HellaFlush Style

Témakör: Tuning
aktuális téma
HellaFlush Style
OFFSET IS EVERYTHING

Mint annyi minden más ebben a világban, eredetileg a HellaFlush is csak poénnak indult, melynek létrejöttéhez több személy is kötődik.

Az egész azzal kezdődött, hogy Amerika csodás szigetén Hawaiin pár gyerek, – köztük a kis Rod Chong – elkezdte átalakítani a játékautóját. A Maisto 1:18-as modelljükből kivették a rugókat, amitől az már gurulni sem tudott. A látvány magáért beszélt. Teltek az évek, azóta a gyerekek felnőttek, de az autók szeretete és a barátság megmaradt.

Maga a kifejezés azonban váratott magára egészen 2003-ig. Miközben Chongék a pályán drift autóiknak határait keresgélték, egyikük (Jerry) az átalakítás utáni látványra csak egy mondattal reagált: Dude…that #&@’s Hellaflush!. Így ez a találó kifejezés, ami a lélegzetelállító, vagány látványra utalt, megmaradt. Mint mondták, ez nem hatott az újdonság erejével akkoriban, ugyanis láttak hasonló autókat egyes Európából és Japánból rendelt tuning- és, driftmagazinokban, de a kifejezést mégis úgy érezték, hogy az általuk akkor épített autókra pontosan illett.

Többféle, – szám szerint négy – „Flush” típust csináltak, mégpedig: Flush, Mexi, Tucked és Hella – időközben megjelent a Hella radikálisabb változata, a Hellafail. Ismerték a negatív dőlésszöget, az ültetést, mint mindenki más. Akkor azonban megszületett valami új életérzés, és végre volt 1 kifejezés, 1 név ami mindezt megtestesíti, és ezeket az autókat 1 közös gyűjtőnév alatt egyesíti.

_______________________________________________________________________________

Eléggé sok vason fellelhető a gazdag matricázás, és újabban a japán drift ágazatból átvették a törött lökhárító kötözését is, úgyhogy nincs javítás, csupán jön a jó öreg fúró és a gyorskötegelő. A tévhitek elkerülése végett a robbantott gumikat nem a németek találták ki. A ’70-es években azt sem tudták mi az. Mint annyi minden, ez is a sokak által – főleg itthon – igénytelennek tartott japán bosozoku style szüleménye.

_______________________________________________________________________________

A HellaFlush népszerűségéről csak annyit, hogy a belgáknál nincs is olyan autós oldal, ahol ne lenne szó róla, németeknél szintén. Nyugattól Keletig minden országban megtalálható. Igen rövid idő alatt kinőtte magát.

A Hellaflush, lényegében japán Drift gépek átalakításával indult, azonban nincs márka kikötés, így gyakorlatilag bármilyen márkájú autó készülhet ebben a stílusban.

A hellaflush elsősorban a kerék és a kasztni egymáshoz való viszonyára koncentrál, valamint a különböző hellaflushon belüli stílusirányzatoknál ebből adódóan a hasmagasság is fontos.

Konkrétan a kifejezés, hogy offset is everything nagyjából annyit tesz, hogy "offset a minden", de mondhatnánk úgy is, hogy "et mindenek felett". Azt hiszem ezzel el is mondtunk mindent!

A hellaflusht egyébként gyakorta összekeverik a jdm stílussal, ami nem is annyira meglepő, mivel sokszor a 2 stílus fedi egymást, így leginkább amint már mondtam a kerekek helyzetéről jelenthetjük ki egyértelműen, h mi a tényállás. Persze nyílván vannak gépek amik, mind a két stílusba beleillenek, de ez már csak ilyen játék.


Most pedig a FLUSH irányzatokról bővebben!



Végül akiknek volt türelme mindezt végigolvasni, azoknak még 1 képpel foglalnám össze a leírtakat bízva abban, hogy ez világossá teszi a lényeget.

http://i284.photobucket.com/albums/
ll30/captainsperry/user1706_pic1356_1272695982-copy.jpg


Remélem sikerült 1 egész korrekt leírást összehoznom, összeszednem, és így már mindenki érti amit kell!Legalábbis nagyjábólJó szórakozást!

