A súly csökkentés, mint tuning
aktuális téma

Ezt a forumot azért hoztam létre, mert biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül mást is érdekel, de nagyon keveset tudok róla. A tanácsokat főleg Yasectől várom, de természetesen mindenki mástól is aki tud ehhez a témához hozzátenni.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Na, az árát már tudom...
156 Euro a két db. "üveg", azaz kivágva, de nem hajlítva.
Ezt még teljesen nem értem, hogy miért lett ennyi, 1 négyzetméter sem kerül ennyibe, ez meg még fél sincs.
Többet nem veszek készrevágottat, az is tuti!
Tanulópénz lesz ez is!

156 Euro a két db. "üveg", azaz kivágva, de nem hajlítva.
Ezt még teljesen nem értem, hogy miért lett ennyi, 1 négyzetméter sem kerül ennyibe, ez meg még fél sincs.
Többet nem veszek készrevágottat, az is tuti!
Tanulópénz lesz ez is!

Na végre! Ezt pofáztam itt már régóta, hogy azért nem kéne azt az acélfelnit leírni!
Az az alufelni, amelyik könnyebb a lemezfelninél, na az már tényleg könnyű fajta!
De hát nem hitt nekem senki!
Bernie, a PC infók majd jövő héten jönnek, közbe jött néhány dolog, úgyhogy ma nem tudtam kimenni érte!

Az az alufelni, amelyik könnyebb a lemezfelninél, na az már tényleg könnyű fajta!
De hát nem hitt nekem senki!

Bernie, a PC infók majd jövő héten jönnek, közbe jött néhány dolog, úgyhogy ma nem tudtam kimenni érte!


Tegnap végeztünk ad-hoc felmérést apámmal felni+gumi-súly témában.
gyári 5J R13 lemezfelni+téli gumi (155/70 R13) 11 kg
Aez alufelni 5,5j R13+nyári gumi 11,5 kg. Na ez azért meglepett
Azev 6j R14 + 175/60 R14 gumma 12,5 kg. Csak úgy érdekességképpen
gyári 5J R13 lemezfelni+téli gumi (155/70 R13) 11 kg
Aez alufelni 5,5j R13+nyári gumi 11,5 kg. Na ez azért meglepett
Azev 6j R14 + 175/60 R14 gumma 12,5 kg. Csak úgy érdekességképpen

Megtudod = egybe írjuk!
sorry!


sorry!

Na azt már elhiszem neked, hogy egy Golf hátsó szélvédő beleng!
Namármost azt meg nem hiszem, hogy itthon bárki is behozott volna UV álló Macrolon-t, de hogy a karcállót nem hozza senki, na az is tuti! Asszem 5ös szorzó van a sima meg a karcálló közt árban!
De ha meg tudod a címüket, azt megköszönném! Csak félő, hogy ők a legpóribb minőséget hozzák be...
Amúgy gondolom tudod, hogy a Makrolon egy Bayer termék, többet a honlapjukon tudhatsz meg róluk:
Bayer-Röhm

Namármost azt meg nem hiszem, hogy itthon bárki is behozott volna UV álló Macrolon-t, de hogy a karcállót nem hozza senki, na az is tuti! Asszem 5ös szorzó van a sima meg a karcálló közt árban!

De ha meg tudod a címüket, azt megköszönném! Csak félő, hogy ők a legpóribb minőséget hozzák be...
Amúgy gondolom tudod, hogy a Makrolon egy Bayer termék, többet a honlapjukon tudhatsz meg róluk:
Bayer-Röhm
Gumma súlyban csak rossz hírem van:
Szinte táblázat sincs, de ha volna, akkor annak is elég nagy lenne a szórása, mert még ugyanazon márka melletti gummák is szórnak rendesen!
Egy 225/45 R17 olyan 10kg körül van, de a 195/65 R15 (külső átmérőre szinte ugyanaz) is majdnem annyi!
A gumi súlya függ a teherbírástól, azaz hogy mekkora szám áll ott a sebességindex körül:
egy 87-es súlyindexes gumma azért könnyebb, mint egy 94-es, én mégis csak a nagyobb súlyindexes gummát választom, pedig simán megtehetném, hogy a legkönnyebbet válasszam!
Csakhogy a nagyobb súlyra tervezett gumma több sodronnyal rendelkezik, és ettől merevebb is lesz, emiatt jobb vele kanyarodni! Aki pl. nem használ annyira peres gumit, annak egy jobb menettulajdonság eléréséhez feltétlen javasolom a merevebb oldalfalú gumikat!
Az egyik legkönnyebb gumi a piacon a Continental EcoContact! De egyben az egyik legszarabb! Mármár szinte a mozgás van bajára, mert se gyorsítani nem jó, se fékezni, sem pedig kanyarodni!
Szóval szerintem nem érdemes nézned a súlyt a gumiknál, mert ugyan lene értelme, de a normális, használható gumik eléggé egy súlyban vannak.
Szinte táblázat sincs, de ha volna, akkor annak is elég nagy lenne a szórása, mert még ugyanazon márka melletti gummák is szórnak rendesen!
Egy 225/45 R17 olyan 10kg körül van, de a 195/65 R15 (külső átmérőre szinte ugyanaz) is majdnem annyi!
A gumi súlya függ a teherbírástól, azaz hogy mekkora szám áll ott a sebességindex körül:
egy 87-es súlyindexes gumma azért könnyebb, mint egy 94-es, én mégis csak a nagyobb súlyindexes gummát választom, pedig simán megtehetném, hogy a legkönnyebbet válasszam!
Csakhogy a nagyobb súlyra tervezett gumma több sodronnyal rendelkezik, és ettől merevebb is lesz, emiatt jobb vele kanyarodni! Aki pl. nem használ annyira peres gumit, annak egy jobb menettulajdonság eléréséhez feltétlen javasolom a merevebb oldalfalú gumikat!

