---ULTIMÁTUM!---

aktuális téma
---ULTIMÁTUM!---

Ultimátum? Kemény szó, de az állapot is ami az országban tuning néven elharapódzott. Az ultimátum az enegedélyel rendelkező cégek és hatóságok részéről indul mostmár, a sufnyituning ellen. Mindennemű anyag és műszaki ismeretekkel nem rendelkezők nyúlkálnak bele a tuning szakmába. Elfelejtve, hogy veszélyes üzemről van, szó! A szaktudás hiányt a biztosítók, és KPM is kezdi unni a sokasodó gondjaik miatt. A sok pórúljárt személyről nem is beszélve. Mentek az olcsó ajánlatok után, ami nagyon sokba volt a végére. Ettől sokkal keményebb amikor tömegkarambóllal végződik. ( leszakadó lökhárító) A legnagyobb trauma akkor éri majd az építtetőket, amikor a vizsgán az eredet papírt kérik majd. Amennyiben az EU-s rendelkezések lépnek életbe, onnantól csak TÜV-ös termék kerülhet a verdákra. Magyar TÜV-ös gyártó nem is lesz, hisz a piacukat már most tönkreteték az illegális gyártók. Az ÓLCSÓ árú helyre hozatalára se marad lassan szakember, hisz a fent maradás érdekében, váltanak. Jelenleg is sok be se vállalja a szutykot. Silány alapanyagból, megfelelő rétegzés, kidólgózotság, tartórendszer kialakítás nélkül készülnek. Papír vékony, féltonna, beton elem, szakad vagy töredezik. Egyszóval, minden elismerés a festőknek.----Így alakulnak ki a vezető tunerek az országban. KIVÉVE EGYESEKET! Ezt a tükröt nyíltan odakellett tartani a közelgő nagy évadnyitó buli előtt. Hova tartunk?---- Románia?----Ukrajna? Rengeteg silány termék árasztotta el a piacot külföldről, is. Ott is egy érv a domináns: Profit Ha valaki okul belőle, jó! Ha nem, az se gond. ----Majd fog!!! Addig is róják az utakat a cukormáz verdák.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
TicTac
#1590
2008. május 12. 17:51
Én is azt hittem, ezért is szántam rá magam olyan nehezen, de az eredményen meglepődtem: még az előző gazdi és a menyasszonya is csak annyit mondtak, jaaaa, azért volt picit fura. Absz. nem gáz, és legalább funkcionalitásban 100%.
xela
#1589
2008. május 12. 17:33
Félreértések elkerülése végett, nem a sufnyi tuningról van szó, hanem amit a magyar állam vállalt.
Mégpediglen az EU-ban már bevezetett összes GK-ra vonatlozó rendelkezések konformizálása.
De aztán az is tök mindegy, hogy 2008 vagy 10.
A magyar tuning irány amilyen irányba gondolkodik, (mindent szabad) akkór nagy gondba kerűl.

AZ MEG TÉNYLEG NAGYON ÉRTELMES EBBEN A TÁRSADALOMBAN, HOGY HA VALAKI SZAKAVATOTTAN PRÓBÁL MEGKÖZELÍTENI DOLGOT, ÉS OKULÁSÚL KÖZZÉ TENNI, AZ MINDEN CSAK NEM ...... EMBER!

