Egy év, és életbe léphet a KRESZ 2.0
* Index - [email protected]
| 2008. 04. 09., 08:39 | Frissítve: 2 napja
Rohanó világunk és az egyre rosszabb közlekedésbiztonsági adatok miatt volt szükség a KRESZ teljes újraírására. Nedves úton kötelező lesz csökkenteni a sebességet, lámpátlan zebra előtt pedig lassítani kell az autósoknak. Az életbe lépés előtt társadalmi vitára, majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt.
h i r d e t é s
Elkészült az új KRESZ: a Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel, írja a szerdai Népszabadság [1].
Az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mostanra nagyon sok szempontból elavult. Jócskán nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, és olyan új járművek jelentek meg (így a quad, vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek, így például a városi terepjárók [2], avagy SUV-ok), amelyekre nem, vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal is indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát ugyanis gyorshajtás okozza. Az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor.
A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani.
A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket.
Az új KRESZ tervezetét szakmai-társadalmi vitára bocsátják, majd a jogi csiszolgatás után ellenőriztetik nyelvészekkel is, mert mindenkinek értenie kell, hogy miről van szó benne. Az új KRESZ ezek után a legkorábban 2009 első félében léphet hatályba.
mindig azt mondjáék h a baleset az autó műszaki állapotának valamint a körülményeknek nem megfelelően történeő gépjármű vezetéséből ered...
iylen alapon aláírom h. esőben lassítson az ember DE
szeinted eddig kit érdekelt a 90...
esőben amúgyis mindenki lassabban megy... szal akkor meg ymindeni 80-90el... az átlag helyett
baromság... szószerint baromság az egész a gyakorlata, mert ha arra mennének ki h. milyen értékű autó után fizetnél az még úgymond "ok" mert az tiszta sor és vissza lehetne keresni az autó korát kategóriákat esetleg stb... v. évenkén 1000ft mittomén... dea z hesőben.... faszom
esőkabát, stb! Amúgy csak győrben több tucat kamera lesz az utak mellé, főlé szerelve! Több mint valószínű, hogy még is engedélyezni fogják az önkormányzati trafizást!
iylen alapon aláírom h. esőben lassítson az ember DE
szeinted eddig kit érdekelt a 90...
esőben amúgyis mindenki lassabban megy... szal akkor meg ymindeni 80-90el... az átlag helyett