A súly csökkentés, mint tuning
aktuális téma

Ezt a forumot azért hoztam létre, mert biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül mást is érdekel, de nagyon keveset tudok róla. A tanácsokat főleg Yasectől várom, de természetesen mindenki mástól is aki tud ehhez a témához hozzátenni.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ezzel a témával kapcsolatban a soltvadkerti VÁZ BMW tulajdonosai tudnának nyilatkozni...nekik tuti vannak még ötleteik!!!



szerintem egy héten belül nem lesz hangszigetelés a kocsimban 









Ja, és azok tényleg nehezek, mert sajnálatos módon a könnyű anyagok rossz zajszigetelők, mert a hang "magukkal tudja vinni"!
A jó hőszigetelő az könnyű, és zártcellás, a jó hangszigetelő meg nehéz, és nyitott cellás!
Ezért nem lesz soha hangszigetelő pl. a "hungarocell", mégha sok helyen ezt a baromságot mondják róla!
A jó hőszigetelő az könnyű, és zártcellás, a jó hangszigetelő meg nehéz, és nyitott cellás!
Ezért nem lesz soha hangszigetelő pl. a "hungarocell", mégha sok helyen ezt a baromságot mondják róla!

Pl. a műszerfal mögött legfőképp, hogy az utasteret a motorzajtól leszigetelje, aztán van még a padlólemezen is. Az általában "összenőtt" a szőnyeggel. Na oda akkor valami könnyebb szőnyeget kéne betenni, szigetelés nélkülit!
Szóval az utastér elején van, és alul! (Motorzaj / legördülési zajok)

Szóval az utastér elején van, és alul! (Motorzaj / legördülési zajok)

ha tudnám zsírozni
de nem tudom zsírozni
mér nem tudom zsírozni ?
Van rajta elég zsír ?
de nem tudom zsírozni
mér nem tudom zsírozni ?
Van rajta elég zsír ?
Yasec: Oké téma lezárva akkor már tényleg!
Napalm: hol találom ezeket a "zajcsökkentő anyagok"-at?? Ki vele a kukába!!
Ez például szembe se jutott.
ChPh Nem tudom mi volt olyan vicces ezen de a kérdésedre hogy "A fábiádba milyen hülyeségek ? vannnak? hmm beugratós kérdés? talán a motorra gondolsz a váltóval? Azt nem ártana kiszedni hogy könyebb legyen



de tényleg nem kekeckedni akarok csak ha te jót nevetsz az ötleteimen akkor én is...
közbe zsírozom a géped
Napalm: hol találom ezeket a "zajcsökkentő anyagok"-at?? Ki vele a kukába!!
Ez például szembe se jutott.
ChPh Nem tudom mi volt olyan vicces ezen de a kérdésedre hogy "A fábiádba milyen hülyeségek ? vannnak? hmm beugratós kérdés? talán a motorra gondolsz a váltóval? Azt nem ártana kiszedni hogy könyebb legyen




de tényleg nem kekeckedni akarok csak ha te jót nevetsz az ötleteimen akkor én is...

közbe zsírozom a géped
Mielőtt félreérthető lenne a dolog:
Természetesen ha van valami építő javaslatod, ne habozz, írjad le nyugodtan!
Több embernek többminden jut eszébe, ez ilyen egyszerű!
DE légyszíves ne gyere többet azzal a szöveggel, hogy kinek mennyi pénze van egy hónapban a tuningra! Ez egyszerűen nem ide való téma! Majd mindenki eldönti, hogy mit lép meg!
Vagy nyitni kell egy "gazdasági" oldalt, és ott majd lehet vitázni a finanszírozáson!
Én kizárólag a technikai kérdésekre szeretnék koncentrálni, és baromira nem érdekel, hogy valakinek Trabija van, vagy Lamborghinije.
Ja, és azt tudtad?
Volt már slalomverseny, ahol simán megvert néhány Trabi!
Pénz témáról csak és kizárólag addig vagyok hajlandó tárgyalni, hogy mi mennyibe kerül esetleg. Személyek gazdasági helyzetéről NEM!
Természetesen ha van valami építő javaslatod, ne habozz, írjad le nyugodtan!
Több embernek többminden jut eszébe, ez ilyen egyszerű!
DE légyszíves ne gyere többet azzal a szöveggel, hogy kinek mennyi pénze van egy hónapban a tuningra! Ez egyszerűen nem ide való téma! Majd mindenki eldönti, hogy mit lép meg!
Vagy nyitni kell egy "gazdasági" oldalt, és ott majd lehet vitázni a finanszírozáson!
Én kizárólag a technikai kérdésekre szeretnék koncentrálni, és baromira nem érdekel, hogy valakinek Trabija van, vagy Lamborghinije.

