Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ezt még is miből szűrted le, hogy ásványi olaj került bele ???
azé mer gyökér vagy tésis
besztos feher olaj vót oszt tovább kellett feketedni...
mondjuk az tényleg fura. mondjuk ha új kora óta időben hamarabb cserélve van benne az olaj, akkor nem old fel a blokkról, meg akárhonnan lerakodott cuccot.
oder
a sok lerakódott kormot, ami korábbi nem törődömség miatt alakult ki, nehezen oldja fel, vagyis lassan, ezért később színeződik.
igen azt szokták mondani, hogy a dízelben a motorolaj, párszáz km alatt is fekete lehet. ez is relatív. apám benzines autójára azt mondták fekete az olaj, mint egy dízelben. néztem és azért a feketétől elég messze állt. új kora óta nálunk van és 35ezer km körül van benne, szóval... jó volt némi gond vele. talán attól lehetett némileg sötétebb, meg apám rövideket megy vele, na meg kb 8-10 ezrenként cserélve van az olaj.
illetve a másik része a dolognak a szűrő. ha a szűrő kiszűri a kormot, akkor nehezebben színeződik el az olaj. tehát lehet az ódiban jó volt a szűrő.

besztos feher olaj vót oszt tovább kellett feketedni...

mondjuk az tényleg fura. mondjuk ha új kora óta időben hamarabb cserélve van benne az olaj, akkor nem old fel a blokkról, meg akárhonnan lerakodott cuccot.
oder
a sok lerakódott kormot, ami korábbi nem törődömség miatt alakult ki, nehezen oldja fel, vagyis lassan, ezért később színeződik.
igen azt szokták mondani, hogy a dízelben a motorolaj, párszáz km alatt is fekete lehet. ez is relatív. apám benzines autójára azt mondták fekete az olaj, mint egy dízelben. néztem és azért a feketétől elég messze állt. új kora óta nálunk van és 35ezer km körül van benne, szóval... jó volt némi gond vele. talán attól lehetett némileg sötétebb, meg apám rövideket megy vele, na meg kb 8-10 ezrenként cserélve van az olaj.
illetve a másik része a dolognak a szűrő. ha a szűrő kiszűri a kormot, akkor nehezebben színeződik el az olaj. tehát lehet az ódiban jó volt a szűrő.
Amúgy olyat olvastam egy fórumban hogy nehéz volt elhinni, A6 V6 3.0 TDI-ben az olajnak 8000km kellett hogy befeketedjen, ez azért elég durva.


te vagy túl öreg ladán nevelkedett szaki.
milyen autó az, hogy ásványi olaj kell bele?
azért mert van egy autód, amibe ilyen olajakat teszel bele, és még nincs semmi baja, akkor azt hiszed az minden autóra igaz?
tegyél is bele, sőt fáradt kamaz olajat is tegyél bele attól mégjobb.
nem tudom te szerelő vagy-e vagy mi, de hozzád se vinnék egy darab autót sem.

Utolsó hozzászólásom ebben a fórumban mert gyökerek vagytok, vagy nagyon fiatalok.
Amivel ti itt gúnyolódtok,annak köze nincs ahhoz amit én ki akartam fejteni.
Nem magyarázom tovább, ennyi erővel a kutyámnak is mondhatnám.
Egyébként:
Az egyik autónkat újonnan vettük, most 423.000 km van benne.A motorjához soha semmi nem kellett,csak olaj, szűrők meg gyertyák. Nektek van ilyen?
télen 10 nyáron 15w40-el megy,biztos csoda történt mi?...........ne azt k..va netet olvasgassátok, hanem gondolkodjatok.
Amivel ti itt gúnyolódtok,annak köze nincs ahhoz amit én ki akartam fejteni.
Nem magyarázom tovább, ennyi erővel a kutyámnak is mondhatnám.
Egyébként:
Az egyik autónkat újonnan vettük, most 423.000 km van benne.A motorjához soha semmi nem kellett,csak olaj, szűrők meg gyertyák. Nektek van ilyen?
télen 10 nyáron 15w40-el megy,biztos csoda történt mi?...........ne azt k..va netet olvasgassátok, hanem gondolkodjatok.
Már nem azt használok hanem Meguin 5w40-et.De tegnap Valvoline Synpower 5w40-et rendeltem a Formula 3000-ben,meglátjuk,hogy milyen.
A meguin olcsó de nagyon jó.
A meguin olcsó de nagyon jó.

