Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Úgy néz ki hogy 4 literes Castrol Edge 0w30-at (német cimkés bontatlan) tudok venni 4 hét mulva 8700 Ft.ért......erősen gondolkozom rajta megint, hogy Castrol lesz belőle.....ilyen árban itthon hokit kapni, csak ásványi, fél szintetikus, rész szintetikus meg szintetikus elájrással előállított....blabla meg "fullY" synthetic-es mindenféle megtévesztő cimkést kapni.
Eneos premium hyper-5w30-ból nekem sajnos kb 8300km alatt lenyalt 1 litert....
....




nekem 12 ezer alatt a nívón nézve 2-3mm csökkenés van, ez kb 1-1,5 deci.
de amúgy nem vészes igen. apám H astrájában, de más autóknál is azt írja a könyv, hogy 1000km/1liter fogyasztás még elfogadható. na ez még nekik nem durva
és nagyon sok autó 10ezer/ fél liter olajat megeszik, még az újak is.
nyílván minen más és más. de km-ket, meg egyéb dolgokat nem tudunk, de a 10ezer/1 liter nem durva akkor sem.
de amúgy nem vészes igen. apám H astrájában, de más autóknál is azt írja a könyv, hogy 1000km/1liter fogyasztás még elfogadható. na ez még nekik nem durva

és nagyon sok autó 10ezer/ fél liter olajat megeszik, még az újak is.
nyílván minen más és más. de km-ket, meg egyéb dolgokat nem tudunk, de a 10ezer/1 liter nem durva akkor sem.
10e alatt 1liter nem a világvége?
Én biztos elsírnám magam.
Akkor fogy 2-3 deci 8e alatt(8e után cserélek olajat), ha van benne kb 1000km pálya is, de csak akkor ha 140el megyek. Egyébként 0 fogy( Az okoskodók mielőtt alkalmat kapnak, jelzem nem vízzel pótlódik az elfogyott olaj, és azért nem csökken a szint)
Én biztos elsírnám magam.
Akkor fogy 2-3 deci 8e alatt(8e után cserélek olajat), ha van benne kb 1000km pálya is, de csak akkor ha 140el megyek. Egyébként 0 fogy( Az okoskodók mielőtt alkalmat kapnak, jelzem nem vízzel pótlódik az elfogyott olaj, és azért nem csökken a szint)
Nekem van a legjobb dolgom: 1:40-be küldöm a benzinhez a jóféle Castrolt és nem kell a cserével foglalkoznom !
Bár mondjuk, ha már olaj: váltóban évente, fékrendszerben kétévente teljes csere. Ezek sem elhanyagolható tényezők egy autónál

Bár mondjuk, ha már olaj: váltóban évente, fékrendszerben kétévente teljes csere. Ezek sem elhanyagolható tényezők egy autónál


mostanában elég sok cikk megjelent a TC-n az olajokkal, és a hússzított olajcsere periódussal kapcsolatban. érdemes elolvasni, ez nem paranoia, vagy pesszimizmus.
az új dízelek főleg érzékenyek erre, nem is írom le, akit érdekel majd utána olvas.
Taat nagyon jól megfogta a lényeget. még mindig a legtöbb új autó 3-4 éves koárig van az első tulajnál. volt már olyan, hogy valaki ez idő alatt, 100ezres futásnál is a gyári olaj volt benne, pedig szervízben járt az autó és cserélték is. persze leszarja eladja, aztán a szegényebb ember örül a 4 éves autónak, ami kb 12 éves szinten van, vagy rosszabb, aztán szív vele, és szidja a márkát, legyen az bármilyen is.
ha cserélik is az olajat, pl BMW-be egy annyira alsókategóriás oaljat tesznek, youtube videó, ahol az olajcseréről beszélnek, hogy elég fordítva sült el a reklám ennek a cégnek. nem minden olaj tartalmazza a megfelő százalékú adalékokat, amik lebegtetik a kormot, savasodást gátolnak, stb. ha évente cseréled, 20 ezrenként, neked nem fog feltűnni, majd később, akkor már hiába akar az új tulaj minőségi olajat beletenni, kb olyan, mintha az autó mellé tankolnál. másik helyen írtam, hazsnált autónál, ha nem tudjuk az előéletét az autónak, hogy miylen kenőanyagokés milyen gyakorisággal lettek cserélve, akkor a legjobb választás az ár/érték arányban a legjobbat választani. ebből most a piacon szerintem az Eneos a csúcs. 10ezer km-en 1 liter olaj még nem a világvége ha csipegeti. viszont ha az emnber egy motorgenerált csinál, akkor már utána érdemes a minőségibb drágább olajakat keresni, mert tulajdonképpen tekinthetjuk a motort újnak.
én így gondolom.
Ott a hiba a gondolatmenetedben hogy az autógyártók profitja az ÚJ autók eladásából, és a nem garanciális szervizeléséből, alkatrész eladásokból származik.
A használt autó eladásból és a jól működő használt autóból semmi profitjuk nem származik.
Szóval kinek a zsebét kell megcélozni? Az ÚJ autó vásárlóét!
Ki fogja bírni a 2x vagy 3x 30-50e km-es csereperiódust az ÚJ autó? Minden bizonnyal igen, és elégedett lesz az ÚJ autó tulajdonos aki megteheti hogy később ismét ÚJ autót vegyen.
A csempézős hasonlat azért nem jó mert házat nem cserélünk olyan sűrűn mint autót, de tegyük fel kicsempézteted a fürdőszobádat, 2év múlva eladod egy házneppernek a lakást, akitől megveszi a köv tulajdonos, rá egy hónapra lepotyognak a csempék. Te közben vettél egy másik lakást, és ugyanazzal a mesterrel kicsempézteted megint a fürdőszobát, hiszen a múltkor is jó munkát végzet, aztán megint eladod a házat 2év múlva, a köv tulaj meg megint beszopja a csempéket. Kit hívsz a köv házad csempézésére?
A használt autó eladásból és a jól működő használt autóból semmi profitjuk nem származik.
Szóval kinek a zsebét kell megcélozni? Az ÚJ autó vásárlóét!
Ki fogja bírni a 2x vagy 3x 30-50e km-es csereperiódust az ÚJ autó? Minden bizonnyal igen, és elégedett lesz az ÚJ autó tulajdonos aki megteheti hogy később ismét ÚJ autót vegyen.
A csempézős hasonlat azért nem jó mert házat nem cserélünk olyan sűrűn mint autót, de tegyük fel kicsempézteted a fürdőszobádat, 2év múlva eladod egy házneppernek a lakást, akitől megveszi a köv tulajdonos, rá egy hónapra lepotyognak a csempék. Te közben vettél egy másik lakást, és ugyanazzal a mesterrel kicsempézteted megint a fürdőszobát, hiszen a múltkor is jó munkát végzet, aztán megint eladod a házat 2év múlva, a köv tulaj meg megint beszopja a csempéket. Kit hívsz a köv házad csempézésére?