Az egyik legkönnyebb gumi a piacon a Continental EcoContact! De egyben az egyik legszarabb! Mármár szinte a mozgás van bajára, mert se gyorsítani nem jó, se fékezni, sem pedig kanyarodni!
Szóval szerintem nem érdemes nézned a súlyt a gumiknál, mert ugyan lene értelme, de a normális, használható gumik eléggé egy súlyban vannak.

Na megint én! 
Gumi suly táblázatot tud valaki küldeni vagy linkelni?? Yasec bá a gumik hány kg körül szoktak lenni?? Tehát hány kilos gumi számit könnyünek?


Gumi suly táblázatot tud valaki küldeni vagy linkelni?? Yasec bá a gumik hány kg körül szoktak lenni?? Tehát hány kilos gumi számit könnyünek?
Napalm-gsm
#210
2004. november 18. 16:29
Én arról hallottam hogy nagyon nem bírja, azaz 4-5 mosós látogatás már nyomot hagy.
Belengésre golf I. hátsó ablaknál panaszkodtak, de gondolom ez függ a vastagságától is. Ja én egyszer találtam egy céget akik méretre vágják,és hajlítják is...
Belengésre golf I. hátsó ablaknál panaszkodtak, de gondolom ez függ a vastagságától is. Ja én egyszer találtam egy céget akik méretre vágják,és hajlítják is...
A karcállóságról nem tudok sajna tapasztalati értékeket, 1 év múlva már okosabb leszek!
Az biztos, hogy ez sem üveg, de lényegesen karcállóbb, mint a plexi, vagy más műanyag!
Koszos oldalüveget nem érdemes sokszor fel/lehajtani, az is tuti.
Én most hirtelenjében sajna nem tudtam 4mm-es karcállót szerezni, úgyhogy maradt az UV álló verzió, azaz a Longlife.
Érzésre azt mondom, hogy nem hiszek ezekbe a "magic" bevonatokba, de lehet, hogy alulbecsülöm a dolgot!
Karcállóból most 3mm-es van, abból lez a hátsóüveg, ami nálam egy 2,5mm vastag üveg jelenleg!
Ha bepattan egy kisebb kő, akkor szanaszéjjel törik az az üveg, és a fél autót szét kell utána szedni, hogy tiszta legyen újra a gép...
Én egyenlőre egyedül a karcállóságában látok problémát az üveggel szembe, a többi tulajdonsága mind az előnyére válik!
Ha meg nemannyira karcálló, akkor figyelni kell arra, hogy legalább olcsó legyen, és alkalom adtán cserélni kell!
A belengésről még nem hallottam. Szerintem méret kérdése. Nálam bizti nem probléma! Max. egy busznál...
Az biztos, hogy ez sem üveg, de lényegesen karcállóbb, mint a plexi, vagy más műanyag!
Koszos oldalüveget nem érdemes sokszor fel/lehajtani, az is tuti.
Én most hirtelenjében sajna nem tudtam 4mm-es karcállót szerezni, úgyhogy maradt az UV álló verzió, azaz a Longlife.
Érzésre azt mondom, hogy nem hiszek ezekbe a "magic" bevonatokba, de lehet, hogy alulbecsülöm a dolgot!
Karcállóból most 3mm-es van, abból lez a hátsóüveg, ami nálam egy 2,5mm vastag üveg jelenleg!


Én egyenlőre egyedül a karcállóságában látok problémát az üveggel szembe, a többi tulajdonsága mind az előnyére válik!
Ha meg nemannyira karcálló, akkor figyelni kell arra, hogy legalább olcsó legyen, és alkalom adtán cserélni kell!

A belengésről még nem hallottam. Szerintem méret kérdése. Nálam bizti nem probléma! Max. egy busznál...

