2009 KRESSZ 2.0 Verzió!!!

Témakör: Real life
aktuális téma
2009 KRESSZ 2.0 Verzió!!!

Egy év, és életbe léphet a KRESZ 2.0 * Index - [email protected] | 2008. 04. 09., 08:39 | Frissítve: 2 napja Rohanó világunk és az egyre rosszabb közlekedésbiztonsági adatok miatt volt szükség a KRESZ teljes újraírására. Nedves úton kötelező lesz csökkenteni a sebességet, lámpátlan zebra előtt pedig lassítani kell az autósoknak. Az életbe lépés előtt társadalmi vitára, majd nyelvészek elé bocsátják az új szabálygyűjteményt. h i r d e t é s Elkészült az új KRESZ: a Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete a 33 éve hatályos és legalább hússzor módosított szabályozást a tervek szerint 2009 első felében váltaná fel, írja a szerdai Népszabadság [1]. Az 1975-ben bevezetett közlekedési szabályrendszer mostanra nagyon sok szempontból elavult. Jócskán nőtt a forgalomban lévő gépjárművek száma, és olyan új járművek jelentek meg (így a quad, vagy a 2,5 tonna összsúlyt meghaladó személyszállító járművek, így például a városi terepjárók [2], avagy SUV-ok), amelyekre nem, vagy csak nehezen alkalmazhatók a ma hatályos szabályok. Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke közlekedésbiztonsági megfontolásokkal is indokolta a javasolt változtatásokat. A balesetek harmadát ugyanis gyorshajtás okozza. Az esetek 96,32 százalékában az út-, a forgalmi és az időjárási viszonyokhoz nem igazodó sebesség miatt történik baleset. Az új KRESZ-ben a Nemzeti Közlekedési Hatóság ezért csökkentené az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor. A mai sebességhatárokat nem változtatják meg, de a keskeny utakon (ahol nincs két külön sáv felfestve, mert ahhoz nincs elég hely) például 90 helyett csak 70-nel lehetne hajtani. Esőben, vagy ha bármilyen oknál fogva vizes az útburkolat, autópályán 130 helyett csak 110-zel, autóúton 90, egyéb, nem lakott területen fekvő úton 70-nel szabadna hajtani. A tervek szerint a jövőben lassítaniuk kell az autósoknak a közlekedési lámpával nem védett gyalogátkelőhelyek előtt. A zebrák előtt 20 méterrel az autók sebességét 30 kilométer per órára kell csökkenteni. A tervezet szerint a jövőben ismét az autóvezető lenne felelős azért, hogy utasai használják a biztonsági övüket. Az új KRESZ tervezetét szakmai-társadalmi vitára bocsátják, majd a jogi csiszolgatás után ellenőriztetik nyelvészekkel is, mert mindenkinek értenie kell, hogy miről van szó benne. Az új KRESZ ezek után a legkorábban 2009 első félében léphet hatályba.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
G_E_R_I
#83
2008. április 11. 16:12
Alsó hangon 79, és biztosan elintézik, hogy vegyél pótórákat.
Jes-c27
#82
2008. április 11. 16:11
Eh...

De nagy szája van valakinek!

Engem az oktatómnak nem kellett megtanítania. Csak csiszolgatni és sitty-sutty megvolt a jogsi.

Ennek már 6éve és azóta magamgyűrtem kb. fél millió km-rt, zéró balesettel!
Számold ki mennyit megyek átlagember létemre...
és ugyehogy nem is érdekel a fogyasztás sem
Merciputy
#81
2008. április 11. 16:11
Ja es a taxisoknak nem kotelezo az ovOk biztos vmi tutit tanulnak a pav-on
Sara
#80
2008. április 11. 16:10
Ne az én jogsimat nézd, mert az enyém nem annyi volt. De tavaly nyaron akciosan ennyi volt a jogsi. 3-szor kellett 17ezret fizetni
Tibbah
#79
2008. április 11. 16:10
Engem a biztonsági ügyre még szüleim szotkattak rá és mamá automatikusan bekapcsolom ha beszállok és ha vki ül még vlem a kocsiban akk vle is bekapcsoltatom.
Tibbah
#78
2008. április 11. 16:09
most te se gondolod komoylan h midnen vidéki fel menne Pestre?
G_E_R_I
#77
2008. április 11. 16:09
Szokás kérdése. Akit megtanított az oktató vezetni, az bekapcsolja, mielőtt berakná a kulcsot.
Jes-c27
#76
2008. április 11. 16:09
meg lehet unni egy idő után...

De hát ez van. Ez a törvény!
Sara
#75
2008. április 11. 16:09
Hát az övre nem mondanék semmit, mert biztos jó. Ebben nem vagyok eminens, mert csak a volvoba kötöttem be mindig. Ha megbüntetnek érte, viselem a következményeket. De hogy öszinte legyek nem nagyon szoktam bekötni
kingsrac
#74
2008. április 11. 16:08
ja én is egy céges autót vezetek reggeltől estig,esélytelen lenne ki-be kötögetni magam!
Tibbah
#72
2008. április 11. 16:07
A jgosi áráró lcsak annyit hminimum egy 100as.
kingsrac
#71
2008. április 11. 16:07
Jes-c27
#70
2008. április 11. 16:06
Próbáld ki egyszer úgy, hogy reggel 7 kor elindulsz otthonról és egyész nap úgy rohangálsz,hogy 10-15 percenként kiszállsz a kocsiból.
ÉS ezt csinálod este 5-6 ig.

Szerintem te is megunnád azt a szart
Szemi
#68
2008. április 11. 16:06
Statisztikai adat, hogy a városban az ütközések jelentős része oldalirányú. És választhatsz, hogy bekötöd magad és rád gyűrik az ajtót, vagy nem kötöd és kifejeled az anyos oldal üveget...
G_E_R_I
#67
2008. április 11. 16:05
50? Te hol vetted, a Zsarnain?. Én 2003-ban csináltam, már akkor 100 körül volt, és azóta csak drágult.
Lev
#66
2008. április 11. 16:05
mondjuk én ugy vagyok a biztonsági övvel ha 150m-t megyek is bekötöm az övem... nem tudom olyan evidens sztem.
G_E_R_I
#65
2008. április 11. 16:04
Csak annyi, hogy ha kiesel a kocsiból ,és ebből lesz másnak gondja, akkor mást is megölsz vele, valamint, ha nem Te vagy a hibás, és valakivel Neked megy, és emiatt meghalsz, akkor ismét nem csak a saját életedet tetted tönkre.
Sara
#64
2008. április 11. 16:04
50ezer a jogsi
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Összesen 223 találat 12 oldalon