No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
mrob
#248
2006. február 11. 20:23
hoppááááá

itt az asszony
SZIG
#247
2006. február 11. 20:23
mikket lenyomod vele? vagy az azért túlzás lenne?
Fundi_
#246
2006. február 11. 20:23
Csak gondoltam aktuális ez a vicc ebben a topicban
mrob
#244
2006. február 11. 20:22
most kihagynám de azért kösz
Álmosmondi
#243
2006. február 11. 20:22
Az akkor büntet!
Gondolom nem fog föltünni senkinek, hogy szuszog!
Vizsgán meg majd azt mondod, hogy megfázott!
galex
#242
2006. február 11. 20:22
szomoru
azthittem 1 kávéra elcsalhatlak kolega
mrob
#240
2006. február 11. 20:20
1.1i volt
de a jelzést fennthagyom
mrob
#239
2006. február 11. 20:20
semerre

holnap DOLGOZOM reggel 6tól
Álmosmondi
#238
2006. február 11. 20:20
Jaaa!
Fölösleges!
Mi is volt??
1.3-as???
mrob
#237
2006. február 11. 20:19
nincs más módosítva. sííííma gyári cuccos. még átjelenteni sem fogom annyira elenyésző teljesítménytöbbletem lesz
SZIG
#236
2006. február 11. 20:18
#235
2006. február 11. 20:18
Ferrariban tempomat???
galex
#234
2006. február 11. 20:18
Álmosmondi
#233
2006. február 11. 20:18
Ezzel a turbóval akkor a tied hány ló körül lesz?
Van más is módosítva?
mrob
#232
2006. február 11. 20:17
na lassan lépek
gab81
#231
2006. február 11. 20:17
galex
#230
2006. február 11. 20:16
mrob
#229
2006. február 11. 20:16
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 348 találat 18 oldalon