'No Speed Limit On Highways!'
Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila.
Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért.
A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be.
A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon.
A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat.
A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg.
Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést.
A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.
jha most vettem csak észre h Tiéd volt az ami fenn van használtauton !!!basszu saudit s2000est aláztáál? iiiiiakkor aztmondod megéri azt a pár százezer pluszt???mer tmég nekem is ez a lényeg sebesség sebesség meg jo sok gyorsulás azt majd 10év mulva ha lesz gyerek miegymás visszaveszek kcsiit de msot nekm is használtra kell a kocsi !!!!
ahha értem !!!! ha jol tom 4fajta motorral jött ki a crx si dohc dohc vtec !!!!nem vok még nagy mágus ienekbe csak annyit látok h a vtec-be belelvan préselve még +20paci !!!!ég és fölg van dohc dohc vtec között????mert árba látom h elég sok(k)
Az volt a legjob autóm!A mai napig vissza sírom!Mondjuk ha enyémet eladom 1x akkor jobban járok hogy ha kiárulom mint hogy egybee eladjam!Főlleg elég ritka mert ez 96/4havi és tele +súllyal(klíma,lufik)
mer mtég benn van a motor de amugy tied is vesszetül megy sztem !!!!!én is ilyet szeretnék csak az a gáz h milla fél alatt nem kapok épkézlábat téynleg neked ugye volt rex-ed ?azon i sgondolkoztam h megy is jol is néz ki csak há tnem tom mit birnak neked mien tapasztalaltaid voltak vele???
hát igen ,sajno smikor a törvények születtek hülyébbek voltak a plitikusook mint most bár ezt azért nem mondanám biztosra :) akkoriban nem akarok megsértnei senkit a lada skoda 120 wartburg volt a nép autó nem bmw ami ugy megy 200al h még 4ebe se raktuk na ez durva példa volt de ug ylénegébe az van h felgyorsultunk és ezt sok minden nem követi sem az utak sem a kressz szabálya !!!!én járok autoval és robogoval és bevaloom nem egyszer tulléptem a megengedetet !!!!!robogoval 40el töfögni???ugyan már bicoval jobabn tekerek !!!!50es tempó i ssimám csuszhatna feljebb 60ra szerény véleméynem szerint !!!!!