Cikk: A német vírus: VR6

Minden ami VR6!!!!!
A Top Gear a VR6-ról"Minden idők egyik legjobb Volkswagen motorja, az újságírók által a mai napig a fellegekbe magasztalt VR6. A 2,9 literes, 190 lóerős blokk a soros és a V-motorok minden előnyét kombinálta. A V-motor hengerei csupán tizenöt fokban dolgoztak egymás mellett, így kisebb módosításokkal, de elfért a hat henger azon a helyen, ahol eddig csupán négy volt. A hat henger viszont csodálatosan szól, bugyborékol, üvölt, durrog, morog. A lényege a sokoldalúság. Kevés énekes van, aki egyszerre képes hörgős metálra és romantikus balladákra. A VR6 hangja viszont minden napra tartogat újdonságot.
Richard Hammond a Top Gear műsorvezetője tökéletesen fogalmazta meg: a VR6 azért egy csodálatos teremtés, mert nem túl régi ahhoz, hogy nehézkesen, öreg autósan viselkedjen, de nem is olyan új, hogy tele legyen elektronikával, ami elrontja a kocsi és vezetője harmóniáját."
VR6 Team HungaryCSOO VR6 (István) Golf 3 VR6
vr6csoki(Csaba) Golf 3 VR6
Rolee23(Roland) Golf 3 VR6
tomykaira (Tamás) Golf 3 VR6
kisrucs85(Tibor) MK2 Jetta VR6
Nor.VR6(Norbi) Golf 3 VR6
primer(Krisztián) Golf 3 VR6
SPL SOUND(János) Golf 3 VR6
Kákalaki(Roland) Golf 3 VR6
Szöcske103(István) Golf 2 VR6t
Balázs vr6(Balázs) Golf 3 VR6
Journey(Bálint) Passat VR6 Syncro Variant
pystee(István) Golf 3 VR6 Cabrio?
kucu-vr6(Ádám) Golf 3 VR6
vwchris(Krisztián) Vento VR6
Nyulacska(Gyula) Golf 3 VR6 Syncro
Bundi1(Bandi) Golf 3 VR6
A téma:közeleg a ... na akkor turbósítsunk...
ja és persze csakavéjjerhat
Ugye mindegyik nyitott difis elől-hátul. Még az R32 széria is. Szerintem egy gyári 4motion egy "fos". Emiatt is olyan orrtolósak,mint egy fwd. Jó nagy szélsőséges helyzet kell,ahhoz,hogy kanyarban rábírd arra,hogy hajtson hátul.
De ha már álló helyzetben össze van zárva a Haldex és nem kell megvárni,hogy elől elpörögjön és azonnal 50-50-be indulsz el,az a 60lábon látszik igazán,meg érzed is.
Pluszba van sperr elől-hátul,akkor aztán az mindent visz. Így már jó tud lenni egy !wd-s VW. De gyáriban.



(behúzod adott fokozatba kapcsoló a kapcsoló a relé meg táptalanít)
de egy picit jártasabb villanyos mérnők pl szerintem simán össze hajigál neked valami elektronikát meg ír egy softot hozzá amivel pl ugyan ezt megtudod csinálni sebbesség függvényében.
50% feletti hátra hajtásnak van valami fizikai korlátja a hajtásban?

