No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
zazatata
#348
2010. október 25. 12:34
3.5t-ig személyautós határ van. Fölötte 80, én így tudom...
Nevemsincs
#347
2010. október 25. 12:31
7,5-esig 110, felette 80... ha jók az értesüléseim
sumakker
#346
2010. október 25. 12:03
asszem 90 km... minket 110nél kiintetteka sorból,3,5toncsissal...,de megusztuk..... olyan filingem volt mintha a kobra 11-et forgatták volna...
balesz007
#345
2010. október 25. 11:49
Hali!
Valakinek van infója arról, hogy Ausztriában 7,5t alatt, illetve felett mennyivel lehet menni autópályán? Köszi
Chucky-987
#344
2006. február 13. 20:19
gab81
#343
2006. február 13. 20:17
Chucky-987
#342
2006. február 13. 20:15
akkor a 65 amg már száguldozhat( a ferrari előtt)
gab81
#341
2006. február 13. 20:10
carlosrcng
#340
2006. február 11. 22:23
Azon leszek!
12-es idő a terv az A1-be, de lehet ám hogy bilibe lóg a kezem!
Csak legalább olyan tervet kell elsőre kiszemelni, amiért van mit kűzdeni!
Már 2005-ben is ez volt a terv, sajna 0,2mp-el lemaradt.

Súlytuningtanilag meg 1x majd live körbeszimatoljuk a gépet, azt kitalálunk valamit!
...engem pont most akarnak egy másik súlytuningba "belekergetni", nem lehet kapni szélvédőt ebbe a nyomiba, viszont van 1 tuningshop, ahol van polycarbonat cucc. Csábulok, lehet!:)))
Artanis
#339
2006. február 11. 21:52
na hát köszönöm szépen az infokat!!!!elhaladok asszem alszok !!!!!melelsleg majd nézz rá az oldlaldra van rajt egy kis szeemt gyönyörködtető by : Artanis :) !!!sziasztok
imprezaben
#338
2006. február 11. 21:51
Artanis
#337
2006. február 11. 21:47
náyrtól már sztem én is beszálok :)
Hayame
#336
2006. február 11. 21:46
KösziA kategóriájában ő megy a legjobb időt 13,9 et 402m!De ezt CR idén szerintem megdönti!
Artanis
#335
2006. február 11. 21:43
de jol néz ki a crx ami neked volt még azon i sogndlkoztam mert már láttam egy pár "összejövetelen" :) h mit bir, igaz akkor még nem láttam h integrákat zuztál volna annyira nem követem figyelemmel a rex-eket mostanába zugtam beléjük,aztán h aug yjön ki h lesz zseton megcisnátanti a rózsdás elemenél odaadom eggyet nosztalgiázni
imprezaben
#334
2006. február 11. 21:39
az már mit szamit?4év vagy 1nap!?
Hayame
#333
2006. február 11. 21:38
Az a most az 4éve volt!
Artanis
#331
2006. február 11. 21:35
legalább jobban megy a könnyités :)
imprezaben
#330
2006. február 11. 21:33
aszt nem veszi meg mert tiszta rozsda aszt mondja !!
Artanis
#329
2006. február 11. 21:30
vedd meg a tiedét
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 348 találat 18 oldalon