Ja, és azt tudtad?
Volt már slalomverseny, ahol simán megvert néhány Trabi!

Pénz témáról csak és kizárólag addig vagyok hajlandó tárgyalni, hogy mi mennyibe kerül esetleg. Személyek gazdasági helyzetéről NEM!
Null problemo!
Azért idegesített fel ennyire ez a téma, mert már visszatérő jelenségről volt szó.
Nem az első eset, hogy ha valami pénzbe kerül, az neked nem megfelelő, és hogy ha valaki nem úgy lépi meg a dolgokat, akkor már neked valami kifogásod van ellene.
Elsőre hidd el, sohasem reagálok így!
Ebbe a topicba különben mindent lehet írni, aminek a témához köze van, és nem emlékszem arra, hogy bárki is le lett volna hurrogva, hogy "nem szalonképes" megoldással jött elő.
A többi tippre meg Napalm már megadta a választ, tényleg erősen típusfüggő, hogy miből mit lehet kiszedni!
Nincsen egy -ki tudja miért- előre beszerelt súly az autókban, amit csak ki kell venni! Mindennnek van rendeltetése! Vannak érdekes súlyok is, mint pl. mostanság láttam váltórudazaton, hogy nagyobb legyen a rendszer tehetetlensége, és a normál felhasználónak könnyebben "becsusszanjon" a fokozat! Ha ezt kiszeded, működni fog minden, csak egy kicsit nyersebben! Én személy szerint 1x melóztam autógyártó cégnél, még 91-ben Ingolstadtban az Audinál, és már akkor is mértük mindennnek a súlyát, minden alkatrész rajzánál ott volt a papíron a súly is. Minden cégnek fontos ez, még akkor is, ha a végeredmény biza 1,6 tonna, vagy több.
Szóval az az ízi tuning, hogy kihajigálok valamit, az nehéz ügy, főleg akkor, ha nem akarod a gépedet funkciójában megtépni! Persze más az, ha gyorsulgatós, játszós gépet faragsz egy 100eFt alatti gépből, de ez ezen az oldalon eléggé ritka. Okés, nem annyira, mint az én dögöm, de beláthatod, hogy a tényleges út valahol a kettő közt van. Tanácsokat viszont lényegesen könnyebben lehet adni úgy, ha eme tuningnak egy kicsit szélesebb spektrumját bejártad már, és nem az alkatrészkihajigálás szintjén nézelődsz csak!
Azért idegesített fel ennyire ez a téma, mert már visszatérő jelenségről volt szó.
Nem az első eset, hogy ha valami pénzbe kerül, az neked nem megfelelő, és hogy ha valaki nem úgy lépi meg a dolgokat, akkor már neked valami kifogásod van ellene.
Elsőre hidd el, sohasem reagálok így!
Ebbe a topicba különben mindent lehet írni, aminek a témához köze van, és nem emlékszem arra, hogy bárki is le lett volna hurrogva, hogy "nem szalonképes" megoldással jött elő.
A többi tippre meg Napalm már megadta a választ, tényleg erősen típusfüggő, hogy miből mit lehet kiszedni!
Nincsen egy -ki tudja miért- előre beszerelt súly az autókban, amit csak ki kell venni! Mindennnek van rendeltetése! Vannak érdekes súlyok is, mint pl. mostanság láttam váltórudazaton, hogy nagyobb legyen a rendszer tehetetlensége, és a normál felhasználónak könnyebben "becsusszanjon" a fokozat! Ha ezt kiszeded, működni fog minden, csak egy kicsit nyersebben! Én személy szerint 1x melóztam autógyártó cégnél, még 91-ben Ingolstadtban az Audinál, és már akkor is mértük mindennnek a súlyát, minden alkatrész rajzánál ott volt a papíron a súly is. Minden cégnek fontos ez, még akkor is, ha a végeredmény biza 1,6 tonna, vagy több.
Szóval az az ízi tuning, hogy kihajigálok valamit, az nehéz ügy, főleg akkor, ha nem akarod a gépedet funkciójában megtépni! Persze más az, ha gyorsulgatós, játszós gépet faragsz egy 100eFt alatti gépből, de ez ezen az oldalon eléggé ritka. Okés, nem annyira, mint az én dögöm, de beláthatod, hogy a tényleges út valahol a kettő közt van. Tanácsokat viszont lényegesen könnyebben lehet adni úgy, ha eme tuningnak egy kicsit szélesebb spektrumját bejártad már, és nem az alkatrészkihajigálás szintjén nézelődsz csak!

