Motorháztető Beömlő

Témakör: Tuning
aktuális téma
Motorháztető Beömlő

.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5
Mr.Spock
#55
2004. augusztus 11. 12:41
Mr.Spock
#54
2004. augusztus 11. 12:40
ChPh
#53
2004. augusztus 11. 12:40
szvsz a szögletes autóhoz ez dukált
Mr.Spock
#52
2004. augusztus 11. 12:38
Asszimetric beömlő....de miért nem kerekítette le? Én le fogom....ha odajutok végre.
Bishop
#51
2004. augusztus 11. 11:36
Tetszik! Én is hasonló kialakításon gondolkodom...
Arról meg hogy nem szimmetrikus ha a motorháztető egyik felén van csak beömlő, az a véleményem, hogy nem számít!
Mert mindenki tudja hogy csak egy légszűrő van a kocsiban és ez a nyílás azt hivatott kiszolgálni! (aki nem az meg I.J)
De valszeg azt nem érdekli annyira...
Bishop
#50
2004. augusztus 11. 11:33
Nos, szerintem:

Jókat írtál le, de a kérdés az, hogy ahova tennéd a beömlőnyílást ott van-e olyan jellegű "szívóhatás" amire számítasz..
Ezt te a tölcsérrel függetleníted is a motortértől, tehát ez kvázi megoldódott...
- Lopj a Ferraritól!
Megnéztem, hogy ők ezt hogy oldották meg.

Ugye a ferrari ajtaja után a hátsó kerék fölött helyezkedik el két beömlő nyílás.
elsőként felmerül a víz probléma.
ezt ők kis nyílással oldották meg a bevezető nyílásból továbbmenő csövön.
Kb 10-es lyuk lehet.
Aztán ez még tekereg kicsit és megy a szűrőhöz. (mivel nem lehetett az szűrőházat szétbontani ezt konkrétan nem tudom hogy nézhet ki...)

A második kérdésedre válaszolnék:
Nem az a cél hogy nyomással jusson be a levegő, mert arra a turbót alkalmazzák. Szerintem a lényeg a külső, hideg, oxigéndúsabb levegő könnyebb beszívása.
Példul ha papír szűrőd van (ami egyesek szerint nagyon fojt) akkor a levegő kicsi túlnyomása és a szűrő "fojtása" kiegyenlíti magát és frankóbban megy be a mociba a luft --- könyebb neki beszívni a levegőt. ---

A tölcséres megoldás jó, de tegyél rá bőven vizkilépő nyílásokat és vigyázz mert nem tudhatod mekkora erők fognak hatni ha 120-al száguldozol, pláne ha mégtöbbel...
pcorp
#49
2004. augusztus 11. 11:20
Az enyémen ilyen volt. nem a motorháztető ugyan de soha semmi gáz nem volt vele. Közvetlen mögötte bent van a légszűrő.
Andie
#48
2004. augusztus 11. 10:52
Hü, látom felpörgött a topic, aminek nagyon örülök! Söt, annak mégjobban, hogy okos, hozzáértö emberek (is) irogatnak ide, aminek következtében ragad ránk más is a koszon kivül

A hétvégén kicsit törtem a fejem ezen a beömlö nyilás dolgon. Kérdéses volt ugye az alakja, és a helye, lévén a mondeon (szemböl nézve) jobboldalt kb középen van a légszürö (most a direkt). Ha ott kivagdosom a lemezt, akkor ki kéne a baloldalt is a szimmetria miatt, de ez valahogy olyan hüjén nézett ki a paint-es terveimben
Viszont eszembe jutott egy remek konstrukció! A szagvéleményeteket kérem a dologgal kapcs!
Fogom, és amolyan subaru-módra középen, az ablakpriccelöknél vágom fel a tetöt, és alakitok ki beömlö nyilást. Ez lehet akár egy ráheggesztett lemez, ami alagutat képez, mint a terepjárókon, vagy nemtudom meg lehet-e dolgozni az eredeti lemezt oylanra, hogy egy beömlő száj alakuljon ki. A lényeg, hogy kb 40 centi széles, és 4-5 cm magas beömlöszáj lenne fent, a szélvédöhöz közel, a prickelök között. ode ez most a motor mögé vezetné le a levegöt, nem pedig a kivánt helyre, a jobszélre, a direktszüröhöz! Igy a motorháztetö aljára, a motor felöl egy vájú alakú lemezt heggesztettnék, ami a fentröl beömlő levegőt oldalra kivezetné a szürőhöz! Ez a vályú a 40 centiröl szépen összeszükülne 15-20 centire (ekkora a direktszürö), igy megnöne a nyomás is, és hülne a levegö. A felgyorsult, lehült levegö aztán ráömlene a szüröre, amit vissza bezárnék az eredeti légszürö dobozba, hogy kialakuljon az általatok is emlitett túlnyomás (ram air).
Magyarul az egész cucccot úgy kell elképzelni, mint egy megcsavart tölcsért, aminek a szája elöre mutat, aztán meg van hajtva 180 fokkal, hogy a szükülö részt el tudjam vezetni a motor jobbszélére, középtájra. Ha lesz egy kis türelmem, megrajzolom, de remélem azért érthetően irtam
Kérdéses maradt a viz, ami ugye a levegő mintájára szépen beömlik majd a szűrőre. Namost erre vagy ilyen elzárható megoldást csinálok, mint itt valaki emlitette, vagy még nemtudom... valami okos kivezetést a vályún? Ahol a viz a gravitáció miatt kiömlik, de a levegő átsuhan felette? Viszont akkor oda a túlnyomás... no még nemtudom. 5let?

