Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
heh...tiéd a 3. fajta....neked zöld kupakos/zöld cimkés....de mégis ugyanaz a fully sinthetic van ráírva mint a krakkolt ásványi alapú Mobil super 3000 x1-re...illetve az arany kupakos Mobil 1 5w30-ra......érdekes dolgok ezek.





Az enyémre nem ez volt írva.

ez oké, csak maradhattál volna 5-40 nél, vagy 0-40 nél is, a meleg oldalit is lejjebb toltad, ez a baj.
illetve nem baj, csak hát ezért csipegeti.
illetve nem baj, csak hát ezért csipegeti.
Magyarázat: azért váltottam a 10w40-es magnatec-ről annak idején 5w30-as edge-re mert, elköltöztem otthonról...garázs már nincs felette és télen is kint áll...és pl fagyokban 4-5 nap állás után kellene használnom pl 5-8 km-t...akkor hamarabb legyen kenése szerencsétlennek és ez be is vált mert jobb hangja volt 5w30-al mint 10w40-el....sőt...a 0w30 is ízlett neki...hamarabb csendesedett télen, nem lehet megmagyarázni pontosan de aki ismeri az autója rezdüléseit is, pl füllel hallja letekert ablaknál hogy mi változott.....ezzel nem hiszem hogy egyedül lennék, az tudja miről beszélek.....szerintem ez elég indok.





Marketing, már én is tapasztaltam, (mint pl nálad is), hogy az kell a parasztnak nagybetűkkel kiírni, hogy ez kikúrt jó olaj.
Csak a szabályok kötelezik odaírni a valóságot is.
Csak a szabályok kötelezik odaírni a valóságot is.
mennyi bajod van, vegyé centrifugázott újrahasznosított fáradtolajból készült hunoilt, háromezeöcázzé a tecsóba 5 litert, az kell neked
Egy okos ember mondta nekem még régebben, hogy már minden új motorolajba kerül centrifugázott fáradt olaj, csak nem mindegy az arány.
Pl hunil 100%ban, csak ad hozzá némi adalékot, mert régen a Volánnál ilyeneket használtak adalékok nélkül, csak a ZIL motorok 8.000 Km után csapágyasak lettek, aztán gyorsan le is álltak vele.
Most a hunoil újra megy.
Egyébként az adalékokkal játszanak, meg az arányokkal, mindene alapolaj közel egyforma.



Egy okos ember mondta nekem még régebben, hogy már minden új motorolajba kerül centrifugázott fáradt olaj, csak nem mindegy az arány.
Pl hunil 100%ban, csak ad hozzá némi adalékot, mert régen a Volánnál ilyeneket használtak adalékok nélkül, csak a ZIL motorok 8.000 Km után csapágyasak lettek, aztán gyorsan le is álltak vele.
Most a hunoil újra megy.
Egyébként az adalékokkal játszanak, meg az arányokkal, mindene alapolaj közel egyforma.
Mobil 1 esp formula 5w30-ból van aranykupakos is....azon nem "hidrokrakk" akármi van, hanem "Fully synthetic".....azért idegesít ez a KÁOSZ...mert ráírják a jóval olcsóbb család Mobil super 3000 x1 5w40-re is hogy "Fully sinthetic"...pedig az 100% hogy ásványi alapolajból készült krakkolt akármi.....én vagyok a hülye vagy tényleg vannak ellentmondások és valóban nem tiszta ez ? A rák tudja mit tesznek bele.....valójában...talán mindben ugyanaz van....


jó nyomod
úgy szokták, hogy kb 100.000 ig a meleg oldali 30, 100 felett már 40
te pont Fordítva

úgy szokták, hogy kb 100.000 ig a meleg oldali 30, 100 felett már 40

te pont Fordítva

És nem 10w-40 kellene bele továbbra is???
Szerecsére patika tiszta volt....pedig az autó az első 90.000 km-ben 10w40-es magnateccel futott....aztán került bele 5w30-as edge...aztán 0w30as edge....aztán 5w30-as eneos....most meg kérdéses.

Te vagy az ász mindenben!