Napalm-gsm
#249
2004. november 30. 08:29
Ezt azért nem lehet így megmondani, mert elég típusfüggő is a dolog, de minden kocsiban vannak zajcsökkentő anyagok, ami nem 1 kg. Nekem a golfban ezt annó még olyan kátránylemezes megoldással csinálták, és mikor kiszedtem elég súlyos lett a zsák amibe gyűlt. Én kidobtam a pótkereket tartústól ( ki lett vágva), és mikor a tűzfal kirepült akkor is meglepődtem a súlyján! De a kárpitok is jópár kg-ot jelenthetnek, meg a sok éven át felhordott alvázvédő is, persze ezzel vigyázni kell, nehogya a rozsda is segítsen a súlycsökkentésben!
Szóval a saját autódat te ismered, neked kell átnézni hogy mi a felesleges cucc benne, mi az aminek nem látod túl sok értelmét...

Szóval a saját autódat te ismered, neked kell átnézni hogy mi a felesleges cucc benne, mi az aminek nem látod túl sok értelmét...
Szted a Fábiámba milyen hülyeségek vannak? Pótkerék? 







"Te, veled kapcsolatban miért van mindig olyan érzésem, hogy neked úgysem tudnék elég jó lenni, mert egy alapból drága gépem van???
Mondjad el most már légyszi, hogy mi a rákért zavar ez téged??? "
Kurvára nem zavar hogy mennyiért vetted a géped, mert ha tetszik tetszik, e mellet szól hogy akárhányszor odatévedek a sárkányodhoz mindig kap tőlem 10 pontot.... ez elég érv e mellett ?
"Kurván idegesítesz azzal a hozzáállásoddal, hogy úgy állítasz be engem, hogy már nem is tudok gondolkodni normál léptékben, bezzeg te, a tuningolók Robin Hoodja megmutatod, hogy hogyan lehet occsón mindezt!"
Kurvára nem állítalak be semminek....egy jó csajnak szivesen beállítok inkább....
Oké akkor ki fogom matricázni a négykerekűmre hogy "Robin Hood Tuning" . CSak azt nem értem hogy miért húzod fel magad "kurvára". Mert ha ilyen apróságokon idegeskedsz akkor gond van....
amint írtam "az egészből azt akartam kihozni" hogy írjunk már ebbbe a topicba olcsó megoldásokat is (kihajingálósat) mert egy átlagautó is tele van olyan hülyeségekkel ami tényleg csak a súlyt növeli. ami például a "robin hood tuningosoknak" sem jutott még eszébe....
Szóval a vitát folytatni nem akarom én befejeztem.....sőt el se akartam kezdeni, mert annak itt helye nincs...
Calidor: Mennyi is a súlya egy komplett fék garnitúrának... meggondolandó az is... majd lábbal fékezek és az lesz a "frédi béni tuning"
vegyük egy kicsit viccesebbre a témát szerintem mielőtt felszívja magát valaki...

