A súly csökkentés, mint tuning

Témakör: Tuning
aktuális téma
A súly csökkentés, mint tuning

Ezt a forumot azért hoztam létre, mert biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül mást is érdekel, de nagyon keveset tudok róla. A tanácsokat főleg Yasectől várom, de természetesen mindenki mástól is aki tud ehhez a témához hozzátenni.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
10 11 12 13 14 15 16 17 18
n12turbo
#78
2004. október 27. 11:30
Hát szerintem a súlycsökkentés az egyik legjobb tuning. A turbo után természetesen

Eszembejutnaka bestmotoringes videók, mikor a japó gépeket összetették a bivaj német gépeekel.... kanyarkimeneteknél például a bömösök hátulja mindig kitört ugyanannál a sebességnél pedig bika pálya gumik voltak rajta.... egyszerűen mert nehezebbek voltak.Főleg alassabb kanyarokban jön ki ez jobban érezhetően.
Az egyenesben azért mindig visszahoztak valamit a hátrányból de addigra már jött a következő kanyar...
Érdekes volt ahogy az M+ as nem bírt el a már majdnem 20 éves ae86-osokkal pedig azok simán 200 lóerő alatt voltak.
Szóval gyorsulás és a kanyarsebesség terén is döntő szerepe van a súlynak. Szerintem.

Ja és mielőtt a BMW-sek megtámadnának, kiejelntem hogy szeretem a bömösöket csak ne volnának olyan nehezek.
ChPh
#77
2004. október 27. 11:23
Nyugodtan :)
Ő az 1ik legnagyobb támogatója a súlycsökkentésnek :)
BGY
#76
2004. október 27. 11:18
Pedig ezt a topicot, biztos elolvassa Yasec
ChPh
#75
2004. október 27. 11:13
nevazz, ennyire nem vót komoly
aztec GSI
#74
2004. október 27. 11:11
az lehet, hogy hányás viszont cserébe komolyabban lép. Én ezt nyáron teszteltem, azóta úgy is hagytam a kocsit inkább. Amit lehetett kiraktam belőle így max 100-150kgval lettem lightosabb viszont elég komolyan megérezni. Igaz változik a kocsi viselkedése nemkicsit, plusz pattog is, de hálás
ChPh
#73
2004. október 27. 11:07
Ollah
#72
2004. október 27. 10:58
Mint Yas' Lottija... Pfff...
Lez
#71
2004. október 27. 10:43
Nem hülyeség ez a súlycsökkentés, de hogy fog kinézni a kocsi. Megér ez annyi???
Yasec
#70
2004. április 03. 00:21
Na pont erről beszéltem!
Aki nem próbálja, sosem tudja meg!
A gyorsasági motoroknál senki sem kérdezi meg a súly témát, meg hogy tapad-e, stb...
Azok biza tapadnak, meg gyorsulnak is mint állat, hiszen van a moci, két kerék, aztán valami, ami az egészet valahogy összetartja, + az emberke. (extrém leegyszerűsítve)
Természetesen sok előnye is van a kommersz, nehéz autóknak is, legfőképp a passzív biztonságuk jobb, az aktív viszont soknak rosszabb, de hát arról nem kell beszélni sehol sem, csakis a passzív látható a végén mindenki előtt, az, hogy miért fordult le a tag az útról, már a kutyát sem érdekli, meghalt, ez számít!
Mint írtam, a kérdés nagyon komplex, és biztosan nem az ennek a topicnak a célja, hogy bárkire ráerőltesse, hogy kizárólag a könnyű autó a jó, de vannak helyzetek, amikor jobb, és ezek a helyzetek nincsenek annyira kis számban jelen, mint azt sokan hinnék!
Bishop
#69
2004. április 02. 11:11
Persze ha a km-órát nézem akkor nem ment hűde többel, csak úgy hatott, mert nem egy tonnát kell rángatnia csak kb.:750 Kg-ot.
Bishop
#68
2004. április 02. 11:09
Hellóka!
Én erre egyszerű példát tudok. Mentem egy kommersz 1.3-as suzukival (lépcsős).
Nyomtam mint a disznó és az én autómhoz képest sokkal mozgékonyabb volt. Talán mert fele annyi a súlya....
Beültem hát a tesztelés után az enyémbe és ugyanazion úton mentem. Az enyém bálnának tűnt a suzukihez képest.
Nem fényezem a suzukit mert utálom, de meg kell hagyni igen jó a kezelhetősége ebből a szempontból.

