Egy év, és életbe léphet a KRESZ 2.0
* Index - [email protected]
| 2008. 04. 09., 08:39 | Frissítve: 2 napja
Rohanó világunk és az egyre rosszabb közlekedésbiztonsági adatok miatt volt szükség a KRESZ teljes újraírására. Nedves úton kötelező lesz csökkenteni a sebességet, lámpátlan zebra előtt pedig lassítani kell az autósoknak. Az életbe lépés előtt társadalmi vitára, majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt.
h i r d e t é s
Elkészült az új KRESZ: a Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel, írja a szerdai Népszabadság [1].
Az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mostanra nagyon sok szempontból elavult. Jócskán nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, és olyan új járművek jelentek meg (így a quad, vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek, így például a városi terepjárók [2], avagy SUV-ok), amelyekre nem, vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal is indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát ugyanis gyorshajtás okozza. Az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor.
A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani.
A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket.
Az új KRESZ tervezetét szakmai-társadalmi vitára bocsátják, majd a jogi csiszolgatás után ellenőriztetik nyelvészekkel is, mert mindenkinek értenie kell, hogy miről van szó benne. Az új KRESZ ezek után a legkorábban 2009 első félében léphet hatályba.
Engem az oktatómnak nem kellett megtanítania. Csak csiszolgatni és sitty-sutty megvolt a jogsi.
Ennek már 6éve és azóta magamgyűrtem kb. fél millió km-rt, zéró balesettel!
Számold ki mennyit megyek átlagember létemre...
és ugyehogy nem is érdekel a fogyasztás sem
Engem a biztonsági ügyre még szüleim szotkattak rá és mamá automatikusan bekapcsolom ha beszállok és ha vki ül még vlem a kocsiban akk vle is bekapcsoltatom.
Hát az övre nem mondanék semmit, mert biztos jó. Ebben nem vagyok eminens, mert csak a volvoba kötöttem be mindig. Ha megbüntetnek érte, viselem a következményeket. De hogy öszinte legyek nem nagyon szoktam bekötni
Próbáld ki egyszer úgy, hogy reggel 7 kor elindulsz otthonról és egyész nap úgy rohangálsz,hogy 10-15 percenként kiszállsz a kocsiból.
ÉS ezt csinálod este 5-6 ig.
Statisztikai adat, hogy a városban az ütközések jelentős része oldalirányú. És választhatsz, hogy bekötöd magad és rád gyűrik az ajtót, vagy nem kötöd és kifejeled az anyos oldal üveget...
Csak annyi, hogy ha kiesel a kocsiból ,és ebből lesz másnak gondja, akkor mást is megölsz vele, valamint, ha nem Te vagy a hibás, és valakivel Neked megy, és emiatt meghalsz, akkor ismét nem csak a saját életedet tetted tönkre.