Mondjad el most már légyszi, hogy mi a rákért zavar ez téged??? "
Kurvára nem zavar hogy mennyiért vetted a géped, mert ha tetszik tetszik, e mellet szól hogy akárhányszor odatévedek a sárkányodhoz mindig kap tőlem 10 pontot.... ez elég érv e mellett ?
"Kurván idegesítesz azzal a hozzáállásoddal, hogy úgy állítasz be engem, hogy már nem is tudok gondolkodni normál léptékben, bezzeg te, a tuningolók Robin Hoodja megmutatod, hogy hogyan lehet occsón mindezt!"
Kurvára nem állítalak be semminek....egy jó csajnak szivesen beállítok inkább....
Oké akkor ki fogom matricázni a négykerekűmre hogy "Robin Hood Tuning" . CSak azt nem értem hogy miért húzod fel magad "kurvára". Mert ha ilyen apróságokon idegeskedsz akkor gond van....
amint írtam "az egészből azt akartam kihozni" hogy írjunk már ebbbe a topicba olcsó megoldásokat is (kihajingálósat) mert egy átlagautó is tele van olyan hülyeségekkel ami tényleg csak a súlyt növeli. ami például a "robin hood tuningosoknak" sem jutott még eszébe....
Szóval a vitát folytatni nem akarom én befejeztem.....sőt el se akartam kezdeni, mert annak itt helye nincs...
Calidor: Mennyi is a súlya egy komplett fék garnitúrának... meggondolandó az is... majd lábbal fékezek és az lesz a "frédi béni tuning"
vegyük egy kicsit viccesebbre a témát szerintem mielőtt felszívja magát valaki...

Az enyémben az a legkönnyebb van, a 85 kilós.
Ha cserélném, akkor jelen felállás szerint a Ford Duratec jöhetne szóba! Az egy elég friss moci, olyan 95kg-ból megáll. De abban a listában az én motorom 89kg-al szerepel! ASzaz azt mondják, hogy a Duratec csak 3kg-al nehezebb!
Ez nagyon nagy szó, mert a Duratec 2000-nek is született, míg az enyém 1,4-esnek, ami gyári módosítások révén lett 1,8-as!
A te motorod súlyát valamilyen VW-s külföldi fórumon bizti írják! De lehet, hogy azok is tudják, akik ezt faragták bele a kispolszkiba! Nekik kéne tudni! Valami Diesel-tuning banda!

Ha cserélném, akkor jelen felállás szerint a Ford Duratec jöhetne szóba! Az egy elég friss moci, olyan 95kg-ból megáll. De abban a listában az én motorom 89kg-al szerepel! ASzaz azt mondják, hogy a Duratec csak 3kg-al nehezebb!
Ez nagyon nagy szó, mert a Duratec 2000-nek is született, míg az enyém 1,4-esnek, ami gyári módosítások révén lett 1,8-as!
A te motorod súlyát valamilyen VW-s külföldi fórumon bizti írják! De lehet, hogy azok is tudják, akik ezt faragták bele a kispolszkiba! Nekik kéne tudni! Valami Diesel-tuning banda!

