Motorháztető Beömlő
aktuális téma

.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
...mutass már egy élt



szvsz a szögletes autóhoz ez dukált 

Asszimetric beömlő....de miért nem kerekítette le? Én le fogom....ha odajutok végre.
Tetszik! Én is hasonló kialakításon gondolkodom...
Arról meg hogy nem szimmetrikus ha a motorháztető egyik felén van csak beömlő, az a véleményem, hogy nem számít!
Mert mindenki tudja hogy csak egy légszűrő van a kocsiban és ez a nyílás azt hivatott kiszolgálni! (aki nem az meg I.J)
De valszeg azt nem érdekli annyira...
Arról meg hogy nem szimmetrikus ha a motorháztető egyik felén van csak beömlő, az a véleményem, hogy nem számít!
Mert mindenki tudja hogy csak egy légszűrő van a kocsiban és ez a nyílás azt hivatott kiszolgálni! (aki nem az meg I.J)
De valszeg azt nem érdekli annyira...
Nos, szerintem:
Jókat írtál le, de a kérdés az, hogy ahova tennéd a beömlőnyílást ott van-e olyan jellegű "szívóhatás" amire számítasz..
Ezt te a tölcsérrel függetleníted is a motortértől, tehát ez kvázi megoldódott...
- Lopj a Ferraritól!
Megnéztem, hogy ők ezt hogy oldották meg.
Ugye a ferrari ajtaja után a hátsó kerék fölött helyezkedik el két beömlő nyílás.
elsőként felmerül a víz probléma.
ezt ők kis nyílással oldották meg a bevezető nyílásból továbbmenő csövön.
Kb 10-es lyuk lehet.
Aztán ez még tekereg kicsit és megy a szűrőhöz. (mivel nem lehetett az szűrőházat szétbontani ezt konkrétan nem tudom hogy nézhet ki...)
A második kérdésedre válaszolnék:
Nem az a cél hogy nyomással jusson be a levegő, mert arra a turbót alkalmazzák. Szerintem a lényeg a külső, hideg, oxigéndúsabb levegő könnyebb beszívása.
Példul ha papír szűrőd van (ami egyesek szerint nagyon fojt) akkor a levegő kicsi túlnyomása és a szűrő "fojtása" kiegyenlíti magát és frankóbban megy be a mociba a luft --- könyebb neki beszívni a levegőt. ---
A tölcséres megoldás jó, de tegyél rá bőven vizkilépő nyílásokat és vigyázz mert nem tudhatod mekkora erők fognak hatni ha 120-al száguldozol, pláne ha mégtöbbel...
Jókat írtál le, de a kérdés az, hogy ahova tennéd a beömlőnyílást ott van-e olyan jellegű "szívóhatás" amire számítasz..
Ezt te a tölcsérrel függetleníted is a motortértől, tehát ez kvázi megoldódott...
- Lopj a Ferraritól!
Megnéztem, hogy ők ezt hogy oldották meg.
Ugye a ferrari ajtaja után a hátsó kerék fölött helyezkedik el két beömlő nyílás.
elsőként felmerül a víz probléma.
ezt ők kis nyílással oldották meg a bevezető nyílásból továbbmenő csövön.
Kb 10-es lyuk lehet.
Aztán ez még tekereg kicsit és megy a szűrőhöz. (mivel nem lehetett az szűrőházat szétbontani ezt konkrétan nem tudom hogy nézhet ki...)
A második kérdésedre válaszolnék:
Nem az a cél hogy nyomással jusson be a levegő, mert arra a turbót alkalmazzák. Szerintem a lényeg a külső, hideg, oxigéndúsabb levegő könnyebb beszívása.
Példul ha papír szűrőd van (ami egyesek szerint nagyon fojt) akkor a levegő kicsi túlnyomása és a szűrő "fojtása" kiegyenlíti magát és frankóbban megy be a mociba a luft --- könyebb neki beszívni a levegőt. ---
A tölcséres megoldás jó, de tegyél rá bőven vizkilépő nyílásokat és vigyázz mert nem tudhatod mekkora erők fognak hatni ha 120-al száguldozol, pláne ha mégtöbbel...
Az enyémen ilyen volt. nem a motorháztető ugyan de soha semmi gáz nem volt vele. Közvetlen mögötte bent van a légszűrő.
Hü, látom felpörgött a topic, aminek nagyon örülök! Söt, annak mégjobban, hogy okos, hozzáértö emberek (is) irogatnak ide, aminek következtében ragad ránk más is a koszon kivül
A hétvégén kicsit törtem a fejem ezen a beömlö nyilás dolgon. Kérdéses volt ugye az alakja, és a helye, lévén a mondeon (szemböl nézve) jobboldalt kb középen van a légszürö (most a direkt). Ha ott kivagdosom a lemezt, akkor ki kéne a baloldalt is a szimmetria miatt, de ez valahogy olyan hüjén nézett ki a paint-es terveimben
Viszont eszembe jutott egy remek konstrukció! A szagvéleményeteket kérem a dologgal kapcs!
Fogom, és amolyan subaru-módra
középen, az ablakpriccelöknél vágom fel a tetöt, és alakitok ki beömlö nyilást. Ez lehet akár egy ráheggesztett lemez, ami alagutat képez, mint a terepjárókon, vagy nemtudom meg lehet-e dolgozni az eredeti lemezt oylanra, hogy egy beömlő száj alakuljon ki. A lényeg, hogy kb 40 centi széles, és 4-5 cm magas beömlöszáj lenne fent, a szélvédöhöz közel, a prickelök között. ode ez most a motor mögé vezetné le a levegöt, nem pedig a kivánt helyre, a jobszélre, a direktszüröhöz! Igy a motorháztetö aljára, a motor felöl egy vájú alakú lemezt heggesztettnék, ami a fentröl beömlő levegőt oldalra kivezetné a szürőhöz! Ez a vályú a 40 centiröl szépen összeszükülne 15-20 centire (ekkora a direktszürö), igy megnöne a nyomás is, és hülne a levegö. A felgyorsult, lehült levegö aztán ráömlene a szüröre, amit vissza bezárnék az eredeti légszürö dobozba, hogy kialakuljon az általatok is emlitett túlnyomás (ram air).
Magyarul az egész cucccot úgy kell elképzelni, mint egy megcsavart tölcsért, aminek a szája elöre mutat, aztán meg van hajtva 180 fokkal, hogy a szükülö részt el tudjam vezetni a motor jobbszélére, középtájra. Ha lesz egy kis türelmem, megrajzolom, de remélem azért érthetően irtam
Kérdéses maradt a viz, ami ugye a levegő mintájára szépen beömlik majd a szűrőre. Namost erre vagy ilyen elzárható megoldást csinálok, mint itt valaki emlitette, vagy még nemtudom... valami okos kivezetést a vályún? Ahol a viz a gravitáció miatt kiömlik, de a levegő átsuhan felette? Viszont akkor oda a túlnyomás... no még nemtudom. 5let?
A másik kérdésem kicsit fontosabb, elvi : Tudjuk, hogy ez egy szivó motor. Azaz a levegőt az üzemanyag (és a gázpedál lenyomása) függvényében beszivja a környezetböl, ahogyan a lamdbaszonda vezérli. VAN-E ÉRTELME akkor plusz nyomást, több levegőt biztositani a szürönél? Hát úgyis csak annyit fog beszivni, amennyi neki kell! Akár oxigénpalackot is tehetek a direktszürö helyett, a MAF (mass airflow) szenzor nem enged be több levegöt, mint ami a lambda szerint az adott fordulatszámhoz/benyamennyiséghez kell... Vagy nem jól tudok valamit?
Köszi mindenkinek!

