No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
mrob
#228
2006. február 11. 20:15
Fundi_
#227
2006. február 11. 20:15
Faszi ferrárival repeszt autópályán!

Meglátja a táblát, SPEED LIMIT 130
lelassít, mert nem akarja,hogy elvegyék a jogsiját, meg a rendőrök baszogasság!
egy óra múlva megint egy táblához ér amire ez van írva: SPEED LIMIT 100
faszikám tépi a haját mint az állat,hogy hogy lehet autópályán menni 100-al, de visszavesz a sebességből, benyomja a tempomatot és 100-al nyomatja...!nem akar balhét, így is eléggé feltűnő az a tűzpiros ferrári:)

2 óra múlva megint egy táblához ér,amire ez van írva: SPEED LIMIT 30

Faszi megáll, kiszáll, elkezdi rugdalni a táblát, tépni a haját, és miután lenyugodott, nagy szentségelések közepette visszaül a verdába, benyomja a tempomatot 30-ra és elindul tovább az autópályán!
Mikor a következő táblához ér egy másfél óra múlva ezt olvassa:

WELCOME TO SPEED LIMIT
SZIG
#225
2006. február 11. 20:14
ki is csövezted a fiestát?Széguldó koporsó rulz
mrob
#223
2006. február 11. 20:14
észre fogod venni biztosan ha kész
Álmosmondi
#222
2006. február 11. 20:14
Nagyon zsír az Ő gépe!
Kegyetlenül megy!
mrob
#221
2006. február 11. 20:13
az jó mert az ő turbója van a gépemen

ezt nem mondta hogy tesztelte
galex
#220
2006. február 11. 20:12
Álmosmondi
#219
2006. február 11. 20:12
Kiványcsi vol a tiednek mi a vége!
mrob
#218
2006. február 11. 20:12
de már csak az elektronika van
Álmosmondi
#217
2006. február 11. 20:12
Szabyk azt mondta, hogy 240-ig tolta a Fityónak onnan nem merte tovább nyomni!
gab81
#215
2006. február 11. 20:12
milyen moci?
mrob
#214
2006. február 11. 20:11
#213
2006. február 11. 20:11
mrob
#212
2006. február 11. 20:11
lóvéra várok hogy elektronikát beköttessem
galex
#211
2006. február 11. 20:11
ha nem megyünk semerre, akoo lehet lemegyek a pincébe söré
galex
#210
2006. február 11. 20:11
szal kész a gép?

vihetsz 1 kört!
megengedem
vagy inkább
követelem
gab81
#209
2006. február 11. 20:11
csak vigyázz a fényképezésekre
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Összesen 348 találat 18 oldalon