LED-ezzünk???!!! De hogyan???
aktuális téma

Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
Pár link:
www.ledauto.hu
www.miraled.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 ledes féklámpa felvillantása is annyira gyors hogy sokaknak reflexük sincs arra hogy reagáljanak rá érdemben, ezt abból szoktam látni ha valaki túl közel jön hozzám és nem tartja be a követési távot felvillantom a féklámpákat de a villanás után majd 1s kezd lemaradni csak városi forgalomban haladva 1s is sok lehet megtett útban mérve.
kábé mint egy adaptív eslő fényszorót, az elv egyszerű, de megvalósítani...

Elvben 1 gyorsulás érzékelő irányít de a számítógép dönti el a tényleges vészjelző bekapcsolást, házilagosan ilyet összerakni...



Az ilyen elgondolásokat házilagosan nemnagyon lehet megvalósítani a Porsche esetében a jobb kiviteleknél nagy sebességnél hirtelen lelépés a gázpedálról és a számítógép a fékbetéteket a féktárcsákhoz igen közel nyomja megszüntetve a légrést és felkészülve 1 esetleges vészfékezésre, de ilyet csak gyárilag van. sokkal egyszerűbb ledes komplett féklámpákat használni mint ledes villogós pótféklámpát izzós főféklámpákkal.


Kellemetlen de az elgondolásod nemjó, ugyanis az hogy legalsó állásba rakunk 1 kapcsolót merthogy csak akkor nyomjuk padlóig a pedált téves gondolat. emelkedőn állva is mélyebbre nyomjuk mint sík úton a másik hogy utólagosan mindenféle villogós féklámpák és hasonló fényeszköz használata tilos amúgy. Hosszú ideig az EU-ban még a BMW 2 funkciós féklámpa kivitelét sem akarták engedni mivel a "sima" vezető nemfeltétlen értelmezi a villogós féklámpa "jelentését" pláne nem hirtelen fékezésnél ezért is egyszerűsítettek vészvillogóra. A másik dolog az emberi reakcióidő átlagos vezető esetében 0.5-0.7s lehet ennél magasabb már problémás az izzós féklámpákat is azért váltják ki ledesre mivel csökkenteni akarják a fékpedál konkrét lenyomásától számított és a féklámpa teljes fényerős világításáig tartó időszakot, ez izzóval majd annyi mint a reakcióidő, leddel szinte azonnal ami növeli a biztonságot hogy időben fékezhessünk,esetleg. Sokaknak még a ledes féklámpa villanása is túl kevés idő alatt megy végbe és ez alatt azt értem hogy annyira hirtelen történik hogy nem tudnak reflexileg felkészülni rá ha látják, a villogós lámpák össze is zavarhatják az embert.
Igen de akkor ha áll a lámpánál és tapossa a féket akkor folyamatossan villog neki! vagy lassulást vagy azt az időt kellene mérni ami eltelik a gáz levétele és a fék lenyomása között
esetleg az ABS kötegéről lehetne jelet venni, hogy ha elkezd dolgozni akkor húzon meg egy relé ami kapcsolja a villogtató áramkört


dehogy is, egy kapcsoló is, jó, hogyha elég lent van a fékpedál (gyk vészfék, akkor átkapcsol másik módba a féklámpa, ha visszaveszed, akkor meg vissz anormál módba
parasztosan persze
parasztosan persze
szia, az nem az erőn múlik, hanem a computer érzékeli, hogy vészfékezel és akkor kezdi el villogtatni a féklámpát, vagy rakja ki az elakadás jelzőt! max egy lassulás érzékelővel lehetne megoldani, de elég bonyolúlt mutatvány

Esetleg nem tudtok egy olyan modult, ami a LED-es féklámpám áramát szakítaná meg? Mármint némelyik autóban láttam már, (gyárilag), hogy ha erősebben nyomja a fékpedált, akkor elkezd vibrálni a középső féklámpa. Ezt szeretném én is utólagosan megoldani. Lehetséges?
Sziasztok !
Lehet Ti tudtok segíteni. Az a problémám,hogy ki szerettem volna cserélni a hagyományos helyzetjelzőket ledesre.Az egyszerű led nem világított. Mondták hogy Canbus rendszer van az autóban.Oké,vettem bele olyat ami kifejezetten ehhez való,de az meg csak vilog. Mi lehet a baj?Hogyan tudnám ledesre cserélni?
Lehet Ti tudtok segíteni. Az a problémám,hogy ki szerettem volna cserélni a hagyományos helyzetjelzőket ledesre.Az egyszerű led nem világított. Mondták hogy Canbus rendszer van az autóban.Oké,vettem bele olyat ami kifejezetten ehhez való,de az meg csak vilog. Mi lehet a baj?Hogyan tudnám ledesre cserélni?

egy ilyen linknek én is nagyon örülnék 

Sziasztok! Segítséget kérnék... Találtam egyszer egy oldalt, ahol az autóm típusát kiválasztva megmondta milyen foglalatok vannak benne, és azok milyen más jelöléssel szerepelhetnek leírásokban. Nem tudtok ilyesmit? Tudom, a Gugli a barátom, de nekem nem árulja el, vagy nem jól kérdezem. Szóval Helpmi,plíz! 

engem meg az érdekelne, hogy gyári helyzetjelzőbe, amit láthattok az autóm képeim között, ha beépítem a menetfényt, (panel, oldalanként 5db 5050-es smd-vel), akkor a rend éber őrei mennyire fognak baszakodni?
Helló tudnátok nekem segíteni nappali fényhez keresek elektronikát vagy leirást rolla olyan kellene amelyik a tompitott kapcsolására visszeveszi a ledek fényét 50%ra
előre is köszi ha lehet az oldalamon privátba üzenjetek


előre is köszi ha lehet az oldalamon privátba üzenjetek



Zsír....jól néz ki 



de nappali fényben.jól látszik mennyire oldalról fényképeztem és szépen "észlelhető"
a lámpa búra belül prizmás felépítésű azaz az izzó közel 360 fokos szórását a prizmák a búra felületén eloszlatják. de ugyan ezt leddel kivitelezni nem 1xrű méghozzá pont azért mert a led bár jobban világíthat mint az izzó de szűk sávban csak és ezt a szűk sávot kell megfelelő méretre "kihúzni". nagyon fontos h.a ledeket közelebb kell rakni 1máshoz mint a gyári szórási szögfok h.mindenképp fedésben legyenek,így 1részt nem lesz foltos és jobban látható lesz a világító felület.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!