Elég sok olcsó kategóriás autót szoktam szerelni (f astra, suzuki, ilyenek), és látni, hogy tipikus nem hozzáértő emberek kezében volt vagy csak nem volt pénzük költeni rá, rengeteg motor bontottam mg részlegesen már, hogy kipucoljam az olajiszapot alul-felül
10.000 nél többet ne menjen egy olajjal egy gondos gazda, nem ér annyit az autó motorja, évente 1x minimum szánjon rá az ember az autójára.
Én azt vallom, havi 2.000 Ft ot rakjon mindenki félre csak az autójára, és azt a pénzt csak az autó kötelező szervizeléseire költse!
Rengeteg olyan embert ismerek aki már csak akkro javítattja az autóját amikor elromlott.
álltalában az emberek nem hozzáértése miatt van ez, ezért érdemes elvinni átvizygáltatni az autót legalább fél évente 1x (persze tudom, h sokan attól félnek "úgy is lehúz a szerelő"
Erre mondom azt, hogy léteznek becsületes szerelők, és azoknak hírük is van, meg kell kérdezni ismerősöket és kész.
Többek között az olaj is egy olyan dolog, amire sajnos az emberek több mint fele beleszarik sajnos a nulla szakértelem miatt.

10.000 nél többet ne menjen egy olajjal egy gondos gazda, nem ér annyit az autó motorja, évente 1x minimum szánjon rá az ember az autójára.
Én azt vallom, havi 2.000 Ft ot rakjon mindenki félre csak az autójára, és azt a pénzt csak az autó kötelező szervizeléseire költse!
Rengeteg olyan embert ismerek aki már csak akkro javítattja az autóját amikor elromlott.
álltalában az emberek nem hozzáértése miatt van ez, ezért érdemes elvinni átvizygáltatni az autót legalább fél évente 1x (persze tudom, h sokan attól félnek "úgy is lehúz a szerelő"
Erre mondom azt, hogy léteznek becsületes szerelők, és azoknak hírük is van, meg kell kérdezni ismerősöket és kész.
Többek között az olaj is egy olyan dolog, amire sajnos az emberek több mint fele beleszarik sajnos a nulla szakértelem miatt.
5-600-anként van neki komplett motorgenerál, és ugye motorgenerál után friss olaj köll

Aki naponta megy annyit? Annak gondolom érdemes részvényeket vennie az ExxonMobilnál vagy a Shellnél ?! Vagy hogy van ez az 500-600km nálad?

A fritőzben?


Csak félve említeném meg ,hogy 500-600 kilométerenként cserélek olajat


Éves szinten 1x kb 20 ezer forintról beszélünk... van itt egy másik fórumon olyan ember, aki öblítőnek szánt olajat is vesz, plusz "normál" olajat és közben megy éves szinten 3-6ezret max... én legalább 10-15ezer km-t megyek azért... elnézést, ha 8nál vagy 12nél cserélem...

3éves kora óta én cserélek mindent az autón, ők csak a pecsétet csattogtatják.

Cseréljétek hamarabb én cserélem amikor elő van írva. Egyikünk autója se menjen ez miatt tönkre azt kívánom.
De attól még nektek is jó éjszakát.
Sziasztok.
De attól még nektek is jó éjszakát.

Sziasztok.
Ezt a szerelőgárdának is köszönd, meg az is lehet, hogy jó szériát fogtál ki plusz induljunk ki abból, amikor vannak olyan emberek, (konkrét példa), "Mikor cseréltél olajat a kocsiban? Most volt műszakin, ott szokták nem?" típusok is vannak.. meg akinek nincs rálátása az autóra mint műszaki cikkre, még ha csak egy hangyányi is...
Azért hozom fel, mert akármikor mész be egy használtautó-kereskedésbe, mivel találkozol... az eladó autók 60-70%a viszonylag költséges gondokkal küzd.
Azért hozom fel, mert akármikor mész be egy használtautó-kereskedésbe, mivel találkozol... az eladó autók 60-70%a viszonylag költséges gondokkal küzd.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!