgot kellene figyelni az áramkörnek: Külső hőmérséklet és vízhőfok.
Ha a külső hőmérséklet 5C-alatt van és a víz hőmérséklete 60fok alatt van akkor kapcsolja be a gyertyákat. Ha ezek közül valamelyik nem teljesül akkor ne csináljon semmit.
Ki vállalkozna egy ilyen megszerkesztésére???
Nem LED-es kérdés, de mivel itt elég sok elektromos szellemű emberke van így felteszem.
Egy kapcsolási rajzra lenne szükségem a következő "kütyühöz":
Egy előmelegítőt kellene vezérelni ami 3 izzítógyertyából áll.
2 dolgot kellene figyelni az áramkörnek: Külső hőmérséklet és vízhőfok.
Ha a külső hőmérséklet 5C-alatt van és a víz hőmérséklete 60fok alatt van akkor kapcsolja be a gyertyákat. Ha ezek közül valamelyik nem teljesül akkor ne csináljon semmit.
Ki vállalkozna egy ilyen megszerkesztésére???
Üdv mindenkinek.Szeretnék érdeklődni hogy meik SMD ledet javasoljátok műszerfal megvilágításba.3528 vagy 5050. Választ előre is köszönöm 



Can bus-os és laold mert kiégettnek hiszi a kis áramigén ymiatt.
1 veszel olyat ledeket ami canbus-os-
2 beraksz elé egy "hibatörlőt" ami egy teljesítmény ellenállás.
1 veszel olyat ledeket ami canbus-os-
2 beraksz elé egy "hibatörlőt" ami egy teljesítmény ellenállás.
Hali!Golf4 variantba szeretnék hátsó ledes indexet.Milyet ajánlotok?
Sziasztok!
Astra H első Angel Eyes lámpába helyzetjelző izzókat kicseréltem led-re de ha felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor 2 másodperc után lekapcsol, oldalanként 8 T5-ös led van benne. Esetleg valami tipp ami megoldás lenne, hogy ne kapcsoljon le?
Astra H első Angel Eyes lámpába helyzetjelző izzókat kicseréltem led-re de ha felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor 2 másodperc után lekapcsol, oldalanként 8 T5-ös led van benne. Esetleg valami tipp ami megoldás lenne, hogy ne kapcsoljon le?
általában az új autókban már a relékben is van dióda... nekem az utólagos xenonszett nyomkodta ki rendre a ledeket... kapott páruhzamosan záróirányba egy 5A-es diódát és megszünt a jelenség
aztán miután tettem mindenhova stab ic-t, azóta nem kellett ledet cserélnem.

aztán miután tettem mindenhova stab ic-t, azóta nem kellett ledet cserélnem.

Sziasztok!
Itt csak a LEDekhez való indexrelé volt a kérdés, de ha valakit aggaszt a fesz ingadozás akkor a relé elé is tehet stab IC-t és már 12 voltot is kap stabon keresztül!
Nekem 2004 óta vannak LEDes indexek helyzetjelzők, műszerfal világítás, tolató lámpa, és már csak a két H4 a sima izzó! De nekem 1-2 LEDen kívül több nem esett még ki a sorból, de ugye mivel több 100 LED van beépítve, így ennyi így 8 év alatt azt hiszem belefér bőven! A sárga és piros LEDek esetén 4 van sorba 220 ohmmal!
Ugye kinek kinek, mindenki maga dönti el hogy köti a LEDeket!
A diódára visszatérve, az újabb autókban alapból van a biztosíték táblában egy dióda! Ez lehetséges, hogy az ilyen relék és egyebek által létrehozott tüskék ellen van! De lehet tévedek, akkor bocsi!
üdv
PIXI
Itt csak a LEDekhez való indexrelé volt a kérdés, de ha valakit aggaszt a fesz ingadozás akkor a relé elé is tehet stab IC-t és már 12 voltot is kap stabon keresztül!
Nekem 2004 óta vannak LEDes indexek helyzetjelzők, műszerfal világítás, tolató lámpa, és már csak a két H4 a sima izzó! De nekem 1-2 LEDen kívül több nem esett még ki a sorból, de ugye mivel több 100 LED van beépítve, így ennyi így 8 év alatt azt hiszem belefér bőven! A sárga és piros LEDek esetén 4 van sorba 220 ohmmal!
Ugye kinek kinek, mindenki maga dönti el hogy köti a LEDeket!