Te yasec a tiedbed milyen moci van? tudom hogy offtopic de mindenhol az lenne, milyen gyártmány? gondolkoztál esetleg mas motoron? tudsz még ilyen suly adatokat?
pl az enyém mennyi? 1.9 pd tdi 130 le
pl az enyém mennyi? 1.9 pd tdi 130 le
Naja, valahogy így!
Ha az ember úgy szeretné könnyíteni a gépet, hogy az lehetőleg ne látszódjon, na az már kemény dió.
Én is csak nagyon korlátozottan hajigálhatok ki belőle cuccokat, +eleve nem sok súlyt hagytak benne, de mégis leugrott már 30kg!
Néha olyan dolgokkal is lement a súly, ami iszonyat sok meló, de nem sok lóvé: Akksimat hátulról előre tettem! Elvoltam egy darabig, mire a vastag kábelt átkényszerítettem a gép oldalában...
Vagy az alutank építés. Igaz, a tábla speckó alu sem olcsó, de az is inkább meló volt, mint lóvé.
Volt 2db alsó fényszóróm is, de sohasem értettem, miért. Igazából azoknak a hasznát nem vettem soha, gyárilag egy szar felfüggesztésen voltak felszerelve, így mindig elállíttódtak, szóval inkább megválltam tőlük! Na az egy leszerelős tuning volt, és még pénzt is hozott, mert eladtam őket!
Szóval még egy +os tuning is lehet belőle, ha ügyi vagy!
Bár ez a ritkábbik eset!
Ha az ember úgy szeretné könnyíteni a gépet, hogy az lehetőleg ne látszódjon, na az már kemény dió.
Én is csak nagyon korlátozottan hajigálhatok ki belőle cuccokat, +eleve nem sok súlyt hagytak benne, de mégis leugrott már 30kg!
Néha olyan dolgokkal is lement a súly, ami iszonyat sok meló, de nem sok lóvé: Akksimat hátulról előre tettem! Elvoltam egy darabig, mire a vastag kábelt átkényszerítettem a gép oldalában...
Vagy az alutank építés. Igaz, a tábla speckó alu sem olcsó, de az is inkább meló volt, mint lóvé.
Volt 2db alsó fényszóróm is, de sohasem értettem, miért. Igazából azoknak a hasznát nem vettem soha, gyárilag egy szar felfüggesztésen voltak felszerelve, így mindig elállíttódtak, szóval inkább megválltam tőlük! Na az egy leszerelős tuning volt, és még pénzt is hozott, mert eladtam őket!

Szóval még egy +os tuning is lehet belőle, ha ügyi vagy!

Bár ez a ritkábbik eset!

Na, de most néhány ontopic adat:
Száraz motorsúlyok:
Honda K20A (Type-R): 125kg
Honda F20C (S2000): 148kg
Rover K (Elise) : 85kg
Rover K VVC (Elise 111s): 93kg
2ZZ-GE (Toyota VVTLi): 112kg
Renesis (Mazda RX8): 125kg
Most nem kell a komment: "de mennyivel erősebb", "mennyivel többet bír"!
Pusztán néhány tényadat, néhány 1,8~2,0-ás mocitól, +Wankel.
Üdv: Yas.
Száraz motorsúlyok:
Honda K20A (Type-R): 125kg
Honda F20C (S2000): 148kg
Rover K (Elise) : 85kg
Rover K VVC (Elise 111s): 93kg
2ZZ-GE (Toyota VVTLi): 112kg
Renesis (Mazda RX8): 125kg
Most nem kell a komment: "de mennyivel erősebb", "mennyivel többet bír"!

Pusztán néhány tényadat, néhány 1,8~2,0-ás mocitól, +Wankel.
Üdv: Yas.

