1.9 PDTDI motorok!
aktuális téma

Minden ami 1.9 pdtdi motorral kapcsolatos, technikai kérdések, hibák, tuning!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Lehet, hogy szimplán csak elkopott a kuplungod
Sziasztok!
1.9 pdtdi 2es Octaviám van, használtan volt véve, de már egy volt a családba amit szalonból vettünk, az autóval minden ok, csak egyetlen különbség van a 2 autó között az a kuplung... amit újonnan vettünk sokkal könnyebb a kuplungja, igaz már gyárilag az első pillanattól kezdve a fenti részénél kezdett el fogni de azóta 100 000km ráment és semmi változás tökéletesen müködik... pedig sokan mondják hogy ha fent fog a kuplung az nem jó... nah de most jön a problémám, a másik kocsit amit használtan vettünk azon már középen fog, pontosan ott ahol kellene, de sokkal nehezebb kinyomni és és felengedéskor is sokkal jobban rúg vissza a kuplung mint a másikban, ráadásul iszonyatosan hirtelen kezd el fogni, nagyon vigyázni kell vele középtíjnál ha elkezd fogni mert olyankor az auto már egyből megindúl... ezzel még nem is lenne gond mert pár km után megszoktam és már inkább a másik puhasága zavar, de van egy kis remegés amikor elszeretnék indulni az autoval 1-ben de csak akkor... a remegés szinte az egész kasztnit megrázza amig csusztatom a kuplungot és utánna elmúlik, a kettőstömegűre gyanakszom, bár más hibát nem észlelni, motor leállításnál nincs koppanó hang, váltáskor nem rántja meg a kasztnit melegen járó motornál nem karattyol semmi a motortértől... a kuplung keménységére olvasgattam és sok helyen írták hogy az erős tányérrúgók miatt kemény és ez nem gond... remélem csak emiatt ilyen kemény a kuplungom, ezt már tapasztaltam is más 1.9esekben, amikben kuplungcsere volt hogy keményebb volt és hirtelen fogott... de a remegést még seholsem tapasztaltam, ezt szeretném kérdezni, hogy csak ak ettősömegű csinálhatja bármiféle más hibakimutatás néklül vagy esetleg valami kuplung főhenger vagy munkahenger lehet az oka a remegésnek?
1.9 pdtdi 2es Octaviám van, használtan volt véve, de már egy volt a családba amit szalonból vettünk, az autóval minden ok, csak egyetlen különbség van a 2 autó között az a kuplung... amit újonnan vettünk sokkal könnyebb a kuplungja, igaz már gyárilag az első pillanattól kezdve a fenti részénél kezdett el fogni de azóta 100 000km ráment és semmi változás tökéletesen müködik... pedig sokan mondják hogy ha fent fog a kuplung az nem jó... nah de most jön a problémám, a másik kocsit amit használtan vettünk azon már középen fog, pontosan ott ahol kellene, de sokkal nehezebb kinyomni és és felengedéskor is sokkal jobban rúg vissza a kuplung mint a másikban, ráadásul iszonyatosan hirtelen kezd el fogni, nagyon vigyázni kell vele középtíjnál ha elkezd fogni mert olyankor az auto már egyből megindúl... ezzel még nem is lenne gond mert pár km után megszoktam és már inkább a másik puhasága zavar, de van egy kis remegés amikor elszeretnék indulni az autoval 1-ben de csak akkor... a remegés szinte az egész kasztnit megrázza amig csusztatom a kuplungot és utánna elmúlik, a kettőstömegűre gyanakszom, bár más hibát nem észlelni, motor leállításnál nincs koppanó hang, váltáskor nem rántja meg a kasztnit melegen járó motornál nem karattyol semmi a motortértől... a kuplung keménységére olvasgattam és sok helyen írták hogy az erős tányérrúgók miatt kemény és ez nem gond... remélem csak emiatt ilyen kemény a kuplungom, ezt már tapasztaltam is más 1.9esekben, amikben kuplungcsere volt hogy keményebb volt és hirtelen fogott... de a remegést még seholsem tapasztaltam, ezt szeretném kérdezni, hogy csak ak ettősömegű csinálhatja bármiféle más hibakimutatás néklül vagy esetleg valami kuplung főhenger vagy munkahenger lehet az oka a remegésnek?
2260vk-val meg 4000 felett új dimenzió nyílik