A másik kérdésem kicsit fontosabb, elvi : Tudjuk, hogy ez egy szivó motor. Azaz a levegőt az üzemanyag (és a gázpedál lenyomása) függvényében beszivja a környezetböl, ahogyan a lamdbaszonda vezérli. VAN-E ÉRTELME akkor plusz nyomást, több levegőt biztositani a szürönél? Hát úgyis csak annyit fog beszivni, amennyi neki kell! Akár oxigénpalackot is tehetek a direktszürö helyett, a MAF (mass airflow) szenzor nem enged be több levegöt, mint ami a lambda szerint az adott fordulatszámhoz/benyamennyiséghez kell... Vagy nem jól tudok valamit?
Köszi mindenkinek!
Akro
#47
2004. augusztus 10. 14:33
Abból a szempontból gáz hogy nem tehetek fel előre semmi kiegészítőt mert mindenki vágja mi hol van.
Amugy nem gáz...sőt!
BuXY
#46
2004. augusztus 10. 14:32
Hello!
Én is elterveztem már a lewvegőbeömlőmet, de én is a viz dologgal szenvedek!
Nekem inkább kivezető nyilás lesz, mint beömlő, a motorháztető sikja alatt lesz a beömlő, de menetiránnyal hátra!
Gondolom el tudjátok képzelni, szerintem ez jó megoldás a legtöbb pröblémára!
A viz viszont befolyik, szóval nem a légszűrő felett lesz. DE ebben az esetben inkább csak folyik(csordogál) és nem beömlik!
BErnie: Nekem is eddig 3 check engine volt, mindhárom a kurva léghőmérő-mérő! Amugy az hómérő, én ugy tudom, nem tömegmérő. Drága? ZA mennyi az a dárga? Én csak forrasztottam, mert magától leszakadt a vezeték...
Folytószelep érzékelőt nem láttam még!
HAli!
Bishop
#45
2004. augusztus 10. 14:30
Most nem fikázlak de ezért nem favorizálom én a suzukikat...
De mindenképpen mérlegelem amit mondasz mert ebből tanul az ember....
De én is olyan helyre tenném a levegő-kiáramló nyílást, hogy ott ha viz megy be ne legyen gond. Ezt ovatosan terelőkkel lehet elérni..
S_Bernie
#44
2004. augusztus 10. 14:19
Jólvan na. Nekem tavaly egy szeptemberi felhőszakadáskor úgy beázott a motorterem, hogy Zalaegerszegre kellett leugranom, hogy kiderítsük mitől világít a check engine lámpa. Rohadt szembejővő kamion annyi vizet nyomott rám, hogy vagy 5 törlésig nem láttam semmit... még az utastérbe is került víz a levegőztetőrendszeren keresztül... azóta nem vagyok nagy híve a nyitott motortének. Drága ám a légtömegmérő meg a fojtószelep-érzékelő
Bishop
#43
2004. augusztus 10. 14:12
Igaz ez ram air de most akkor is ideírtam. (most tervezem én ezt hogy fogom megépíteni mert nem adok ki érte 19 ropit. max 5-öt összesen henger, papírszűrővel együtt...
Bishop
#42
2004. augusztus 10. 14:09
Jaj kedves S_Bernie! Ne aggódj már!
Tudjuk a te ovatos és elővigyázatos vagy és úgy hozod ki a maxot gépedből de mi aljas gonosz, és elszánt tunerek (amig pénzünk engedi) szétcincáljuk az autónkat, a jobb teljesítmén érdekében, majd értékeljük, hogy pozitív vagy negatív tuningot hajtottunk végre...

De sebaj, én tuti tippet láttam:
S_Bernie
#41
2004. augusztus 10. 13:43
Azért ezekkel a plusz légnyílásokkal nem árt vigyázni. Egy gyári-közeli motor hidegebb időben nem tudja elérni az üzemi hőmérsékletét -> fokozott kopás, nagy fogyasztás stb. rosszabb esetben meg beázhatnak csatlakozók, szenzorok, chipek és akkor lehet jó sokat költeni a kocsira hogy menjen egyáltalán...
n12turbo
#40
2004. augusztus 10. 13:03
na ezen a képen látszik hol kicsi és hol nagy a nyomás. Régebbi "kocka" autókon (mint az enyém) szerintem mégjobban elkülönülnek a szinek....
n12turbo
#39
2004. augusztus 10. 12:59
jó lenne ha csak "nem sok szerepe van" , ugyanis sok esetben még ront is az autó teljesítményén (nagyobb hőterhelés miatt) ha nem jó és nem jó helyre van téve....
Bishop
#38
2004. augusztus 10. 12:03
Akro
#37
2004. augusztus 10. 11:58
Jó téma,nekem nagyon tetszenek a különböző beömlök,meg roof scoop-ok még akkor is ha nem sok szerepe van.
Csak az a gáz hogy a skodám mocija hátul van
Bár elöl van beömlöm csak nem az intercoolerhez megy
ChPh
#36
2004. augusztus 10. 11:44
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4 5
Összesen 95 találat 5 oldalon
-->