E85-ös üzemanyag

Témakör: Tuning
aktuális téma
E85-ös üzemanyag
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
xela
#8135
2011. június 29. 18:40
xela
#8134
2011. június 29. 18:38
Rossz a rálátásod, vagy elemzési eredményed.
Nem pénzéhség s nem szakmai hozzá nem értés a törvényjavaslat mely 50Ft/ liter zsetont ír elő.
Tudják hogy eddig nem hozott nekik + profitot. Tudják, hogy a tervezett emeléssel, megölik a vásárló piacot.
Tönkre mennek azok a mezőgazdászok, akik termeltek. Utcára kerülnek a feldolgozó alkalmazottai.A felszabaduló földekkel jól lehet kufárkodni, a MOL részvényeseknek nő a pénzük.
Nem érdekes, hogy amint vissza vették a mol részvényeket, rögtön ezzel a koncepcióval áll elő a kormány!
radics1
#8133
2011. június 29. 18:32
monky
#8132
2011. június 29. 18:27
Asszem az autósok többsége visszaáll a benyára,be lehet zárni az etanol klubbot.
radics1
#8131
2011. június 29. 17:51
Vp: Benzin,diesel csökkent,etanol maradt 290/285.

Kiszámoltam,a mostani fogyasztásom 10L benzin árát jelenti,ha annyival csökkent volna az e85 is mint a benzin (ahogy felfelé tudta követni,úgy le is kellett volna),akkor 8,5l benzinnek felelne meg 100km költsége.
winy
#8130
2011. június 29. 13:14
Azt hiszem nyugodt szívvel mondom az emberek többsége nevében,hogy az ilyen mocskos férgek vagy takarodjanak ebből az országból,vagy valaki lője le!Mert aki ennyire a fejlődés ellen van a saját zsebe kedvéért az pusztuljon.FÉREG!!!
winy
#8129
2011. június 29. 13:00
Ez elgondolkoztató:



"2011. június 20.-án Aradszki András FIDESZ-KDNP színeiben ’ tevékenykedő képviselő indítványozta, hogy Matolcsy György 2011. júniusában benyújtott törvényjavaslatában ( T/3414) a bioetanolt 12 Ft/l jövedéki adóval súlytani kívánó terheket tovább növeljék,(40 Ft/l) ellehetetlenítve ezzel a környezetbarát üzemanyag hazai piacát.

Mivel a jelenlegi kormány zászlajára tűzte ki a gazdaság élénkítését, s ezzel a magyar kis és középvállalkozások fellendítését, érthetetlen, hogy Aradszki Úr mit művel. Ezzel a lépéssel ugyanis, kivégzi a kialakulóban lévő magyar bioetanol ágazatot. A bioetanol termeléssel import kőolajat váltunk ki, mely becslések szerint körülbelül 30.000 munkahelyet érint (nagy része a kkv szektorban jön létre). De nyilván az import kőolaj behozatal kiesés nem előnyös egy olyan vállalatnak, mint a MOL, melynek a Képviselő Úr mellesleg 1988 óta jogi menedzsere…

A magyar vidék számára kitörési lehetőséget jelentő etanol piac lehetőségeivel most kell élni, hiszen csak az elkövetkezendő 10-15 évben érhet el nagyívű felfutást, tehát Magyarországnak ki kell használnia azt, hogy mezőgazdaságából ismét jövedelmező bevételi forráshoz juthasson, ami ráadásul kötelező EU-s célok teljesítésével esik egybe.

Viszont, ha még tovább emelkedik a zöld üzemanyag ára, akkor nem éri meg tankolni. Ha nem tankolják, nyilván nem éri meg előállítani. Ha nem éri meg előállítani, akkor az idáig egyetlen magyar gyártó, 285 alkalmazottjára nem vár szép jövő, sem, arra a körülbelül 800 mezőgazdasági termelőre, akik a Hungrana gyár számára biztosítják az alapanyagot. Az épülő bioetanolüzemekben nem lesz értelme elindítani a termelést. Emellett nem lesz értelme gyártani az átalakító elektronikákat, melyek magyar szakemberek tervei alapján készültek. A Magyar Bioetanol Szövetség becslései szerint, körülbelül 8000 átalakított autó közlekedik tisztán bioetanol üzemben. Környezetvédelmi előnyei ellenére, még mindig elsősorban költségcsökkentési okokból döntenek a bioetanol használat mellett. Viszont, ha arányaiban drágább lesz a benzinnél, akkor az ezt használók nagy része lemondhat az autózásról vagy jelentős költségnövekedésre számíthat.