A hétvégén kicsit törtem a fejem ezen a beömlö nyilás dolgon. Kérdéses volt ugye az alakja, és a helye, lévén a mondeon (szemböl nézve) jobboldalt kb középen van a légszürö (most a direkt). Ha ott kivagdosom a lemezt, akkor ki kéne a baloldalt is a szimmetria miatt, de ez valahogy olyan hüjén nézett ki a paint-es terveimben

Viszont eszembe jutott egy remek konstrukció! A szagvéleményeteket kérem a dologgal kapcs!
Fogom, és amolyan subaru-módra

Magyarul az egész cucccot úgy kell elképzelni, mint egy megcsavart tölcsért, aminek a szája elöre mutat, aztán meg van hajtva 180 fokkal, hogy a szükülö részt el tudjam vezetni a motor jobbszélére, középtájra. Ha lesz egy kis türelmem, megrajzolom, de remélem azért érthetően irtam

Kérdéses maradt a viz, ami ugye a levegő mintájára szépen beömlik majd a szűrőre. Namost erre vagy ilyen elzárható megoldást csinálok, mint itt valaki emlitette, vagy még nemtudom... valami okos kivezetést a vályún? Ahol a viz a gravitáció miatt kiömlik, de a levegő átsuhan felette? Viszont akkor oda a túlnyomás... no még nemtudom. 5let?
A másik kérdésem kicsit fontosabb, elvi : Tudjuk, hogy ez egy szivó motor. Azaz a levegőt az üzemanyag (és a gázpedál lenyomása) függvényében beszivja a környezetböl, ahogyan a lamdbaszonda vezérli. VAN-E ÉRTELME akkor plusz nyomást, több levegőt biztositani a szürönél? Hát úgyis csak annyit fog beszivni, amennyi neki kell! Akár oxigénpalackot is tehetek a direktszürö helyett, a MAF (mass airflow) szenzor nem enged be több levegöt, mint ami a lambda szerint az adott fordulatszámhoz/benyamennyiséghez kell... Vagy nem jól tudok valamit?
Köszi mindenkinek!
Abból a szempontból gáz hogy nem tehetek fel előre semmi kiegészítőt mert mindenki vágja mi hol van.
Amugy nem gáz...sőt!
Amugy nem gáz...sőt!
Hello!
Én is elterveztem már a lewvegőbeömlőmet, de én is a viz dologgal szenvedek!
Nekem inkább kivezető nyilás lesz, mint beömlő, a motorháztető sikja alatt lesz a beömlő, de menetiránnyal hátra!
Gondolom el tudjátok képzelni, szerintem ez jó megoldás a legtöbb pröblémára!
A viz viszont befolyik, szóval nem a légszűrő felett lesz. DE ebben az esetben inkább csak folyik(csordogál) és nem beömlik!
BErnie: Nekem is eddig 3 check engine volt, mindhárom a kurva léghőmérő-mérő! Amugy az hómérő, én ugy tudom, nem tömegmérő. Drága? ZA mennyi az a dárga? Én csak forrasztottam, mert magától leszakadt a vezeték...
Folytószelep érzékelőt nem láttam még!
HAli!
Én is elterveztem már a lewvegőbeömlőmet, de én is a viz dologgal szenvedek!
Nekem inkább kivezető nyilás lesz, mint beömlő, a motorháztető sikja alatt lesz a beömlő, de menetiránnyal hátra!
Gondolom el tudjátok képzelni, szerintem ez jó megoldás a legtöbb pröblémára!

