1.9 PDTDI motorok!
aktuális téma

Minden ami 1.9 pdtdi motorral kapcsolatos, technikai kérdések, hibák, tuning!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
atd motorkod 101 le, eddig 3 even keresztül mindig fix 950 Volt az alapjaratom. tegnaptol ha allok dugoba vagy hagyom jrarni a motort h visszahüljön a Turbo , kb 3-4 perc utan megemelkedik az alapjarat kb 50 el, mintha bekapcsolnam a klimat, de termeszetesen nem megy. ha a kocsit leallitom es ujrainditom akkor 1-2 percig ujra 950 majd megint felmegy 1000 re. ez mitöl lehet? control lampa nem vilagit. a motortertöl ugy hallani mintha a Ventilator bekapcsolt volna, de nem megy. fura egy jelenseg, iagazabol semmi panasz, csak rdekel a dolgo hogy mitöl emelkedik meg mert eddig ez nem Volt..
bocs a betükert nemet billenytüzet sajna
bocs a betükert nemet billenytüzet sajna
Sziasztok van egy vw transporter T5 1.9 tdi pd AXB motorkodu járgányom ,a hibája hogy hidegen nagyon nehezen indul es feheres kekes fustje van pár percig es amotor egyenletlenul jár.Melegen szépen indul.valami megoldást tudtok javasolni vagy valaki járt már igy
Sziasztok! Adott egy 2001-es VW Bora 1.9 PD AJM-es motorkódú kocsi. Tegnap este leálltam vele semmi gond. Ma mennék dolgomat intézi beindítom, de nem tudom sebességbe tenni nem veszi, fémes hangot ad ki. (5. 6. veszi) A váltókar is nehezen mozog. Mi lehet a probléma?
A geókart én nem néztem, majd rákérdezek a szerelőnél, holnap megyek vákuumot mérni és végignézni a rendszert, hogy nem ereszt-e valahol. Köszi!
Vagyis vészüzemmódba kapcsol a motorvezérlő...
Viszont ezt be szokta írni hibának, hogy miért.
Ha a turbóval volt gondod akkor én vagy túl magas, vagy túl alacsony nyomásra gondolok. Valami szakival VAGCOMMAL menet közben meg kellene nézni a turbónyomást.
Vagy llyukas valahol a rendszered, vagy túltölt a turbód, ez a tippem.
Viszont ezt be szokta írni hibának, hogy miért.
Ha a turbóval volt gondod akkor én vagy túl magas, vagy túl alacsony nyomásra gondolok. Valami szakival VAGCOMMAL menet közben meg kellene nézni a turbónyomást.
Vagy llyukas valahol a rendszered, vagy túltölt a turbód, ez a tippem.
Elkopott a kuplungod!
Megadtad a választ is. Ha nics elég vákuumod, akkor a turbó geometriát sem tudja állítani és mivel nem húzza szűkre, ezért lomha kiseb fordulaton.
Tehát a vákuum rendszert kellene átnézni. Lehet, repedtek a csövek, de akár a tandem is lehet rossz. A gyújtás ráadásakor mozdul a geókar?
Tehát a vákuum rendszert kellene átnézni. Lehet, repedtek a csövek, de akár a tandem is lehet rossz. A gyújtás ráadásakor mozdul a geókar?
Köszönöm, mindenképp megér egy próbát!
Szia!
Nekem is ugyenez volt a problémám. Nekem annak a csőnek a toldásával volt probléma ami a vákumszeleptől megy a turbó vákumdobjára. Szerintem ilyenkor a turbó vezérlés nélkül segít csak rá a motorra, ezért van az, hogy 2000 fordulat fölött működik.
Üdv.
Nekem is ugyenez volt a problémám. Nekem annak a csőnek a toldásával volt probléma ami a vákumszeleptől megy a turbó vákumdobjára. Szerintem ilyenkor a turbó vezérlés nélkül segít csak rá a motorra, ezért van az, hogy 2000 fordulat fölött működik.
Üdv.
Sziasztok!
Egy 2002-es 1.9 pdtdi Ford Galaxym van (AUY 85kW 115le), amin most cseréltünk turbót, mert az előző megadta magát. Viszont az a problémám, hogy 2000-es fordulat alatt az autó igen lomha (a turbó csere előtt is az volt, most valamivel job
, pl. kisebb emelkedőn 1500-ről nem lehet feljebb taposni. 2000- es fordulat felett viszont hibátlanul megy. Már vagy 6 szerelőnél és szervizben jártam, de mindenki csak tippelget. A tények:
- az autó 2000-es fordulat alatt lomha
- egy VW-s diagnosztika szerint nem elég a vákuum 2000 alatt (új vákuumszeleppel is próbálkoztunk, illetve annak kiiktatásával, nem lett job
- másik szerviz szerint tandemszivattyú hibás. (Ha a tandemszivattyú miatt nem stimmel a vákuum, akkor nem kellene az üzemanyag-rendszer nyomásával is gondnak lennie???)
Ha valaki találkozott már ilyennel vagy van valami használható tippje, előre is köszönöm. Esetleg hozzáértő szakembert ha tud valaki Sátoraljaújhely-Miskolc-Nyíregyháza háromszögben azért is hálás lennék!
Egy 2002-es 1.9 pdtdi Ford Galaxym van (AUY 85kW 115le), amin most cseréltünk turbót, mert az előző megadta magát. Viszont az a problémám, hogy 2000-es fordulat alatt az autó igen lomha (a turbó csere előtt is az volt, most valamivel job

