2009 KRESSZ 2.0 Verzió!!!

Témakör: Real life
aktuális téma
2009 KRESSZ 2.0 Verzió!!!

Egy év, és életbe léphet a KRESZ 2.0 * Index - [email protected] | 2008. 04. 09., 08:39 | Frissítve: 2 napja Rohanó világunk és az egyre rosszabb közlekedésbiztonsági adatok miatt volt szükség a KRESZ teljes újraírására. Nedves úton kötelező lesz csökkenteni a sebességet, lámpátlan zebra előtt pedig lassítani kell az autósoknak. Az életbe lépés előtt társadalmi vitára, majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt. h i r d e t é s Elkészült az új KRESZ: a Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel, írja a szerdai Népszabadság [1]. Az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mostanra nagyon sok szempontból elavult. Jócskán nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, és olyan új járművek jelentek meg (így a quad, vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek, így például a városi terepjárók [2], avagy SUV-ok), amelyekre nem, vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok. Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal is indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát ugyanis gyorshajtás okozza. Az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor. A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani. A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket. Az új KRESZ tervezetét szakmai-társadalmi vitára bocsátják, majd a jogi csiszolgatás után ellenőriztetik nyelvészekkel is, mert mindenkinek értenie kell, hogy miről van szó benne. Az új KRESZ ezek után a legkorábban 2009 első félében léphet hatályba.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Tibbah
#103
2008. április 11. 16:18
Én még tanultam Kreszt mármint volt ilyen órám régen h közlekedéstan vagy vmi hasonló
Sara
#102
2008. április 11. 16:17
Én is ezt mondtam és föleg a gyalogosok részére
Tibbah
#101
2008. április 11. 16:17
igen vannak ilyen oktatók,de a kedvencem az idegbetegek,vmit elszúr az ember és jön az ordítás az ilyen menjek intézetbe sztem egy tanulónak ponbt az kéne h nyugodtan vki elmagyarázza mit hogyan nem ordibálni.
G_E_R_I
#99
2008. április 11. 16:17
Jah, kettőnk közül szerintem csak én vettem részt vezetéstechnikai tréningen, ha már ennyire tudod, hogy mennyire tudok vezetni.
Szemi
#98
2008. április 11. 16:16
Akkor tücskök, meg a sárgák, nem kaphatnának jogsit... az meg rasszizmus...
Jes-c27
#97
2008. április 11. 16:16
Na látom te vagy az a "kalapos öregúr" sofőr!

Tudod mire jók a mai törvények???

1. kitöröljem vele a seggem (bocsánat a hölgyeknek)

2. megszegjem őket!

Mert addig, amig a Rend őrei is megszegik, addig én is meg fogom!

BOOST
#96
2008. április 11. 16:16
Sziasztok!!!! Én konkrétan kötelező tantárggyá tenném a kresz-t. Nem lenne annyi gázolás meg gyerekhalál stb...
boriszb5
#95
2008. április 11. 16:16
kingsrac
#94
2008. április 11. 16:15
ismerek jó pár oktatót aki helyett inkább az anyám tanítson!
Colin
#93
2008. április 11. 16:15
ez a legjobb mondat benne:
" majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt."

tudok jobbat, nincs érettségi, nincs jogsi

aki meg nem érti meg a MAGYAR nyelvet, annak meg nincs jogsi.
Jes-c27
#92
2008. április 11. 16:15
Én mondtam ilyet ???

Egyébként szeretettel várlak, viszlek egy kört !!!

Néznél kicsit tág szemekkel...

Tudod miért lenne ez jó ??

Mert végre látnál Rutint is!

G_E_R_I
#91
2008. április 11. 16:14
Egyébként szerintem az átlagfogyasztás legyen a legnagyobb problémád, mikor elütsz véletelnül egy gyalogost. Szóval BALESETMEGELŐZÉS van, ha tetszik, ha nem. Ilyen az autós kultúránk. Az öve minek, a sebességkorlátozás minek? Amíg ezt nem érjük fel ésszel, addig úgysem tudunk közlekedni.
Sara
#90
2008. április 11. 16:14
ööö szerintem elég a selyem bluz
Merciputy
#89
2008. április 11. 16:13
Amugy,ha szilikon mellet csinaltatsz,mondhatod a rendornek,hogy meg friss es akkor sem kell ov
G_E_R_I
#88
2008. április 11. 16:12
Pont erről a sitty-suttyról beszélek. Nem nekem van nagy szám. Én oktatótól tanultam, nem rokontól, baráttól, stb, aki nem OKTAT, hanem nesze, aztán nyomjad.
kingsrac
#87
2008. április 11. 16:12
Ha napi én is kb 10szer száll-nék(-ok)ki-be és nem csak a városon belűl közlekedek akkor én is bekötöm!
Merciputy
#86
2008. április 11. 16:12
En is bekotom magam.....5e-t fizettem,mert nem volt ov
Szemi
#85
2008. április 11. 16:12
A pávon nem tanulnak, de nem baj...
Tibbah
#84
2008. április 11. 16:12
Apám taxis és becsatolja szal ez megint érdekes inkább az a taxis nem kapcsolja be ,aki nem veszi komolyan közlekedést és a veszélyeket.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Összesen 223 találat 12 oldalon