No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
SZIG
#268
2006. február 11. 20:33
ja, meg ott lusták a zsaruk
Hayame
#266
2006. február 11. 20:32
Az enyém is túlhangos de nem bírok 130al végig menni!Ha sokáig tarom vissza magam még a bokám megfájdulhat a végén!
Álmosmondi
#264
2006. február 11. 20:29
mrob
#263
2006. február 11. 20:29
galex
#262
2006. február 11. 20:29
SZIG
#261
2006. február 11. 20:29
De felénk már soha nem lesz grillparty, ugye? Megint ahol eddig volt, gondolom Jó helyszín, csak lehetne közelebb is
galex
#260
2006. február 11. 20:29
a hátamon felállt a szőr bazzeg
Álmosmondi
#258
2006. február 11. 20:27
JUCC
#257
2006. február 11. 20:27
az télleg nagyon ott volt...
SZIG
#256
2006. február 11. 20:26
de ez vmi újabb verzió, nem? erősebb gyárilag mint a tied volt, ugye? Neked elhiszem, mert ha vki ért hozzá az te vagy
JUCC
#253
2006. február 11. 20:26
galex
#252
2006. február 11. 20:25
carlosrcng
#251
2006. február 11. 20:25
Én kérek elnézést, hogy a tudatlan tulaj eme autóval csap reklámot eme tervének, pedig ezt az autót sohasem a topspeed jegyében tervezték!
Ez egy negatív reklám a Lotusnak! Kár hogy a tulaj ugyan birtokolja, de ismerni nem sikerül neki...

Meg ez az egész egy reklámfogás a Bomba nevű italnak, onnan a színek, stílus stb...
Semmi független kezdeményezés, kamu az egész!

Én spec. leszarom, most sem kívánok többel menni mint 130, túl hangos a szekér!
mrob
#250
2006. február 11. 20:24
hát grillpartyn kiderül majd.

de lehet hogy legelsőre nem megyek még ki vele
galex
#249
2006. február 11. 20:24
asszonkámnak feltűnne!
múltkor Audi S2 ment mint sakál a megyehegyen, kifigyelte a szuszugást asszonka neféd
annyit mondott hirtelen:
azt a picsa!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 348 találat 18 oldalon