Az úgy néz ki,hogy a gyári vezérlőt meg "tuningolják",és lesz On/Off verzió. Két kapcsoló a műszerfalon. Egyikkel áram alá helyezed,a másikkal meg kapcsolgatod kedvedre,hogy hajtson állandóba (50-50),vagy ne hajtson és akkor fwd. Hibátlanul megfelelő. Ha így mérsz egy 100-200-at és mondjuk állandóba 8.8sec jön ki,ha mondjuk 4-be váltásnál gyorsan lekapcsolod és úgy meg 8.9sec,akkor felesleges kapcsolgatni. Max. akkor kapcsolod le,ha parkolsz, vagy nincs is rá szükség,hogy 4wd legyen.
Ha esetleg többet hoz ,mint 0.1sec,akkor jó lenne,ha gyorsulás közben lenne rá lehetőség,miután váltom a 4.-et,hogy onnantól csak fwd legyen. Mert a kacsolóhoz való nyúlkálásra nincs idő,az tuti.
A pótméter meg megint felesleges,mert nincs arra szükség,hogy ha állandóba van kapcsolva,akkor kevesebbet hajtson hátul,mint elől. Pont az lenne a jó,ha a potival azt lehetne tekergetni,hogy hátul hajtson e többet,ha akarom. De ez nem lehetséges.
de majd ugyis kiderül ha megérkezik
én inkabb közvetlenül vettem volna kintröl olcsobb és gyorsabb is talan ...
ahol volt már ez beszerelve ott kapott egy ilyen panelt is
ettől szerintem jobb akár a pótmetéres (bár a online real time-be írható a vezérlő az is jó...) megoldás sokkal jobb, 2-3 proba kör alatt egész jól betudja lőni az ember dél elött, aztán ha nem ered el nap közben az eső akkor egész napra meg vagy.
Én Szöcske helyében befűzetnék egy MARK20-at azzal elv komunikál már az "okos" haldex vezérlő, ilyen pici súlyhoz, ekkora fékhatáshoz amugy se árt szerintem, és akkor korrektűl sok tényezősre és "önállóra" meg lehet csinálni a hajtás láncot, legalább is én ennek látnám értelmét.
A kerekek sebességei nélkül (tehát ABS nélkül) ezek az aftermarket kontrollerek általában a turbónyomástól vagy a jármű sebesség jeltől függően zárnak/nyitnak akár többféle beállítás alapján.
az az ha a kerek/tengelyek közti fordulatszám eltérés miatt vezérelgeti a nyomatékot ide oda.
gondolom neked ez a része fizikálisan nem lesz meg a kocsiba, így ez a funkció így nem fog működni.
gyanítom ezekben a cuccokba előre beállított sémák vannak, drag, sprint, off stb.
de ez az egész csak egy spekuláció, nem kell komolyan venni

Annyi a történet röviden,hogy a DT Tuningos srác Miskolcról fogja intézni,mert kapcsolatban van az Ecu Masteres sráccal.
Tegnap beszéltem vele,hogy mi a helyzet. Mondta,hogy fejlesztések befejeződtek és már a napokban várható a cucc. Minden gyerek betegsége kijavítva,és hibátlanul használható.
De! Ennek ellenére,még mindig nem látom át,hogy mit is tud 90K-ért.
Kaptam még pár képet,leírással: HALDEX 1 HALDEX 2 HALDEX 3
Ezzel a cuccal sincs itthon referencia,mert teljesen új,és nincs kit megkérdeznem,hogy pontosan mit tud,hogyan állítod.
Olyan kérdéseim vannak,hogy ha állandó 50--50-el gyorsulgatok a városban,és a lámpánál megállva,honnan fogja tudni az ECU,hogy én most megint elrúgom,vagy be akarok fordulni a sarkon? Mert ugye akkor nem szabad hajtson. Akkor példáil,ha hajt az auto 50-50-be ,de és a következő kigyorsításnál azt akarom,hogy 4.-be oldjon le,akkor azt hogyan fogom kapcsolgatni? Semmit nem tudok.


Trónörökös érkezése a láthatáron, igy fájó szivvel, de családi autóra kell váltanom, és sajnos nem tehetem meg, hogy 2 autót tartsak fent. Ha bárkit érdekelne egy tűzpiros méregzsák, ne habozzon és hivjon. Szeretném ha értő és gondoskodó kezekbe kerülne az autó.
Infók az adatlapomon, ott van a hirdetés linkje is.

üdvw




Nem így van! Megyek én ezzel lassan is.

Teljesen átlagos melóba, edzeni, tescoba mindenhova a Golfal megyek. Persze közben nyomokodom, mert jó érzés, meg nehéz megállni,hogy ne tegye az ember.
De igazán sokat Péntekenként kap a fék, mikor össze jövünk autózni.
Na ilyen használat mellett lett kuka a betét 6000km alatt.
Ha esetleg lesz Ring vagy bármilyen nyíltnap,akkor csökken a km-ek száma. Mondjuk az is közre játszott, hogy sokszor már rég fékezhettem volna, de mindig drasztikus, rövid féktávot vettem, hogy leellenőrizzem, milyen jó a fék!

Ezeket próbálom nem csinálni, és akkor reményeim szerint kibírja az évet a betét elől-hátul.