A hangja az már durva volt 4000-nél. Azt néztem mi a gond, mi fog eldurranni?
Nálam ez azért sokkal fincsibb. Szinte zene....
Yasec
#67
2004. április 02. 07:57
Hali!
Fogyasztok, az okés, de fanatikus azért annyira nem vagyok, hiszen épp a fejegység példáját hoztam fel neked, azért nem vagyok kizárólag fogyasztó.
A menetteljesítményed nem fog ugyanúgy javulni, hanem javulni fog, de másképp!
Ha nekem sikerül elérni a 195LE-t 680 kg súllyal, akkor az átszámítva 300 LE /tonna. Tehát a bömös akkor lesz ugyanolyan arányban, ha 495LE-t tud. De akkor még mindig tetünek érződik a könnyűhöz képest. Végsebességre valószínűleg jobb lesz majd, de minden másban alul marad. Jobban kopnak majd a fékeid, a gumid, az összes felfüggesztés elemed, többet fog fogyasztani (sokkal), és nem tud kiugrani úgy, mint egy könnyebb gép.
Van egy csomó olyan dolog, amit nem lehet erőből megoldani.
Érdemes azért azt is megnézni, hogy egy gyorsulásin mit csinál Falco Syclone-ja, ami olyan másfél tonna (Még az is könnyebb a BMW-nél, viszont bődületes erő van benne.
Ha már ránézel egy könnyű gépre ahogy startol, már az egy másik dimenzió! Szerintem egy könnyű autóval a közlekedés is teljesen másabb. Érzed azt, hogy mennyire könnyű dolga van a motornak, és ezt lehet, hogy sohasem tudom neked elmondani, hanem egyszerűen érezni kell!
Olyan érzésed van, mint ha egy könnyű gép nem is tudna lassan közlekedni!
///M3
#66
2004. április 01. 21:47
Én meg annak a híve vagyok hogy inkább rakok bele lóerőt,szélesebb utcai/pályagumikat,és borzalmas 380-as fékeket,és marad minden extra.A menetteljesítmény meg javul ugyanúgy mintha fogyasztanék.
///M3
#65
2004. április 01. 21:38
Érdekes a hozzáállásod a dologhoz,ezek szerint fanatikus "fogyókúrás"vagy!
Szerintem ha autót cserélnénk,halálra szörnyűlködnéd magad, hogy mennyi melód lenne!Na de félretéve a viccet,én is fogyasztok egy keveset az autón,akarva-akaratlanul.
Yasec
#64
2004. április 01. 20:54
A súlycsökkentés mindig előnyös!
Vagy hát addig, amíg gravitáció van.
Ez fizika, és így is fog maradni!

A hangszórós-mélyládás témához még annyit, hogy ha érdekel a súlykérdés, akkor érdemes olyat választanod, ami könnyű is!
Azért most már vannak nagyon jó minőségű, neodyum mágneses hangszórók, szóval a jó hifi nem kell hogy nehéz legyen!
Én sem ész nélkül mindent kifaragok a gépemből a súly kedvéért. Szeretem a zenét, és bár a fejegység (JVC KD-SH 9101) 1890gramm, akkor is kell, és bennmarad!
Valamint van benne mobiltartó is, csak kihangosító nincsen, mert úgysem hallanám azon a picsándli hangszórón a szöveget, meg a mikrofonban is a motorom győzne, nem az én hangom!
Ezért van a Bluetooth, egy ilyen headsettel használom, az még úgyahogy működik!
Yasec
#63
2004. április 01. 20:48
Ez nem teljesen így van.
Tény viszont, hogy az átlagos gumik átlagos súlyú autókhoz lettek méretezve, csak ez a probléma!
Egy F1-es gép pilótával együtt 600kg, és azért elstartol keményen a maga 950LE-vel!
Ha előny lenne a súly, vagy volna ideális, hidd el, nem lenne a versenysportban limit!
Mint mondtam: csak gumikérdés!
A startnál nagyon is fontos a könnyű autó!
Yasec
#62
2004. április 01. 20:45
Hali!

Nincs ideális súly/teljesítmény arány, sőt ideális súlyelosztás sincs.
Minden attól függ, hogy mire akarod használni a gépedet.
Minél jobban le tudod szűkíteni a kört, annál jobb eredményre számíthatsz.
A valóságban ez azért másképp néz ki, tudtommal senki sem célgépet építget, így a legjobb kompromisszum a megoldás.
Egy könnyű autónak a tapadást elsősorban neki megfelelő gumikkal lehet elérni, nagyobb sebességnél némi aerodinamikával.
Ha az én gépemhez legjobban passzoló gummát felraknánk a te gépedre, akkor ugyan tapadna, mint állat, de elég gyorsan el is fogyna a gumi.
Szóval az a tévhit, miszerint azért jó a nehéz autó, mert az jobb a kanyarban, az nagy hülyeség.
Egy nehéz autó mindig is komfortosabb lesz, az világos, de menetteljesítményben mindig csak hátrányban marad.
Egyszer csak összefutunk valahol, és akkor élőben demonstrálom majd!
De ha nem bírod addig, akkor irány a Soroksári, beszélj meg a Lotusosokkal egy időpontot, és szívesen odaadják az egyiket! (Tudtommal ez így megy!)
///M3
#61
2004. április 01. 11:16
És ha tegyük fel hogy az autód 600kg/300le lenne,akkor is előnyös lenne a súlycsökkenés?
///M3
#60
2004. április 01. 11:11
És még azt se olvastam hogy minél könnyebb az autó annál nehezebb például elrajtolni,illetve a nagy teljesítményt leadni az aszfaltra.
///M3
#59
2004. április 01. 11:01
Szia Yasec!
A 1le/2kg arány az ideális?Vagy ilyenkor is ki kell szedni a mélyládát?
Üdv,Domi
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
10 11 12 13 14 15 16 17 18
Összesen 358 találat 18 oldalon