A diódára visszatérve, az újabb autókban alapból van a biztosíték táblában egy dióda! Ez lehetséges, hogy az ilyen relék és egyebek által létrehozott tüskék ellen van! De lehet tévedek, akkor bocsi!

üdv
PIXI
egy beltérvilágítás vagy index esetében nem olyan nagy kockázat a feszültségingadozás... mivel nem állandó az üzem.
de, ha biztosra akarsz menni, akkor kell mindenhova egy stabilizátor ic és már örökös is a led...
az ingadozás is inkább az első helyzetjelzőket szokta megviselni. fő oka a sok gagyi led, amiböl csinálják a párszáz forintos led helyzetjelzőket. ráadásul rendre túlfeszítik benne a ledeket, kisebb ellenállást raknak beléjük. egy normális minőségű leddel, aminek a nyitófeszültsége nem 1,5volt, és egy 1,2kiloohmos ellenállással örökösnek mondhatót lehet csinálni.
és nem is az áramingadozások a legnagyobb "led gyilkosok" hanem például az önindító és az összes olyan eszköz (tekercsek, motorok, szelepek) amelyek kikapcsoláskor áramot indukálnak és védődióda hijján megugrasztják a tápfeszültséget. az olyan autókban, amik nem ledekkel jönnek ki, ezekre a dolgokra
nem figyeltek... izzók elviselik, és ahol led van, ott gondoskodtak a védelemröl is.
de, ha biztosra akarsz menni, akkor kell mindenhova egy stabilizátor ic és már örökös is a led...
az ingadozás is inkább az első helyzetjelzőket szokta megviselni. fő oka a sok gagyi led, amiböl csinálják a párszáz forintos led helyzetjelzőket. ráadásul rendre túlfeszítik benne a ledeket, kisebb ellenállást raknak beléjük. egy normális minőségű leddel, aminek a nyitófeszültsége nem 1,5volt, és egy 1,2kiloohmos ellenállással örökösnek mondhatót lehet csinálni.
és nem is az áramingadozások a legnagyobb "led gyilkosok" hanem például az önindító és az összes olyan eszköz (tekercsek, motorok, szelepek) amelyek kikapcsoláskor áramot indukálnak és védődióda hijján megugrasztják a tápfeszültséget. az olyan autókban, amik nem ledekkel jönnek ki, ezekre a dolgokra
nem figyeltek... izzók elviselik, és ahol led van, ott gondoskodtak a védelemröl is.
Akkor szerencsés vagy ha jól működik 

csak tudják a "gyártók", hogy mit csinálnak
az index meg amúgy sem "folyamatos üzem"... nem hiszem, h probléma lenne egy üzletben kapható relével.
Nekem a robogómba az összes index ledes, és a gyári relé villogtatja. tökéletesen működik már vagy egy éve...

az index meg amúgy sem "folyamatos üzem"... nem hiszem, h probléma lenne egy üzletben kapható relével.
Nekem a robogómba az összes index ledes, és a gyári relé villogtatja. tökéletesen működik már vagy egy éve...

Bocsáss meg de nem teljesen okés így, az rendben van hogy a villogás "normális" lesz de a túlfeszültség még megmarad amit illik beszabályozni, mivel járó motornál a relén át emelkedik a feszültség is azaz az esetleg 12v-ra méretezett ledes lámpa vagy ledek simán kapnak 14.4v-ot ami nem a hosszú élet titka és ezen semmilyen ellenállás sem segít mivel 14.4 voltnál már szépen melegszik bármilyen precíz ellenállás ezért kell stabilizálni a feszt vagy mint gyárilag csinálják villogtatnak és túlhajtás van.
az indexre értettem...
veszel egy indexrelét ami ledes izzókhoz való, oszt' csókolom.... 



