változó szelepvezérlés vs turbós moci...
aktuális téma

...Toyota Corolla 1.8 TS vs Seat Leon 1.8T Sport Sziasztok! Nem esetleges háború és összeugrasztás a célom, kérdéseim lennének, ha tudtok írjatok le érveket, ellenérveket. Szóval pillanatnyilag ez a két kiszemeltem. Kérdés az, miben másabb, jobb, rosszabb, egyáltalán összevethető-e egy 192LE változó szelepvezérlésű motor egy 180LE turbóssal? Melyik rugalmasabb motor, milyenek a fogyasztási arányok, városba esetleg melyik ajánlatosabb, ... és ilyen hansonlók érdekelnének. Ha tudtok, írjatok! Köszönöm!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
dehogy jobb.
1300 kg 200lo
ennyit tud
még sehol nem olvastam olyat ahol a gyári adat közeléb tudott volna menni.
pedig kb 5éve nincs olyan autos ujság amit nem veszek meg.
1300 kg 200lo
ennyit tud
még sehol nem olvastam olyat ahol a gyári adat közeléb tudott volna menni.
pedig kb 5éve nincs olyan autos ujság amit nem veszek meg.
jó azon az oldalon vannak érdekes mérések egy kicsit hidd el jobb
a gyári több.
most az ujság lemérte.
a corollának:8.4
az opelnek:8.2 a gyári adata
most az ujság lemérte.
a corollának:8.4
az opelnek:8.2 a gyári adata
a civic type r-rel kacsolatban:
timeslip-en van mérve:0-100:7.5s
és könnyebb mint az opel kb 80-100 kiloval.


timeslip-en van mérve:0-100:7.5s
és könnyebb mint az opel kb 80-100 kiloval.


hát én úgy tudom egy kicsit több az opelnek a gyorsulási adata
miröl beszélsz?
mostani autoteszt ujságban van összehasonlítása opel astra 2.0 turbonak és corolla ts-nek.
mért eredmények vannak:
opel: 0-100:7.3 0-130:11.3 0-160:17.3
toyota:0-100:7.9 0-130:12.4 0-160:18.4
tehát kikap a toyota
rugalmasság:
4-es 60-100: toyota:7,6 opel:5,8
5-ös/6-os 80-120:toyota:9.9/12.9
opel:8,4/9,9
az adatok önmagukért beszélnek
turbos jobban gyorsul,rugalmasabb.
ja és az opel nehezebb 155kg-mal
tehát ez kompenzálja a loerö fölényt

mostani autoteszt ujságban van összehasonlítása opel astra 2.0 turbonak és corolla ts-nek.
mért eredmények vannak:
opel: 0-100:7.3 0-130:11.3 0-160:17.3
toyota:0-100:7.9 0-130:12.4 0-160:18.4
tehát kikap a toyota
rugalmasság:
4-es 60-100: toyota:7,6 opel:5,8
5-ös/6-os 80-120:toyota:9.9/12.9
opel:8,4/9,9
az adatok önmagukért beszélnek
turbos jobban gyorsul,rugalmasabb.

ja és az opel nehezebb 155kg-mal
tehát ez kompenzálja a loerö fölényt





katt az oldalamra!

én azt hallottam, p-boxxal 189 ló lesz...
3 ló, az már egy robogó

a honda maga a dicsőség





Lordie, hagyjuk már azt az opelt, az egy kaki, nem is érdemes összehasonlítani.... Ez nem dicsőség a Hondának 







Katalógus alapján van 170LE-s 2l turbós is az Astrából. Talán az lehet az ECO modell? Egyébként abban egyetértek, hogy valóban van egy-két olyan Saab, amit kisnyomású turbó hajt valszeg szebb nyomatékért (de még is "olcsóbb") gyártották, viszont nem is az a csúcsmodellje az adott Saabnak. Astrának meg (egyenlőre, míg nincs OPC) igen.
Szóval egy 200LE-s alsó középkategóriás turbóstól, ami az adott típus sport csúcsmodellje még az a 7.9s is elég gyatra.
Corollát még behozhatja, de CTR-t ...
Szóval egy 200LE-s alsó középkategóriás turbóstól, ami az adott típus sport csúcsmodellje még az a 7.9s is elég gyatra.
Corollát még behozhatja, de CTR-t ...