A 105 lovasnak a 160-070 LE mar nagyon sok ott hutesi gondok ,nyomastiltas,megeszi a kuplungot.
143 -ig szoktak huzni a 105 lovasat az tokeletes 130-143 LE es akkor meg is maradnak az alkatreszek.
A 105 lovas pdti az egyik legjobban irhato motor ,de vannak hatarai.
143 -ig szoktak huzni a 105 lovasat az tokeletes 130-143 LE es akkor meg is maradnak az alkatreszek.
A 105 lovas pdti az egyik legjobban irhato motor ,de vannak hatarai.
2500-tol kene meg neki egy utolso nagyobbat huzni 3000 fole.
Meg elégednék egy 160 ló val már bőven de úgy hogy menjen legalább 200 210 et és ne tilcson le magas turbó nyomás hibával úgy mint most is.Fogok venni rá egy 1749VA t ha találok olyant ami passzol mert néztem van többféle felfogatású ugyanabból a típusból.
Nagyobb csúcsokat venni bele milyen árban lehetne 4db ot körülbellül?Most 1300 as fordulattól belenyom az ülésbe elég rendesen de olyan 2200 2500 nal el fogy hijába pörgetem 5 ezerig bármelyik sebességbe 2500 tól nem húz csak megy,előzni is 5 ikbe sokkal jobban lehet kis fordulaton,ha vissza váltom 4 ikbe hogy 2000 felett pörögjön a motor már nem tudok lyjan fürgén előzni vele,de legjobban ez a vészprogramra való kapcsolás (letiltás) idegesít hogy egy közel 2 milliós autó és nem megy még 190 et sem.
Nagyobb csúcsokat venni bele milyen árban lehetne 4db ot körülbellül?Most 1300 as fordulattól belenyom az ülésbe elég rendesen de olyan 2200 2500 nal el fogy hijába pörgetem 5 ezerig bármelyik sebességbe 2500 tól nem húz csak megy,előzni is 5 ikbe sokkal jobban lehet kis fordulaton,ha vissza váltom 4 ikbe hogy 2000 felett pörögjön a motor már nem tudok lyjan fürgén előzni vele,de legjobban ez a vészprogramra való kapcsolás (letiltás) idegesít hogy egy közel 2 milliós autó és nem megy még 190 et sem.
Nekem 130 lovas volt gyárilag és csak csippel 1.45-ös max nyomáson is nagyon jól ment. Persze ezen egy minimálissal nagyobb turbó van gyárilag (VA). Ha elég a 160 ló környéke akkor keress egybecsonkos 1749VA-t vagy ha kicsivel többet akarsz akkor VB-t. Amúgy is kicsik a csúcsok a 105 lovasban szóval 160-170 lónál nem biztos hogy többet fog tudni.
Köszönöm a válaszokat!
Igazából túl tölt a jelenlegi turbóm 1.5 bart eléri pedig egy nagyon kicsi gyári KKK bv39a turbó van rajt,aki chippelte azt mondta visszáb tud venni az anyagból akkor nem fog túl tölteni de ennyire menni sem fog az autó és ezért javasolta a nagyobb turbót.
Igazából túl tölt a jelenlegi turbóm 1.5 bart eléri pedig egy nagyon kicsi gyári KKK bv39a turbó van rajt,aki chippelte azt mondta visszáb tud venni az anyagból akkor nem fog túl tölteni de ennyire menni sem fog az autó és ezért javasolta a nagyobb turbót.
Jól mondta KertAce, a csippes nincs igazán a helyzet magaslatán
Átalakítással szinte minden TDI-re gyártott turbót fel lehet tenni, ha nagyon akarod. De kellene egy jó csippes először...

Átalakítással szinte minden TDI-re gyártott turbót fel lehet tenni, ha nagyon akarod. De kellene egy jó csippes először...
Már itt is? Nem elég a TDIClub?