No Igen mint a cim is sejteti, ez nem a legolcsobb tuning koze tartozik, igazabol, nem ertem mi evvel a probléma, azért van a forum hogy megosszuk egymassal a tapasztalatainkat, ki igy ki úgy
nyilván nem mindenki ugyanabbol a pénztárcából gazdálkodik , de ha talalsz jobbat n12Turbo vagy olcsobbat nagyon szivesen mi is meglátogatjuk, de súlycsökkentésnél, az egyik fele "ingyen" van, a másik pedig sokba kerul
a Te 1000 forintodbol bulgáriában meg esküvőt rendeznek. és? ez nem az a topic
és amit lehet nem értesz, nem mindenkinel az a cél hogy olyan autot epitsen amin már fékek sincsenek viszont nagyon jol szlalomozik..
kompromiszumos megoldásokra törekszem, a kocsi szép is maradjon de konnyebb is legyen, és funkciójábol ne veszítsen. ezeken belul meg csak "drága" megoldasok vannak, hidd el a dubai milliárdos meg leszarja hogy mennyibe kerul a karbon, ha ugy latja jonak megveszi az egész gyárat, es csak magának épít.pl.
nyilván nem mindenki ugyanabbol a pénztárcából gazdálkodik , de ha talalsz jobbat n12Turbo vagy olcsobbat nagyon szivesen mi is meglátogatjuk, de súlycsökkentésnél, az egyik fele "ingyen" van, a másik pedig sokba kerul
a Te 1000 forintodbol bulgáriában meg esküvőt rendeznek. és? ez nem az a topic
és amit lehet nem értesz, nem mindenkinel az a cél hogy olyan autot epitsen amin már fékek sincsenek viszont nagyon jol szlalomozik..
kompromiszumos megoldásokra törekszem, a kocsi szép is maradjon de konnyebb is legyen, és funkciójábol ne veszítsen. ezeken belul meg csak "drága" megoldasok vannak, hidd el a dubai milliárdos meg leszarja hogy mennyibe kerul a karbon, ha ugy latja jonak megveszi az egész gyárat, es csak magának épít.pl.
Majd jövőre gyere inkább, mert most még rush van...
Addigra már beáll valamelyest a rendszer, így naccsaládoséknál!

Addigra már beáll valamelyest a rendszer, így naccsaládoséknál!

Maj kuldom meg elo kell kutatni, hat ott a nejed te?! vagy ienkor meg nem "hasznalhato"?
Istenem ments meg, meg egy kis Yas, ez kellet a foldenek, egy ien is eleg volt nem, hogy 3 :D
Szivesen leneznek hozzad ha meghivsz 1 napra, dolgozok 1 kicsit, asszonyod ugyis log kajaval, te meg 1 auspuffal
.
De tenleg! majd dumajjuk ma meg miko jo!?
Udv Totyanak is, meg a maronak
Az a g***i szerkotanar megin megszivatottt, holnap van pot, remelem sikerul visszavagnom sok elesett bajtarsom neveben is!?
Istenem ments meg, meg egy kis Yas, ez kellet a foldenek, egy ien is eleg volt nem, hogy 3 :D
Szivesen leneznek hozzad ha meghivsz 1 napra, dolgozok 1 kicsit, asszonyod ugyis log kajaval, te meg 1 auspuffal

De tenleg! majd dumajjuk ma meg miko jo!?
Udv Totyanak is, meg a maronak
Az a g***i szerkotanar megin megszivatottt, holnap van pot, remelem sikerul visszavagnom sok elesett bajtarsom neveben is!?
Válaszoltam én, te madár!
Vagy most melyikre?
Küldjed el még1x, hátha a sok viagra ajánlat közt elmerült...
(Mert ja, mostanság ezek jönnek a mailemre... Pedig ha tudnák, hogy nekem ennek pont az ellenkezője kéne...
)
Amúgy meg alszik mindenki mint a bunda, jó gyerek a kiscsákó ám, tiszta apja!

Vagy most melyikre?
Küldjed el még1x, hátha a sok viagra ajánlat közt elmerült...
(Mert ja, mostanság ezek jönnek a mailemre... Pedig ha tudnák, hogy nekem ennek pont az ellenkezője kéne...

Amúgy meg alszik mindenki mint a bunda, jó gyerek a kiscsákó ám, tiszta apja!

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Mellesleg csak azt mondtam, h elvileg semmi sem felesleges egy autóban, de ettől még kiszedhető :)
Persze igazad van, nem is gondolkodtam a motoron, majd kiszedem Yasec motorját, lehet könyebb, mint az én 1.2-esem :D