ehhez csak annyit fűznék hozzá,a márciusi autóteszt c. újságban corolla ts vs. atra turbo teszt szerepel,és lemérték a gyorsulásokat,az astra 7,9,ha jól emlékszem... szóval azért nem esélytelen gép

Az Ibiza Cupra PDTI, pedig 7,6sec alatt van 100-on, és 160 LE
Ha meg P-Box is van benne akkor 186 LE


Meg kell különböztetni a turbó autókon belül is két fajtát, az egyik amelyiket a teljesítmény fokozásáért tesznek az autóba, a másik pedig az un. ECO turbók, amelyekkel alacsonyabb fogyasztást, meg egyéb marhaságot akarnak elérni. EWzekben, ha jól tudom, egészen alacsony a turbónyomás, a és a sebességi, illetve gyorsulási adataik, nem, vagy csak alig haladják meg az azonos szívómotorokét. Ebben a műfajban a Saab szokott előállni általában pl 2literes 150 LE-s turbó motorral
Valószínűleg az Opel is valami hasonlóval próbálkozott meg. Erre utal az ECO a nevében. Gondolom ezért nem igazán kiemelkedőek a teljesítmény adatai. Legalább is szerintem

Egyébként az Astra gyorsulását mindenhol lehúzzak. Böszme lassú és rugalmatlan a 200LE turbóshoz képest. Borzasztó nehéz. Akárcsak a 2xxLE feletti Vectra GTS.
Persze nem tudom milyen valóságban, sosem vezettém még. De vkinek biztos van már CS-osok között is, majd elmondja tapasztalatát.
Persze nem tudom milyen valóságban, sosem vezettém még. De vkinek biztos van már CS-osok között is, majd elmondja tapasztalatát.
Az OPEL hivatalos lapjáról is elérhető a katalógus, amiben szintén ezek az adatok.
Itt van PDF-ben
Az szokott lenni az eltérés oka, hogy eltérő szabvány szerint adják meg az adatokat.
Itt van PDF-ben
Az szokott lenni az eltérés oka, hogy eltérő szabvány szerint adják meg az adatokat.
8.2 az eleg gyik, mar nem azert, a Punto-m tud gyarilag vmi 7.9-t es csak 130LE...biztos jol van irva? Ez nem 170LE-s verzio adatai ott az ujsagban vagy nem nyomdahiba? En az honda.hu illetve az opel.hu-rol masoltam, es oszinten szolva nem hiszem, hogy a gyartonal autentikuasabb forras lenne egy ujsag.
Meg aztan szep dolog ez a 2000ccm nincs turbo es 200LE, de en a turbost valasztanam :)
Meg aztan szep dolog ez a 2000ccm nincs turbo es 200LE, de en a turbost valasztanam :)
Elég gáz Astra oldaláról. A Leon R/RR 1.8T 180LE, és 7.7s a 0-100. És 11.7 a városi fogyija.

Hi all!
Minden tiszteletem a Hondáé (szívómotorban tényleg az egyik legjobbak) de azt gondolom, ez egy tuning oldal, így nem lényegtelen belegondolni, hogy egy széria autóból mi, és mennyiért hozható ki. Lordie, Te sem szívótuninggal foglalkoztál, mert az igen drága, és nem elég hatékony, hanem turbóval, mert arányaiban (a kapott plusszteljesítményhez mérten) az az olcsóbb, és nagyobb teljesítmény érhető el végül. Tanulságos, hogy a versenysportban, ahol még engedik a turbót, korlátozzák, mert túl nagy teljesítményt lehet vele elérni. Ilyen korlátozások nem nagyon vannak szívómotornál.
Minden tiszteletem a Hondáé (szívómotorban tényleg az egyik legjobbak) de azt gondolom, ez egy tuning oldal, így nem lényegtelen belegondolni, hogy egy széria autóból mi, és mennyiért hozható ki. Lordie, Te sem szívótuninggal foglalkoztál, mert az igen drága, és nem elég hatékony, hanem turbóval, mert arányaiban (a kapott plusszteljesítményhez mérten) az az olcsóbb, és nagyobb teljesítmény érhető el végül. Tanulságos, hogy a versenysportban, ahol még engedik a turbót, korlátozzák, mert túl nagy teljesítményt lehet vele elérni. Ilyen korlátozások nem nagyon vannak szívómotornál.

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
10.2