A viz viszont befolyik, szóval nem a légszűrő felett lesz. DE ebben az esetben inkább csak folyik(csordogál) és nem beömlik!
BErnie: Nekem is eddig 3 check engine volt, mindhárom a kurva léghőmérő-mérő! Amugy az hómérő, én ugy tudom, nem tömegmérő. Drága? ZA mennyi az a dárga? Én csak forrasztottam, mert magától leszakadt a vezeték...
Folytószelep érzékelőt nem láttam még!

HAli!
Most nem fikázlak de ezért nem favorizálom én a suzukikat...
De mindenképpen mérlegelem amit mondasz mert ebből tanul az ember....
De én is olyan helyre tenném a levegő-kiáramló nyílást, hogy ott ha viz megy be ne legyen gond. Ezt ovatosan terelőkkel lehet elérni..
De mindenképpen mérlegelem amit mondasz mert ebből tanul az ember....
De én is olyan helyre tenném a levegő-kiáramló nyílást, hogy ott ha viz megy be ne legyen gond. Ezt ovatosan terelőkkel lehet elérni..
Jólvan na. Nekem tavaly egy szeptemberi felhőszakadáskor úgy beázott a motorterem, hogy Zalaegerszegre kellett leugranom, hogy kiderítsük mitől világít a check engine lámpa. Rohadt szembejővő kamion annyi vizet nyomott rám, hogy vagy 5 törlésig nem láttam semmit... még az utastérbe is került víz a levegőztetőrendszeren keresztül... azóta nem vagyok nagy híve a nyitott motortének. Drága ám a légtömegmérő meg a fojtószelep-érzékelő

Igaz ez ram air de most akkor is ideírtam. (most tervezem én ezt hogy fogom megépíteni mert nem adok ki érte 19 ropit. max 5-öt összesen henger, papírszűrővel együtt...
Jaj kedves S_Bernie! Ne aggódj már!
Tudjuk a te ovatos és elővigyázatos vagy és úgy hozod ki a maxot gépedből de mi aljas gonosz, és elszánt tunerek (amig pénzünk engedi) szétcincáljuk az autónkat, a jobb teljesítmén érdekében, majd értékeljük, hogy pozitív vagy negatív tuningot hajtottunk végre...
De sebaj, én tuti tippet láttam:
Tudjuk a te ovatos és elővigyázatos vagy és úgy hozod ki a maxot gépedből de mi aljas gonosz, és elszánt tunerek (amig pénzünk engedi) szétcincáljuk az autónkat, a jobb teljesítmén érdekében, majd értékeljük, hogy pozitív vagy negatív tuningot hajtottunk végre...
De sebaj, én tuti tippet láttam:
Azért ezekkel a plusz légnyílásokkal nem árt vigyázni. Egy gyári-közeli motor hidegebb időben nem tudja elérni az üzemi hőmérsékletét -> fokozott kopás, nagy fogyasztás stb. rosszabb esetben meg beázhatnak csatlakozók, szenzorok, chipek és akkor lehet jó sokat költeni a kocsira hogy menjen egyáltalán...
na ezen a képen látszik hol kicsi és hol nagy a nyomás. Régebbi "kocka" autókon (mint az enyém) szerintem mégjobban elkülönülnek a szinek....
jó lenne ha csak "nem sok szerepe van" , ugyanis sok esetben még ront is az autó teljesítményén (nagyobb hőterhelés miatt) ha nem jó és nem jó helyre van téve....
Igen ez kicsit gáz....
Jó téma,nekem nagyon tetszenek a különböző beömlök,meg roof scoop-ok még akkor is ha nem sok szerepe van.
Csak az a gáz hogy a skodám mocija hátul van
Bár elöl van beömlöm csak nem az intercoolerhez megy
Csak az a gáz hogy a skodám mocija hátul van

Bár elöl van beömlöm csak nem az intercoolerhez megy

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!