Februárban vettem egy Golf V. Állítólag az eladó elmondása alapján egy picit belenyúltak a vezérlésbe. Egy biztos, hogy nagyon megy és 5,5l a fogyasztás.
Aki csippelte valószínűleg nem ért hozzá ha ilyen hülyeséget mondott.
Amúgy a 130 vagy a 150-160 lovas autók turbója (gt1749VA és V
jó lehet rá.
Amúgy a 130 vagy a 150-160 lovas autók turbója (gt1749VA és V

Sziasztok!Golf 5 1.9 pdtdi BKC motorkódú 77KW 105Le motorra milyen turbót lehetne feltenni a gyárin kívül?Gyári turbója KKK BV39A,chip tuningolva lett nagyon jól megy nem füstöl csak nagyon picit padló gáznál,jól is fogyaszt de 170 km/h sebességnél nem megy többet le tilt a motorvezérlő mivel 1.5 bar fölé emelkedik a turbó nyomás ha komolyabban erőlködik a motor,de leveszem gyújtásról újra jó visszatér belé az erő.először geometria letapadásra gyanakodtunk de ki van pucolva jol mozog,aki chippelte azt mondta kicsi ez a turbó rá,2 megoldás van vissza vesz az anyagból de akkor nem fog így menni vagy nagyobb turbó.Ezért szeretnék rá egy gt1749 körülit csak nem tudom jó e rá.Köszönöm!
Sziasztok! 1.9 pd tdi vw passat, hideg inditás után kb fél perc elteltével elkezd égetetlen gázolajszagú kékes füstöt eregetni, és míg a víz el nem éri a 70 C°-t addig ezt csinálja, utána csak a szagán érzik, illetve melegen (kb. 20-50 C° között), indítás után ingadozik az alapjárat kb. 10-15 másodpercig utána kisimul és ugyan úgy eregeti az égetetlen szagú gázolajat, illetve elindulásnál egy kicsit beremeg a motor ( ha kicsit több gázt nyomok neki akkor nem, ezért gondolom, hogy nem a kuplungjánál van a baj), szerintetek mi lehet a gond??? pd elemek lettek javítattva, egr szelep egy éve lett cserélve.
AWX motorkodú !!
Sziasztok!
Van egy 2001-es 1.9 PDTDI 131 lovas 6WX-es motorkodú Passatom nagyobb sebességnél, gázlevételkor, rángat olyan mintha nem is lassulna. Már ráköltöttem egy csomó pénzt hibakódot nem ír ki. Volt tuningolva chip tuning kb 200 lovas, hidegen melegen jól indul, kigyorsításkor remeg. Több szerelőnél is voltam de egyik sem tudta mi lehet a baj, alapjáraton nem remeg akkor minden rendben van. A motor is szépen jár, 120-130 km-nél kezd el rángatni, de viszont ha benyomom a kuplungot nem csinálja. Még a kettős tömegű lendkerékre gondoltunk hátha az a baj. Szerintetek? Bármilyen tanácsot, véleményt szívesen fogadok! Előre is köszönöm!!
Van egy 2001-es 1.9 PDTDI 131 lovas 6WX-es motorkodú Passatom nagyobb sebességnél, gázlevételkor, rángat olyan mintha nem is lassulna. Már ráköltöttem egy csomó pénzt hibakódot nem ír ki. Volt tuningolva chip tuning kb 200 lovas, hidegen melegen jól indul, kigyorsításkor remeg. Több szerelőnél is voltam de egyik sem tudta mi lehet a baj, alapjáraton nem remeg akkor minden rendben van. A motor is szépen jár, 120-130 km-nél kezd el rángatni, de viszont ha benyomom a kuplungot nem csinálja. Még a kettős tömegű lendkerékre gondoltunk hátha az a baj. Szerintetek? Bármilyen tanácsot, véleményt szívesen fogadok! Előre is köszönöm!!
Üdv a problémám a következő, adott egy 2003 audi a4 1.9 pd 130 lovas quatrro gázadásnál rángat minimálisan pd elemekre gondoltam viszont a turbót is le kellene cserélni mert az előző gazdája nem kímélte. Szóval elofurdulhat hogy az is lehet a probléma. Ha valaki tud esetleg segíthet volt e hasonló. Köszi
Üdv. Érdeklődni szeretnék, hogy kit javasoltok/melyik műhelyt pd elem bevizsgálásra, ultrahangos tisztításra? Az egyik sajnos elhalálozott, de egy ismerős bont egy ugyanolyan 1.4 pd AMF-es 165ezer km-es motort mint az enyém, és megvenném tőle az elemeket, de azért egy tisztításra csak elküldeném valahová mielőtt bekerülnének.
Nekem olyan gondom van még hogy alacsony fordulaton mintha szívó lenne, 1400-1500 körül kezd el normalisan húzni, azt mondják letapadt a geometria a turbón, ez lehet a gond v esetleg más?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!