A kapcsolódó módosító javaslat indoklásában olyan mondatok fordulnak elő, melyek a valóságtól eltérő tényeket sugallnak:

„A jövedéki adómentesség jóváhagyásának időpontjához képest jelentősen megdrágult az összehasonlításként szolgáló benzin fogyasztói ára (272,6 Ft/literről 375-385 Ft/literre), miközben az E-85 alapanyagául szolgáló bio-etanol meghatározó európai jegyzésárai forintban kifejezve 2006-ban és 2011-ben hasonló szinten mozogtak.’

Ez úgy hat, mintha az E85 jegyzési ára egy Ft-tal sem emelkedett volna, holott eszetlen áremelkedésnek lehetünk tanúi. Másrészt valahogy kimarad ebből az indoklásból az a tény, hogy az EU kifejezetten támogatja, a bioüzemanyagok használatának ösztönzését, melynek jelen állás szerint Magyarország homlokegyenest neki megy. Hazánkban ugyanis az egyetlen forgalmazott megújuló üzemanyag a bioetanol, melynek egyetlen támogatási formája a jövedéki adómentesség. Nálunk nincs se regisztrációs adó, se parkolási kedvezmény, se az állami szektor nem vásárolja az etanolos üzemű autókat, szmogriadó esetén sincsenek megkülönböztetett helyzetben.

A magyar hatóságok vállalták, hogy túlkompenzáció elkerülése érdekében évente felülvizsgálják az E85 előállítási költségeit, így, bár a MBSZ nem ért egyet Matolcsy Úr javaslatával sem, az még némiképpen ’magyarázható’ de Aradszki Úr javaslata kissé mintha elrugaszkodott volna a törvényi keretektől…

A jövedéki adó bioetanolra terhelésével nehéz lesz elérni azt a bizonyos kötelezően teljesítendő 14,6 %-os megújuló üzemanyag arányt és akkor hazánk tényleg szép kis retorzióra számíthat…"
Luee Jr.
#8127
2011. június 29. 11:14
bocs, idézőjelben gondoltam a vállalkozókra, pl: olyanokra, akin több arany lóg, mint a zálogban összesen és x5 bömösbe pakolják a szemetet mitsu pajero-ba meg a szennyest
hegyi
#8126
2011. június 29. 11:05
én is válallkozó vok, mégis dízel kettes golfom van
Luee Jr.
#8125
2011. június 29. 11:03
Bár ilyen alapon arra ösztönöznek, hogy vegyél nagy autót, és fizess több biztosítást meg tankolj többet a marha drága üzemanyagból
Luee Jr.
#8124
2011. június 29. 11:00
Ezzel is megint csak a vállalkozók meg a policicusok járnak majd jól...
A kisember 1,4 1,6 literes autói horror áron lesznek (a horror benzinárak és a horror fizetések mellett), akinek meg telik 4.2 audi quattro-ra, az meg jóval kevesebbet fog adózni, mint mindig....
hegyi
#8123
2011. június 29. 10:49
na hát meg.....ák az anyjukat ha még ezt a drága regadót is felemelik! eddig is nálunk voltak a legdrágábbak a járművek, mostm
r aztán abszolút egyedülálló csúcstartók lennénk
Freddie
#8122
2011. június 29. 10:27
Luee Jr.
#8121
2011. június 29. 10:15
Az biztos, így se sok van rjata, ezt a gagyi AVIA-s etanolt csak úgy nyeli a kocsi
ChemyBG
#8120
2011. június 29. 10:03
a 40 forintos jövedéki adó is csak felvetés... reméljük nem fogadják el... hisz akkor a répa sem fog etanolozni.
Vectra555
#8119
2011. június 29. 10:00
Akkor csak megnyugtatásképpen: a regadó 50%-kal emelkedik benzin 2500ccm alatt, dízel 3000 ccm alatt.

50%-kal csökken: benzin 2500 ccm felett, dízel 3000 ccm felett.

Ez egyelőre csak tervezet.... De ugye megint kiknek lenne ez jó?
Luee Jr.
#8118
2011. június 29. 09:57
Az ára biztos hogy nem, de a minősége annál inkább
Luee Jr.
#8117
2011. június 29. 09:56
Most olvastam én is, rohadnának meg, hogy mindent megadóztatnak ebben a tetves országban és csodálkoznak, hogy aki teheti külföldre megy emiatt
tommy13
#8116
2011. június 28. 12:30
"A regisztrációs adó felét elengedik, a bioetanolra 40 forint jövedéki adót vetnek ki"

bár engem a vége nem érint, Antinak meg f@sz a seggébe.. nekem is visszaadhatná a regadóm felét
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Összesen 8815 találat 441 oldalon