Dávid_
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Debike
#3932
2012. július 03. 09:59
Valami ilyen eredményt szeretnék:
slowmera
#3931
2012. július 03. 09:59
mi állandóan mérjük és annyit ültet a TA amennyi meg van adva. De ha biztosra akarsz menni akkor kiveszed a segédrugókat. Teljesen felesleges, nekem is már teljesen összenyomott állapotban vannak...

slowmera
#3930
2012. július 03. 09:56
az "nem számít" én sem használom bent pesten viszont ha nem szeretnéd összebizgerálni az autód alját meg rögtön fennakadni akkor is a gewinde ajánlott.
Elöször 70/50-re tettük. Nem akadtam fen sehol. Most letettük 70/70-re. Ez már necces de meg lehet oldani. Aztán most méregettem amerre járok és van pár centi a fennakadásig így elöl még mehet lejjebb 1-1,5cm-t Úgy lesz kb. 0,5-1cm a legneccesebb úton ahol még szoktam menni. szóóval ha pesten mész ha nem akkor is gewinde
Debike
#3929
2012. július 03. 09:55
Csak azért kérdezem mert ha az a 12 az 6-7 akkor az nekem kevés...meg akkor más márkákból is tudok választani amik 6 centire tekerhetők...de az kevés lesz nekem...
Nevemsincs
#3928
2012. július 03. 09:53
ha jól tudom, akkor valójában 6-7 centi, de alapból ültet 3-4centit.. tehát az a 12 valahol igaz
de kijavítanak a pontos értékekkel a TA felhasználók
Nevemsincs
#3927
2012. július 03. 09:52
mehetsz, de óvatosan, meg nem csak pesten vannak sz@r utak

Debike
#3926
2012. július 03. 09:52
És még annyit akarok tudni, hogy a TA 12 centire tekerhető... az a 12 centi az tényleg annyinak felel meg? Vagy ami a TA-nál 12 az valójában 6-7 centi?
Nevemsincs
#3925
2012. július 03. 09:51
ahogy slowmera is mondja, gewinde...
pláne, ha 10centit akarsz ültetni...

Debike
#3924
2012. július 03. 09:49
Akkor jó! Amit tudni kell az az hogy SOHA nem fogok menni vele Pesten a városba....
Debike
#3923
2012. július 03. 09:48
Szeretném,hogy kb így álljon mint a képen! azt írták az kb 10 centi!
Mindenképpen kap gátlókat is...csak a gewinde ugye azért jobb ..mert azon mégis csak tudok korrigálni...
slowmera
#3922
2012. július 03. 09:47
hali,
bocsi hogy belevaú de mindenképpen állítható futóművet vegyél nekem volt ültetőrugóm...de az önmagában nagyon nem elég. Amint tudtam le is cseréltem...
Nyugodtan vegyél TA-t. Nem kell tőle félni. Viszont vigyázni kell rá! Főleg ha koppra tekered. Ha gyorsan átküldöd mindenen azt nem fogja szeretni.

szög egyszerű technika, első "gyakorló" futóműnek szerintem tökéletes.
Nevemsincs
#3921
2012. július 03. 09:43
mennyit akarsz ültetni?

rugókkal inkább max 30-40mm-et, ha ennél többet akkor állítható vagy fix (komplett) futómű...
D
#3920
2012. július 03. 09:42
Dávid_
#3918
2012. július 03. 09:41
KösziKis reklám is egyben
Debike
#3917
2012. július 03. 09:40
Köszi!!
És még egy olyan kérdés,hogy a TA gewinde az 20-120 mm-ig állítható viszont rugókkal max 60 mm -t lehet ültetni mert nincs kisebb rugó .. vagy tévedek?
Mit ajánlotok? Kicsit tartok a TA-tól...bár garanciás :D
slowmera
#3916
2012. július 03. 06:22
szűz mária édesanyám aki a mennyben lakozol titokban
vik011
#3914
2012. július 02. 22:48
205/40 R16 mint 9" széles felnin olyan 8cm-rel már így áll gyári ívekkel.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 5833 találat 292 oldalon