Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ez is 10W-60-at dob ki nekem.
tegnap lett a H astránkba beletéve Eneos 5w-30 hyper premium. ez 2014.04. gyártású ennek már van VW minősítése is. a vonalkód alapján angliában gyárott. ebben nincs semmi meglepő, csak mondom.
német oldalakon az Aralt mondják VW-hez. bár az is castrol ha úgy vesszük, mert BP csoport tag. viszont tegnap hallottam egy történetet, hogy igaz-e azt nem tudom, de VW-be tettek eneos-t és ette korábban castrol-t nem. már itt is volt olyan, akinek a seat ette az eneos-t. bár teszem hozzá az adott eneos olajnak nincs is VW minősítése. szóval még pár infó alapján a VW szereti a castrol féle olajakat, ha nincs problémád vele, akkor maradj az adott olaj mellett.
Én castrolt használtam eddig,igaz benzinesnél..szeretnék is maradni ennél a márkánál.De ha valaki tud tutit mondani megfogadom!!!
Sziasztok!
Olajat szeretnék cserélni az autómban.
02"VW Passat sedan-ról van szó. 1.9 tdi.
Milyet ajánlotok???
köszi!!!
Olajat szeretnék cserélni az autómban.
02"VW Passat sedan-ról van szó. 1.9 tdi.
Milyet ajánlotok???
köszi!!!
Lehet csűrni-csavarni, ha Motul 300V 15W-50 vagy Motul 300V 20W-60-at teszel bele, semmi gondod nem lesz.
Annyi elég indoklásnak, hogy minden előírást túlteljesít?
Nem olcsó, ellenben szupermaxifrankó
Annyi elég indoklásnak, hogy minden előírást túlteljesít?



jó. de ezeknek hány fokos az olaja? ezeknek van komoly olajhűtőrendszerük, mind AMG, mind Ferka.
míg egy szívónak mi hűti, max a víz
míg egy szívónak mi hűti, max a víz

arról nem is ebszélve, amikor Ferrariban 0w-20-as olajat teszteltek. semmi baja nem volt.
Sziasztok!
Kicsit beleugatok a témába.
Szerintem is tök felesleges szivó benzinbe 50-es,60-as olaj.
Én a sor6-ba 5w40-et használok pedig rugom neki rendesen.
Igaz max. 5-6 ezret megyek egy olajjal.
Egy turbósba még elmegy az 50-es olaj a turbó hőrerhelése miatt.
A mercedes AMG gyári olaja a mobil 1 0w40!!!!!
Nem 50 meg 60,pedig ott van terhelés.
Kicsit beleugatok a témába.
Szerintem is tök felesleges szivó benzinbe 50-es,60-as olaj.
Én a sor6-ba 5w40-et használok pedig rugom neki rendesen.

Igaz max. 5-6 ezret megyek egy olajjal.
Egy turbósba még elmegy az 50-es olaj a turbó hőrerhelése miatt.
A mercedes AMG gyári olaja a mobil 1 0w40!!!!!
Nem 50 meg 60,pedig ott van terhelés.

de neked nincs állandó olyan magas hőmérsékleted mint szívó motor.
szerintem is elég lehetne egy 40 es melegoldal, de hogy ne legyen senkinek se igaza max 50, a 60 sok neked, ha csak versenycélra használnád érthető lenne
itt egy példa, hogy neked napi használatban mennyire nem jó a 60 as melegoldalon a kenésed.
szerintem is elég lehetne egy 40 es melegoldal, de hogy ne legyen senkinek se igaza max 50, a 60 sok neked, ha csak versenycélra használnád érthető lenne

itt egy példa, hogy neked napi használatban mennyire nem jó a 60 as melegoldalon a kenésed.
Köszönöm a válaszokat. Majd rákérdezek náluk. Én arra tippelek, hogy a magas üzemi hőmérséklet miatt ajánlják a 60-ast.
tudod, hogy mit tegyel bele? a gyari minositesnek megfelelo, gyari eloiras szerinti viszkozitasut
de szerintem egy modern 10w40 tokeletes bele es nincs olyan herion aron mint egy jo 10w60

de szerintem egy modern 10w40 tokeletes bele es nincs olyan herion aron mint egy jo 10w60
ez kb olyan, mint apám. mert a munkatársai között 3 is autószerelő, és ők ezt meg azt mondják. ilyenkor csak annyit mondok, hogy ezért nem dolgoznak a szakmájukban, mert hülyék hozzá. szóval van sok "szakember"... még a 80-as évekből

Az hogy valamiből nem fogy, nem azt jelenti hogy jó.
Inkább egy vékonyabb olajból egyen egy picit, és az kenjen jól.... mint a vastagból ne egyen egy darabig semmit, de a rossz kenés miatt majd késöbb komolyabb kopások lesznek, és nagy olajfogyasztás.
10.w60, vagy 5w50 állandó magas terhelésen biztosít jó kenést, nem hígul fel.... de közútra crusolni, csak mert néha néha elrúgja az ember neki, tök felesleges.
Inkább egy vékonyabb olajból egyen egy picit, és az kenjen jól.... mint a vastagból ne egyen egy darabig semmit, de a rossz kenés miatt majd késöbb komolyabb kopások lesznek, és nagy olajfogyasztás.
10.w60, vagy 5w50 állandó magas terhelésen biztosít jó kenést, nem hígul fel.... de közútra crusolni, csak mert néha néha elrúgja az ember neki, tök felesleges.

Megmondom őszintén, én nem értek hozzá. Ezért is olvasgatom a fórumokat. Próbálok valamennyi tudásra szert tenni. Nekem 3 hozzáértő vélemény elég nyomós érvnek tűnik. De azért kiváncsi vagyok a te véleményedre is. Mi a baj a 10W-60-al?
Ez diesel olaj, és ráadásul teher, felejtsd el, cseréltesd ki. ez egy alacsony fordulatú olaj, nem bírná a Hondát.
hat jah, a 60 ugye a melegoldali viszkozitas. meg is ertem, hogy egy turbo dieselbe olyan kerul. de, hogy egy szivoba? furcsa dolgok ezek
no, de hat ha neki azt mondtak akkor az ugy jo

no, de hat ha neki azt mondtak akkor az ugy jo
Üdv. Nekem egy 1.8as benzines Honda Accordom van. Ismerősöm küldtem el olajért és amilyet használni szoktam nem volt. Így hozott másikat Eni i-sigma top 10W40-et . Az eladó mondta neki , hogy ezt inkább kamionosok szokták vinni , igaz drágább is kicsit. De ő is ezt használja a golfjába . Dobozán is teherautó van .Szerintetek lecseréljem erre vagy vitessem vissza ?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!