Napalm-gsm
#208
2004. november 17. 21:35
légyszives tudósíts arról is hogy meddig bírta a fel-le tekergetést karc nélkül a Macrolon, mert én erről a tulajdonságáról nem sok jót hallottam, meg nagy felületnek sem jó alkalmazni, mert berezeg, vibrál...
Ahhoz már elég sok "szerencsének" össze kell jönni, hogy egy lendkerékdarab kivigye a váltóházat, és még maradjon annyi energiája, hogy kivigye a tűzfalat is!
Na mind1, itt nem is arról van szó, hogy szarrá kell könnyíteni bármit is!
Valamennyi lendkeréksúly amúgy is kell!
Ezt majd a motortuner megmondja!

Na mind1, itt nem is arról van szó, hogy szarrá kell könnyíteni bármit is!
Valamennyi lendkeréksúly amúgy is kell!
Ezt majd a motortuner megmondja!
Bernie, péntek, v. szombat megmondom!
Az üveg sűrüsége majdnem annyi, mint az alué, a PC-ről még nem tudok semmit!
De az új oldalüvegem ugyanakkora lesz, mint a régi, akkor már tudni fogok egy százalékot is!
Meg mondok majd egy felületet egy vastagság mellett, na az 3,8kg, ugyanis nekem annyi az oldalüvegem!
Nálad főleg a két hátsó lenne érdekes! Betörésbiztos is, és azt nálad úgysem kell le/fel tekerni!
Amúgy sokfajta Polycarbonat létezik, azaz az alapja mindnek ugyanaz, de van UV álló, külső felhasználásra (longlife), meg karcálló is! Na az sem bírja mondjuk egy éles tárggyal történt karcokat, csak valamivel többet, mint a Longlife. Csak a bevonattal érik el ezeket a külömbségeket!
Az üveg sűrüsége majdnem annyi, mint az alué, a PC-ről még nem tudok semmit!
De az új oldalüvegem ugyanakkora lesz, mint a régi, akkor már tudni fogok egy százalékot is!
Meg mondok majd egy felületet egy vastagság mellett, na az 3,8kg, ugyanis nekem annyi az oldalüvegem!
Nálad főleg a két hátsó lenne érdekes! Betörésbiztos is, és azt nálad úgysem kell le/fel tekerni!
Amúgy sokfajta Polycarbonat létezik, azaz az alapja mindnek ugyanaz, de van UV álló, külső felhasználásra (longlife), meg karcálló is! Na az sem bírja mondjuk egy éles tárggyal történt karcokat, csak valamivel többet, mint a Longlife. Csak a bevonattal érik el ezeket a külömbségeket!

Hi Yasec! Szerinted hány kilót lehet leszedni az oldalablakok kicserélésével mondjuk egy Suzukin?
Tegnap én is könnyítettem egy kicsit: leszedtem a 12,5 kilós alufelniket a nyári gumikkal és felraktam a kerekenként kerek 11 kilós téli garnitúrát

eh, ez gas...
meg köll tanulni vezetni :))
Mondjuk nekem is volt 2 érdekességem a vizsgán, de csak mormogott a vizsgabiztos, h egyszer így töröm össze magam, azóta még egyben v'ok :)
meg köll tanulni vezetni :))
Mondjuk nekem is volt 2 érdekességem a vizsgán, de csak mormogott a vizsgabiztos, h egyszer így töröm össze magam, azóta még egyben v'ok :)
Jah a lényeget kihagytam
Szal nem vettem észre a 30-as táblát!

Szal nem vettem észre a 30-as táblát!
Mondjuk naná, hogy énis sufni-tuninggal fogom kezdeni!
Csak legyen végre meg a forgalmi vizsgám is, múlthéten meghúztak, már csak vinnem kellett volna vissza a tajicskát, fordulok rá az uccára, dug 2, mikor szurtam volna a 3-at érdekes érzés fogott el de végülis beraktam, és olyan 45 km/h-ás sebességnél szólt rám a vizsgabiztos, hogy nah akkor cseréljek helyet az oktatómmal!
Sajna nekem se volt tojás a pedálom alatt!!!

Csak legyen végre meg a forgalmi vizsgám is, múlthéten meghúztak, már csak vinnem kellett volna vissza a tajicskát, fordulok rá az uccára, dug 2, mikor szurtam volna a 3-at érdekes érzés fogott el de végülis beraktam, és olyan 45 km/h-ás sebességnél szólt rám a vizsgabiztos, hogy nah akkor cseréljek helyet az oktatómmal!

Sajna nekem se volt tojás a pedálom alatt!!!

azért hozzáértés is kell, mármint attól, aki csinálja 

FIgyi! Mint minden a tuning szakmában csak pénz kérdése!

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Ők le is hajlítják ha jól tudom, de kérdezz rájuk...