A Top Gear a VR6-ról"Minden idők egyik legjobb Volkswagen motorja, az újságírók által a mai napig a fellegekbe magasztalt VR6. A 2,9 literes, 190 lóerős blokk a soros és a V-motorok minden előnyét kombinálta. A V-motor hengerei csupán tizenöt fokban dolgoztak egymás mellett, így kisebb módosításokkal, de elfért a hat henger azon a helyen, ahol eddig csupán négy volt. A hat henger viszont csodálatosan szól, bugyborékol, üvölt, durrog, morog. A lényege a sokoldalúság. Kevés énekes van, aki egyszerre képes hörgős metálra és romantikus balladákra. A VR6 hangja viszont minden napra tartogat újdonságot.
Richard Hammond a Top Gear műsorvezetője tökéletesen fogalmazta meg: a VR6 azért egy csodálatos teremtés, mert nem túl régi ahhoz, hogy nehézkesen, öreg autósan viselkedjen, de nem is olyan új, hogy tele legyen elektronikával, ami elrontja a kocsi és vezetője harmóniáját."
Szia!
Bár nem Golfban hanem Ventoban de ugyanezzel a gonddal küzdöttünk faterral....el volt szakadva a terelőlapát bowdenje,hiába csavargattuk az állítót,sehova se akart fújni,nézd meg hátha ez a baj
Kiszereltem a pollenszurot, valoban tele volt mocsokkal, tisztitas utan visszakerult, de semmi sem valtozott. Hideg-meleg levegom van, de alig fuj. A ventillator porog nagyon jol minden fokozatban, de levego alig jut el a fuvokakig. Lehet vmeik gegecso kimozdult a helyerol ami a szellozokhoz vezet? Megnezem mindenesetre, muszerfal kivetele nelkul.
Hali! tudtok esetleg egy jó és megbízható lakatost Budapesten? sajnos kezd az idő martalékává válni még a garázs ellenére is... (típushibák, küszöb, sárvédő st és mennyibe állna meg vajon telifénnyel együtt?
üdv, mivel jön a tél lenne egy kis megoldandó problémám a fűtésemmel.
A bajom, hogy van pokoli meleg levegőm és hideg is, szóval a terelő lapát szivacsa gyanítom hogy jó a fűtésboxban, de bárhová kapcsolom az irányát, alig jön ki levegő, még 4-es fokozaton sem, a ventillátort hallom hogy szinte ordít, de alig fúj levegőt, az ablakra pedig végképp semmit. Valaki találkozott már hasonlóval és hogyan orvosolta?
Nem bánom ha esetleg a műszerfalat is ki kell szedni, úgyis cserés. Előre is köszönöm!
Az tiszta, csak arra gondoltam, hogy nem mindegy, hogy melyik fokozatban, meg milyen töltőnyomáson léped át a 100-at, mikor elkezd mérni a kütyü.
Csak megérzés, lehet, hogy tévedek, de sztem még 4-es fokozat 80-ról indulva is marad bent némi idő ahhoz képest, mintha pl állóból rajtolva harmadikban érnéd el a 100-at max töltőnyomáson. Valszeg így jobb időt mérsz majd.
Persze a szokásos gördülő rajtra az hasonlít jobban, amit te írtál.
Ez a kütyü az adot beállított sebességet tudja mérni.
Olyat nem tud,mint a Race Logic.Ott mérsz egy 0-200-at és mindent vissza oszt. Még az 1/8, 1/4mile-t is.
Itt minden egyes ilyenhez át kell állítani.
De mivel mindenki így méri a 100-200-at ezért összehasonlítani más autók idejével tökéletes.
Meg pályán repülő rajtbol a versenyt dudára, általában 80-100-ról szokták elnyomni.
Bizony, ha a gyárival akarod összevetni, legjobb, ha mérsz egy 0-200-at, és abból nézed a 100-200-at, mert így kiveszel egy bizonytalanságot, ami esetleg a 80-ról való rajtnál még benne maradhat.
De akkor is VR6-Fan mondja a tutit, nyilván nem ez az utcai valóság.
Ha úgy mértem volna,hogy 100-ról nyomom le,akkor az idő eredményt nem tudtam volna összehasonlítani a gyári adatokkal.
Még a 0-200-at kellett volna megmérni.
Ezek szerint jól választottál cooler méretet, főleg, hogy nem nőtt mellé a turbó lik sem.
A gyári mérések általában. úgy néznek ki, hogy tolnak egy 0-végsebességet, aztán abból a diagramból kiollózzák pl a 100-200 adatokat. Ez normális, a legjobb adatot akarják megadni.
Szombaton olyan köd volt,hogy 3csíkot láttál én meg nyélen száguldoztam. Nem volt jó érzés.
7fok volt 80-nál a beszívott levegő.Aztán padlógázon. 17-18. Annál nem ment feljebb,hiába nyomkodtam el többször.Komolyan hűt a cooler. Tuti,hogy erősebb volt,mint a 07.25.-én mért 403ps.
Meg azt is szokták mondani,hogy egy adot turbo+benzin 1-2* tudja a max. powert,aztán el kezd melegedni. Na az enyém nem. Nyáron is a városi veretésnél nem melegedett el a beszívott levegő.
Kifejezetten csípem a hideg időt, a fátyolos, de még nem vészesen átláthatatlan ködöt.
A beszívott víz párolgása pár fokot hűt a szívó rendszeren, ráadásul az IC külső felületét is jobban hűti ugyanezért, érezhetően javít a teljesítményen pár %-ot.
Akkor van gáz, amikor a fátyolos részen elkapja az ember a tempót, aztán beleszalad egy ködfalba
Esetleg ha legkozelebb meregetsz akkor 100rol ketd el nyomni az talan realisabb, mert ha 80-90rol kezded akkor mar gyk a turbo likat ki is kuszobolted.
Mindegy mennyiről kezdesz gyorsítani. 100-nál automata elindul,200-nál kikapcsol.
Az újra méréshez csak vissza lassitasz 100-alá és utána megint mér,ha átléped a 100-at.
80-ról 3.-ban még a ködben próbálkoztam.De olyan rövid a váltó,hogy szinte épphogy el kezd számolni,és pont akkor váltok. Úgy rosszabb az idő.
4.-ben 80-90-ről padló és hamar elindul.
Remélem kapcsolható hajtással nem lesz sokkal rosszabb a 100-200.
Bár nem Golfban hanem Ventoban de ugyanezzel a gonddal küzdöttünk faterral....el volt szakadva a terelőlapát bowdenje,hiába csavargattuk az állítót,sehova se akart fújni,nézd meg hátha ez a baj