ez igen ez nekem magas...
akkor amit a boltba árulnak index ledes izzókat azoknak akkor semmi értelmük ezek szerrint mert igy is át kell mindent alakitani
akkor amit a boltba árulnak index ledes izzókat azoknak akkor semmi értelmük ezek szerrint mert igy is át kell mindent alakitani
Nos egyrészt ha gyári panelt veszel ott nemkell számolgatni mert az ellenállás már méretezve van de ezek a ledcsíkok viszont fix 12v-ról működnek a kocsiban viszont nincs fix 12v. Az indexhez hiába is raksz be bármilyen precíz ellenállást is mivel ahogy írtam jelentős fezsültség különbség van tisztán aksis és töltéses üzem közt viszont hiába veszel ellenállást töltéshez ha a motor nem jár törvényszerűen lassabban megy a villogás majd, persze ez ledek esetében nembiztos, egyrészt másrészt azért 21w izzó helyett tisztán ellenállással megoldani a feszültség csökkentést háát nemtudom, túl nagy hőt termel az ellenállás és egy idő után tönkremegy szépen. Ezért kell stabi vagy olyan stabi amivel le is tudod szabályozni a feszültséget és némi hűtőfelülete is van és a felére (6v) veszed a feszt és onnan ellenállásozni, sokkal egyszerűbb. A másik megoldás hogy nem ellenállással és relével megy az index hanem impulzusgenerátorral ami viszont teljesen beszabályozható de az is igényelhet stabit. Az impulzusgenerátor egy egyszerű alapban 2db ledet villogtató kapcsolás ami szabályozható, értelemszerűen az egyik oldali ledhez lenne kapcsolva az index és ha ledes túl nagy terhelése nincs az elektronikára.
aham de az ugy nem megy hogy veszek ledeket rárakom a panelre és kész... azt ki kell számolni mekkora elllenállás stb.?azzal én is bajlodok mint az elöző hozzászolásomban látom az indexproblémával ellenállást kéne belerakni
Ilyenkor a nagy kérdés mindig hogy mi az elképzelés, mit építenél át ledesre és hogy mennyire maradjon meg a gyárias kinézet hogy ne piszkáljanak a rendőrök. Színileg van olyan led is amiről még a hozzáértő sem mondja meg működés közben hogy led világít de lehetőség szerint fehéret rakj be ahova az kell. A féklámpához spéci led kell és a lámpához kell a ledeket illeszteni szó szerint is és képletesen is. Egy komolyabb átépítés tervezést is igényel, mivel a gyári ledes dolgok tervezve vannak az izzó helyére csak úgy ledet berakni nem nagyon megy. Pár kép hogy tudd miről van szó. Az egyiken az izzós ködlámpa van, láthatóan a fény középen van és a belső prizmák terítik a burán, a másikon a ledek világítanak már jól láthatóan teljesen más a fényterítési kép. Bár persze szemre a lednek van jobb terítése és mind színben mind fényerőben jobb az izzónál de azért túl nagy teljesítményű ledeket se rakjunk be. A 3. képen egy régi panel van a ledek elrendezése szándékos mivel az izzó 270 fokosan világít a led amit én használtam viszont csak 120fokban a hiányzó terítést kellet megoldani úgy hogy kicsit sem mehetett a fényerő rovására. Ez nem egyszerű feladat mivel minden lámpa más és más így nagyon különbözőek a beépíthetőségi lehetőségek. Egy hátsó lámpa ledesre átépítésénél ha a féklámpát szerkesszük nagyon fontos szempont a mindenkori láthatóság, ezt úgy kell érteni hogy az átépített lámpának verőfényes napsütésben is láthatónak kel lennie azaz ha rásüt a nap akkor is láthatónak kell lennie ha világítanak, különben ha baleset lenne vizsgálnák hogy látható volt a lámpád vagy sem így téged is kihozhatnak felelősként gond esetén. Ledekből azért nehezebb építeni olyan panelt ami reprodukálja a 21w izzó fényét vagy túl is lépi azt, de ajánlatos kismértékben túllépni inkább. Bizonyos felhasználású ledeknél kötelező a stabi használata a sima vagy akár precíziós ellenállás sem megfelelő mégpedig azért mert töltés és nyugalmi állapot közt akár 2v eltérés is lehet amit nem visel el semmilyen led. Én magamnak építettem stabikat, mindkettő hátsó féklámpa külön van kötve és az első helyzetjelzőknél is stabi van. A készen kapható ledes cuccokat nem ajánlom helyzetfény/féklámpához elég pocsék szinte mindegyik amelyik nem az nem illeszthető a lámpádba vagy hamar kiégne. 

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
A csomagtartóban egy LEd szalagom van 3528-asokból, 1m körüli, kb 30 LED-del. Bevilágítja az egészet, nagyon szeretem. Elől, a térképolvasóba befaragtam egy LED panelt, 48db 5050-es SMD, olyan ereje van, h koromsötétben bmit megtalálsz, ami begurult a műszerfal alá. Elégedett vagyok vele nagyon, és 4.8$ volt.