Az alapötlet az lenne, ha leírnátok a tapasztalatokat a rugókkal kapcsolatban.
MÁRKA + TAPASZTALAT
Én ugyanis RENDESEN megszívtam, mert vettem egy JOM rugót, ami kifejezetten arra motorra/típusra készült ami nekem van MÉGIS A GYÁRI ÉRTÉKTŐL ELTÉRŐ mm-t ült be az autó, és úgy már nem igazán tetszett! Szóval mit érdemes venni (valódi tapasztalat, és nem olyan hallottam, meg szomszédnak ilyen van), TOVÁBBÁ NEM PEDIG EZ KÉNE AZ ENYÉMBE, MEG KI TUD SZEREZNI ILYET, STB, MERT A TÖBBI TOPIKBAN MAJDNEM EZ VAN CSAK!
Jelen helyzet (nálam)
Eibach 50eFt felett, ami nem is biztos hogy "beüli" a gyári értéket, vagy KW amiről semmit nem tudok.
Csak annyit hogy olcsóbb!
Szóval hurrogás helyett komoly hozzászólásokat várok a szakiktól!
Béke!
nekem Vogtland rugók vannak a Focus-omban! elöször azt hittem h patttogós lesz tőle, de abszolut semmi ilyesmit nem tapasztaltam! 40 mm-t ültet! 40 ezer Ft környékén árulják! Sztem profik gyártják, nem véletlenül van rá örök garancia!!!
Már én is említettem nálad, hogy volt az előző autómban FK, de szétrázta az Atyaúristent is... Az Eibach egyszerűen tökéletes. A 30mm 100% hogy megvan és mint említettem a kocsi komfortja ugyanaz maradt. Nem biztos, hogy a keményebb rugóval biztosabb a kocsi úttartása!!! Sőt! Ha megfigyeled az Eibach-nál a különböző motorvariánsokra különböző rugók vannak. A Noname-s cuccoknál pedig egy típusú autó=egy tipusú rugó és kész. Vagyis valószínűleg figyelembe van véve a motor súlya, ill. kombi-e az autó, 4 kerekes stb... Másszóval az Eibach mögött van egy kis tapasztalat. Nem hiába sok gyári sportfutóművet szerelnek ezzel a márkával.
Nincs jó recept szerintem,mindenkinek más jön be,az autó is más.
Nekem FK rugók vannak,a gyári gátlókkal annyit ült,amennyit mondtak rá.De csak kicsit lett keményebb,s erős kanyarban darálta a gumi a sárvédőt.
Csináltattam betonkemény gátlókat,úgy jobb lett,deee kanyarban még nagyon himbálódzott.
A kemény szilentek adták meg az ízét a dolognak.annyit rugózik a kocsi ha rátehénkedek,amennyit a gumi enged.
Kanyarba bármit csinálhatok szinte,s jól néz ki,ahogy emeli a hátsó kereket a kanyar belső ívén.
Kinek mi kell.De szerintem ha jót akarunk,nem csak jobbat(persze a kocsi viselkedésében),akkor érdemes lehet nem megállni a rugócserénél.
Amíg el nem törik :-) Egy haverom egy magyar cégnél nyomatta össze a gyári rugóit hevítés közben. 4 cm-t kért, elöl 5 lett, hátul 4 de teljesen jó, még kicsit pattogósabb is mint az én Eibach-jaim. A menetek nem érnek össze és beavatkozás után le lettek fújva tuning piros színűre Asszem 2000 Ft volt az összenyomás darabja.
Enzo-t viszont ne vegyetek, mert Suzikon összemegy hátul (4 cm helyett 5-6-ot) és előjön a csónak feeling, mikor az első fényszórók a légelhárításnak segítenek be :-)
Én is gondolkodtam gátló-keményítésen, de mivel könnyű a verda végül lemondtam az állandó pattogásról, van belőle részem így is. Azt nem hiszem, hogy hamar tönkretenné a gátlókat a sportrugó, mert nekem 97000 van a kocsiban majdnem az elejétől fogva sportrugóval és még sincs semmi baja a telóknak. Pedig Pesten autózom jórészt.
Szar=Alig 1,5 éves gyári gátlók a rázópadon épphogy elérték a közepes szintet. Majd kiszerelt állapitban összetoltam majd az egyik végénél fogva függőleges helyzetbe állítottam és MAGÁTÓL kicsúszott. Ez a hátsó volt, az első gátlók kb 3 évesen közelítették meg ezt a szintet.