Újabb kérdés: Ha a Mobil 1 a valóban full szintetikus olajcsalád a Mobil olajok közül....akkor mi a búbánatért van odaírva hogy "SHC synthese technology" ? ezis akkor valami hidrokrakkolt ásványi olaj kutyulék ?




pl, de milyen volt a hf állapota? olaj ügyileg!
aszem 3 vagy 4 olajfinomító van az egész világon?!
Innentől kezdve erről ennyit
Innentől kezdve erről ennyit

Most van az autóban 169.700 km....sajnos 149.000 km-nél 1-es henger kipuff szelep törésem volt...HF. le...sz.szár szimmeringek csere...hidrotőkék csere, beteg szelep csere és becsiszolás...fém HF tömítés be.......elkerülhetetlen volt, de szükséges.



A Castrol nem állít elő olajat.
A Bp olaját csomagolják,értékesítik...
Castrol
A Bp olaját csomagolják,értékesítik...
Castrol

Ritka gondos gazda vagy, de túlzásba viszed már-már.
Muszáj leszel megbontani egyszer csak, mert örökké nem fog panaszok nélkül menni, akár csak egy szelepszárszimeringről is legyen szó, ami természetes módon megkeményszik az olajtól.
A sz.sz.szimering pl akármennyire vigyázol rá, így is úgy is bontást fog igényelni.
Muszáj leszel megbontani egyszer csak, mert örökké nem fog panaszok nélkül menni, akár csak egy szelepszárszimeringről is legyen szó, ami természetes módon megkeményszik az olajtól.
A sz.sz.szimering pl akármennyire vigyázol rá, így is úgy is bontást fog igényelni.
A Castrolról csak annyit, hogy biztos forrásból tudom, hogy magyarországon a Castrol küzd a 60 és 200 literes kiszerelések eladásával.
Mert akik szokták venni (autószerelői társadalom) azok már rgé nem bíznak benne.
Tök mindegy mi van a kancsóra írva, Castrollal kezdődik, ez a baj !
Mert akik szokták venni (autószerelői társadalom) azok már rgé nem bíznak benne.
Tök mindegy mi van a kancsóra írva, Castrollal kezdődik, ez a baj !
Talán túl elfogult vagyok a kis 1,4-es 8 szelepes kotlákkal...de 0 km-es kora óta velem van és még marad is egy darabig, próbálok rá vigyázni és megadni mindent ami ahhoz kell hogy bontás nélkül menjen még jó pár ezer km-t.... talán felesleges problémázásnak tűnik az olajok közti válogatás is, de ha van jó ár/érték arányú akkor az fog belekerülni...még abban az esetben is váltanék ha pl az előtte lévő olaj bevált pl....





Én Mobil Super 2000 X1 10-40 et veszek 60 literes kancsóba 840-be.
Fél szintetikus és akkor mivan?
Van olyan autóm ami már 200.000 km-t futott és csak ez az olaj volt benne 10.000 es periódussal, ezekben a napokban szedtem szét mert hf-es lett, gyönyörű tiszta a hengerfej, semmi lerakódás, 2.3 diesel nissan motor.
Kompresszió közel gyári 260.000 után is.
Ugyan akkor van olyan autó is amibe liqui molly 5-50 ment évek óta 20.000 periódussal, nemrégiben cseréltem szelepfedél tömítést, szintén patika volt a hf, ami várható is volt, de a lényeg, a mobil fél szintetikusa látszólag ugyan azt a munkát elvégzi.
Szerintem ezek az igazi tesztek.
Tény és való, 10 ből egy autóra van panasz, hogy csipegeti ezt a mobilt, de 10.000 alatt max 1,5 litert csípett be eddig.
1.250 ért adom tovább és még így is olcsó a boltihoz képest. 1.400 a listása.
Fél szintetikus és akkor mivan?
Van olyan autóm ami már 200.000 km-t futott és csak ez az olaj volt benne 10.000 es periódussal, ezekben a napokban szedtem szét mert hf-es lett, gyönyörű tiszta a hengerfej, semmi lerakódás, 2.3 diesel nissan motor.
Kompresszió közel gyári 260.000 után is.
Ugyan akkor van olyan autó is amibe liqui molly 5-50 ment évek óta 20.000 periódussal, nemrégiben cseréltem szelepfedél tömítést, szintén patika volt a hf, ami várható is volt, de a lényeg, a mobil fél szintetikusa látszólag ugyan azt a munkát elvégzi.
Szerintem ezek az igazi tesztek.
Tény és való, 10 ből egy autóra van panasz, hogy csipegeti ezt a mobilt, de 10.000 alatt max 1,5 litert csípett be eddig.
1.250 ért adom tovább és még így is olcsó a boltihoz képest. 1.400 a listása.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!