pedig sokan szidják az Aral-t, pedig valószínű jobb mint a castrol. Ugyanúgy BP csoport tag, de az Aral legalább csak németben készül.
Ja a németek már csak ilyen szar autókat gyártanak.
A témához: Megvan a merci szervízkönyve 2003-ig szakszervízbe hordta a Jürgen.
Első pár évben 15w40-el töltötték mert gondolom még nem létezett vagy nem volt elterjed a félszintetikus meg szintetikus olajok használata.Utána jött egy jó darabig a 10w40 utána egy olajcsere erejéig 5w30!!! gondolom ezt megitta mert nem 30-as olajra van tervezve a motor.Utána végig 5w40-es aralt kapott.
A többi olaj is Aral volt.

A témához: Megvan a merci szervízkönyve 2003-ig szakszervízbe hordta a Jürgen.

Első pár évben 15w40-el töltötték mert gondolom még nem létezett vagy nem volt elterjed a félszintetikus meg szintetikus olajok használata.Utána jött egy jó darabig a 10w40 utána egy olajcsere erejéig 5w30!!! gondolom ezt megitta mert nem 30-as olajra van tervezve a motor.Utána végig 5w40-es aralt kapott.
A többi olaj is Aral volt.

LazloVW
#3868
2014. április 15. 09:54
egyebet nem tudok mondani. kérem kapcsolja ki.
most megyek szocpolitikáért a polgári hivatalba a polgár..úr, Jenő...polgári hivatalba...a Jenőhöz



most megyek szocpolitikáért a polgári hivatalba a polgár..úr, Jenő...polgári hivatalba...a Jenőhöz


a vizbűl veszi ki a zoxigént. teccik érteni?
LazloVW
#3865
2014. április 15. 09:19
jabocsánat
és ha a naptevékenység nagyobb a szokásosnál? az még plusz teljesítményt is ad?
mert akkor nyitok egy motorolaj-tuning üzletet és várom a kedves vásárlókat
NÁLAM lehet lóerőt venni!
És lesz húsvéti akció is!


és ha a naptevékenység nagyobb a szokásosnál? az még plusz teljesítményt is ad?




És lesz húsvéti akció is!

figyi ahogy nézem, akkor örülhetsz, ha a Hold, Jupiter és Szaturnusz együttállásakot beindulnak. szóval ne válogass napos meg esős idők közül.

Írd meg a tapasztalatod 300e km nél, van 1 tippem nem lesz, mert addigra a motor kuka...
LazloVW
#3862
2014. április 15. 08:16
én igen!
erre nagyon kíváncsi vagyok!
2db 40 és egy 47 éves motorom van és tudni akarom, hogy mikor használhatom őket.
ha süt a nap vagy ha esik az eső?




LazloVW
#3861
2014. április 15. 08:15
tipikus...
20W-50 az 80-on is még nagyon sűrű!
sokan ilyet raknak a régi szétkopott motorkba, mert üzemmelegen is nagyon sűrű, és nagyon forró lesz, tehát a hülye user még azt hiszi, hogy milyen király lett a motor...de szarrá fog kopni mert nagy hőterhelést kap minden alkatrésze.
de végül is kibicnek semmi sem drága...más autójával lehet játszani, nem te fizeted ha szétbaszódik.
20W-50 az 80-on is még nagyon sűrű!
sokan ilyet raknak a régi szétkopott motorkba, mert üzemmelegen is nagyon sűrű, és nagyon forró lesz, tehát a hülye user még azt hiszi, hogy milyen király lett a motor...de szarrá fog kopni mert nagy hőterhelést kap minden alkatrésze.
de végül is kibicnek semmi sem drága...más autójával lehet játszani, nem te fizeted ha szétbaszódik.





inkább neeee
nem akarom tudni


LazloVW
#3859
2014. április 15. 08:09
öreg motorok, meg csak az éghajlat számít?
ezt kifejtenéd bővebben?
ezt kifejtenéd bővebben?



valószínű a Te Mercid olyan szar, hogy 26 év után is jók az illesztések a motorban. hogy nevezhetnek egy ilyen sz@rt még autónak


Az enyém is régi motor,1988-as de a konstrukcio 83-as.250 ezer van a motorban meg 5w40 csakis!Nem eszi,olajnyomásom rendben.
Nem is raknék bele 10w40-et.
Nem is raknék bele 10w40-et.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!