No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
gumis
#188
2006. február 11. 20:03
persze!!!bár most nézegetek egy másikat(civic type-r)az jó lenne nekem!
gab81
#187
2006. február 11. 20:03
meg Én nem mennék végsebbeséggel a pályán, mer nem igazán tesz jót a motornak se
SZIG
#185
2006. február 11. 20:03
eddig országúton 200 volt, majd a héten megyek Pestre akkor letesztelem...a gyári megadott 215 km/h
Álmosmondi
#184
2006. február 11. 20:03
Szóval nálad is megy a TV!
gab81
#183
2006. február 11. 20:02
állítolag az új szakasz betenból van, mert az jobban bírja a strapát
gab81
#182
2006. február 11. 20:02
és azt se felejtsük el, hogy a "magyarok" nagy része sz@rik a szabályokra, pl. végig megy a belső sávba amikor azt nem szabad
galex
#180
2006. február 11. 20:01
mrob
#179
2006. február 11. 20:01
godzilla már new yorkban van

szólok neki hogy m0-ást egyengesse el picit
SZIG
#178
2006. február 11. 20:01
Engem eddig se érdekelt annyira...nem iszok, ha vezetek, nem veszélyeztetek senkit, ha már egyszer ott van a lehetőség meg a kocsim is bírja, minek tötymörögjek...a mostani erre teljesen alkalmas, az audim max 160at bírt, de akkor már féltem, hogy szétesik
galex
#177
2006. február 11. 20:00
ez 1 másik külön topic is lehetne, hogy milyen állapotú kocsikkal járnak egyesek
mrob
#176
2006. február 11. 19:58
gab81
#175
2006. február 11. 19:58
viszont talán a tévébe láttam, hogy nem megfelelő a gépjárműpark Mo.-on, ezért, ha egy trabi vagy lada kijőn eléd nem tud gyorsulni vagy egy autónak sz@r a fékje...
galex
#174
2006. február 11. 19:58
enyémnek meg nincs más választása
gab81
#172
2006. február 11. 19:57
szerintem nem hiszem, hogy sokat ér, ha feloldanák a limitett abból a szempontból, hogy aki eddig gyorsan megy az gyorsan is fog és aki meg betartotta az meg akkor se fog gyorsabban menni, mert úgy gondolja az biztonságos
gumis
#171
2006. február 11. 19:57
a tiedé lehet de az enyém akkor érzi jól magát ha pörgetem.le a sebesség korlátozásokkal!!!!!!
ChPh
#170
2006. február 11. 19:57
mrob
#169
2006. február 11. 19:55
de az még nem gyors
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Összesen 348 találat 18 oldalon