- az autó 2000-es fordulat alatt lomha
- egy VW-s diagnosztika szerint nem elég a vákuum 2000 alatt (új vákuumszeleppel is próbálkoztunk, illetve annak kiiktatásával, nem lett job

- másik szerviz szerint tandemszivattyú hibás. (Ha a tandemszivattyú miatt nem stimmel a vákuum, akkor nem kellene az üzemanyag-rendszer nyomásával is gondnak lennie???)
Ha valaki találkozott már ilyennel vagy van valami használható tippje, előre is köszönöm. Esetleg hozzáértő szakembert ha tud valaki Sátoraljaújhely-Miskolc-Nyíregyháza háromszögben azért is hálás lennék!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja azt, hogy ha nyomom ki a kuplungot vagy engedem fel, akár sebváltás nélkül, kb. középtájon olyan fura fémes hang hallatszik be, ha teljesen kinyomom nem hallani, ha teljesen felengedem akkor sem hallani, (1.9 pdtdi 77kw) Ja és ha egyesben indulok el akkor kicsit beremeg csúsztatásnál az egész kaszni, kuplung nem csúszik, kettőstömegűnél nem jelentkeznek tipikus problémák.
Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja azt, hogy ha nyomom ki a kuplungot vagy engedem fel, akár sebváltás nélkül, kb. középtájon olyan fura fémes hang hallatszik be, ha teljesen kinyomom nem hallani, ha teljesen felengedem akkor sem hallani, (1.9 pdtdi 77kw) Ja és ha egyesben indulok el akkor kicsit beremeg csúsztatásnál az egész kaszni, kuplung nem csúszik, kettőstömegűnél nem jelentkeznek tipikus problémák.
Sziasztok.
Az a problémám, hogy a b5.5-ös Passatomban(AVF motorkódos,2002-es, 1.9 PDTDI 130lovas) menet közben leáll a turbó, függetlenül a fordulattól és a sebességtől, újraindítást követően tökéletesen működik egy darabig... Fel lett újítva a turbó, a turbónyomást szabályzó szelep és az összes vákumcső cserélve lett, de a helyzet nem javult, sőt szerintem még gyengébb lett az autó.
A hab a tortán, hogy a számítógép semmilyen hibát nem jelez.
Legyetek szívesek írjatok valami okosat, a válaszokat előre is köszönöm!!!!
Köszi szépen a választ.
Akkor a 2.0 PDTDI nem csaka PD elemek miatt rosszabb, mint az 1.9?
Akkor a 2.0 PDTDI nem csaka PD elemek miatt rosszabb, mint az 1.9?
Elvileg igen, bár a PD elemen kívül is vannak típushibák, ha jól tudom.
"3C 2.0 TDI 140LE,Bosch PD elemes (cikkszám 03G130073G)
Motorkódok: BKD, AZV, BLB, BNA, BRE, BRF, BVF, BVG,"
"3C 2.0 TDI 140LE,Bosch PD elemes (cikkszám 03G130073G)
Motorkódok: BKD, AZV, BLB, BNA, BRE, BRF, BVF, BVG,"
sziasztok,
bocs, hogy itt érdeklődök egy 2.0 pdtdi motorról, de az lenne a kérdés, hogy a 140 lovas, BKD motorkódos vehető-e, vagy az is betegágy? Passat fórumos lista szerint ez éppen a Bosch elemes motor, mi vehető
Én is 1.9Pd-t erőltetném, de ezen a kocsin minden OK, de a motorból lapvetően nem 2.0-t vennék
Szóval BKD vehető?
bocs, hogy itt érdeklődök egy 2.0 pdtdi motorról, de az lenne a kérdés, hogy a 140 lovas, BKD motorkódos vehető-e, vagy az is betegágy? Passat fórumos lista szerint ez éppen a Bosch elemes motor, mi vehető
Én is 1.9Pd-t erőltetném, de ezen a kocsin minden OK, de a motorból lapvetően nem 2.0-t vennék
Szóval BKD vehető?
Adott egy 1,9pd (105 lovas Passat - nem a saját). Hirtelen gázadásra letilt a turbó. Ha lassan visszük fel a fordulatot, akkor gond nélkül felvihető a fordulat. Magasabb fordulaton járatás után (2500-3500 fordulat) nem tilt (amíg dinamikusan van használva), de pl. egy pár km-es visszafogott tempó (1500-2000 fordulat), ill. lejtős gurulás után nagyobb gázra szintén letilt. EGR cserélve, turbó és szívócső tisztítva. Előre is köszi a segítséget!
Nézd meg hogy a vezérműtengely fokolása nullára lett-e állítva. Vag Com-ban látni.
Sziasztok! Az 1,9PDTDI-nél vezérlés csere után lehet, hogy töbet fogyaszt kicsit? Mit kell állítani? 0,6 l/h most megnőtt 0,8 l/h-ra.
Szia köszönöm a segítségedet de közben elhoztam az autót a Porsche M5 -ből és Dányban találtam egy specialistát és megcsinálta melegen a befecskendezés rossz értéken volt illetve nem megfelelően volt beállítva ennyit a szakszervizről ..
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
esetleg valakinek egy olyan rajz az atd motorkódhoz, ahol látom, hogy hol milyen hőmérskélet jeladók és érzékelők vannak? pl a hengerfejben is?