Egy év, és életbe léphet a KRESZ 2.0
* Index - [email protected]
| 2008. 04. 09., 08:39 | Frissítve: 2 napja
Rohanó világunk és az egyre rosszabb közlekedésbiztonsági adatok miatt volt szükség a KRESZ teljes újraírására. Nedves úton kötelező lesz csökkenteni a sebességet, lámpátlan zebra előtt pedig lassítani kell az autósoknak. Az életbe lépés előtt társadalmi vitára, majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt.
h i r d e t é s
Elkészült az új KRESZ: a Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel, írja a szerdai Népszabadság [1].
Az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mostanra nagyon sok szempontból elavult. Jócskán nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, és olyan új járművek jelentek meg (így a quad, vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek, így például a városi terepjárók [2], avagy SUV-ok), amelyekre nem, vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal is indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát ugyanis gyorshajtás okozza. Az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor.
A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani.
A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket.
Az új KRESZ tervezetét szakmai-társadalmi vitára bocsátják, majd a jogi csiszolgatás után ellenőriztetik nyelvészekkel is, mert mindenkinek értenie kell, hogy miről van szó benne. Az új KRESZ ezek után a legkorábban 2009 első félében léphet hatályba.
Az én apum 11 évig oktatott. És ő is azt mondja, hogy a balesetek javát a bizonytalan vezetők okozzák! Persze voltak, vannak és lesznek olyanok, akik csak úgy tudnak vezetni, hogy kiszúrják az autó szemét, de ez ellen hiába módosítják a kreszt, változatlanok lesznek ezek a dolgok utána is. De az, hogy ha esik az eső és ennyivel meg annyival lehet majd csak menni hát... Csak az a baj, hogy az eső is többféle verzióban szokott aláhullni Itt a szemerkélő és a dézsából öntik verzióra gondolok Ha pl. éppen csak szemerkél akkor is be fog mérni a rendőr, mert nem tapostam bele a fékbe, hogy ÚRISTEN ESIK, FÉÉK-FÉÉÉK!!!!
Mezőkövesd felé egy keskeny 2 sávos út ami 10 km-t megy 2 falu között a semmiben..40es tábla kitéve.Ráérősen eltötyögök,mert nemsokkal ezelött rendőröket láttam..erre kamion kb. 90-el elrongyol mellettem..
Hát gyerekek..lehet hogy én vagyok a hülye,de szlovákoknál nem 60 van lakott területen? És szerintetek több ott a baleset?Simán pénzbeszedés ez az egész! "Kedves"illetékesek! Nem lehetne még alacsonyabbra tenni a korlátot? NEVETSÉGES..30al a zebra elött..LOL!
ez volna a legkisebb gond...
de sajnos már minden szerencsétlen pancser kap jogosítványt, még az is,akinek csak évek alatt sikerül,vagy csak kenőpénzel az a pár vizsga...