Dodge88
#1588
2008. május 12. 17:32
Dodge88
#1587
2008. május 12. 17:31
nagyon igaz!
a másik: este ha lakott területen megy az ember akkor kanyarodásnál nagyon kell figyelni, hogy nincs-e a sarkon gyalogos aki át akar menni mert simán elüti az ember mivel a fóliától nem látja (csak feketeséget). A tapasztalataimból okulva megfogattam, hogy a következő gépemen nem lesz fólia. Sehol.
TicTac
#1586
2008. május 12. 17:28
Erre találták ki a fényre sötétedő visszapillantót.
Dodge88
#1585
2008. május 12. 17:27
hát szerintem nemsokára nekem is az lesz. A bisztonság sokkal fontosabb mint az optika. Bár szerintem úgy egy kicsit hülyén néz ki az autó, hogy B-oszloptól hátrafele csutkára fekete elöl meg "átlátszó".
TicTac
#1584
2008. május 12. 17:27
Közlekedni is kellene (tudni). Soha nem tudsz udvarias lenni, egyenrangú kereszteződésben vagy amikor kell, nem tudsz kontaktust teremteni a másik közlekedővel... ezért is nem jó az első fólia. Jól néz ki, de nekem inkább nem, kösz. Ez olyan, hogy a szoknyámra sem raknék még koptatót, mert így lehet közlekedni még az autóval. Nem raknék bele nagyobb ládát, mert így még lehet pakolni az autóba. Ne menjen a szépség a használat rovására szerintem.
TicTac
#1583
2008. május 12. 17:24
Jelenleg teljesen csupasz. Két réteg volt rajta, egy törésbiztos meg a LLumar. Van megoldás rá, de nem hiszem hogy vacakolok vele. Jó ez így...
Dodge88
#1582
2008. május 12. 17:14
Jaja!
Napsütésben gyönyörűen körbe csillog a gép. És a másik nagy haszna, hogy ha mögöttem vkinek vakít a fényszórója az nem égeti ki a szemem amikor belenézek a visszapillantóba mert a fólia megszűri.
Dodge88
#1581
2008. május 12. 17:10
Régóta figyelem a "tuning világot" és valóban nagyon felhigult. A sufnyituningot a saját bőrömön és pénztárcámon tapasztaltam meg amikor elvittem egy céghez mert elég pozitív visszajelzéseket hallottam róluk így gondoltam, hogy minőségi munkát fognak végezni. Nagyon nem így történt. A szívócső 60-as acél vízvezetékcsőből készült és a cső motorfelöli vége hozzáért a pillangószelep ház belsejéhez és ahogy mozgott föl-le úgy csiszatolta a fémet amit a moci be is szívott. Szerencsére időben észrevettem és repült belőle a kókány cucc. A moci azóta is szépen duruzsol baja nem lett.
Mielött csinálok valami vagy elviszem vhová a gépet mindíg alaposan utánanézek és megérdeklődöm. De itt speckó át lettem b*szva. A szerelőkkel sem jobb a helyzet. A márkaszervíz meg...szart se ér! Persze mindíg vannak kivételek de sajna egyre ritkább. Nagyon ritka a profin megépített gép kishazánkban. Sokan leírták már elöttem de igaz, hogy a minőségi cuccot alig veszik az emberek de a TESCO-s "tuningot" meg kosárszám. Amikor meglátok pl. egy "magyarok kedvence"-kocsit a tetején hatalmas szárnnyal (amúgy a gép elsőkerekes) és telelógatva sok bojlerrel amint 120-al megy az autópályán és a Fast&Furious kipuffból meg üvölt az 1.3-as üveghangon akkor mindíg próbálok a háta mögül kitérni mert félek, hogy egyszercsak lezakadnak azok a műanyag szarok a gépről. Nagyon szomorú, hogy ez ma itthon a "tuningot" jelenti. Holott minden autó egyforma lesz azálta, hogy mindegyiken ugyan azok az akciós bojlerszettek lógnak és világítanak mint egy karácsonyfa. Persze itt is van kivétel aki minőségi spoiler-szettet tesz fel és tényleg nagyon egybe van az autó és igényesen ki van dolgozva minden. De ez nagyon ritka. Drukkolok, hogy változzanak a dolgok és, hogy ne keljen félni egy felbojlerezett géptől, hogy bármikor elhagyhatja vmelyik "tuning" alkatrészét.
Clyde
#1580
2008. május 12. 16:57
Én azért szeretem, az első ablakokon a fóliát, hogy mivel nem ratyi épületfólia van rajta(ez lehet csak felénk divat, mert 2 E-ért kap egy fóliasátorra való mennyiséget), ezért szikrázó napsütésben kívülről gyönyörű tükör (akár borotválkozni is lehet benne)viszont bentről kifelé nézve mint egy napszemüveg...
Dodge88
#1579
2008. május 12. 16:49

Sokat dob az optikán de amiért nagyon szeretem az az, hogy fogja a napot. De tényleg nagyon balesetveszélyes és mivel nem csak én vezetem ezért le fogom szedetni róla minél hamarabb.
Te tettél vissza másik fóliát? Amin ki is lehet látni. Vagy teljesen csupasz már az első ablakod?
TicTac
#1578
2008. május 12. 16:41
Nekem is. Én pont amit írtál, azért szedtem le az első ablakokról. Marha jó volt, hogy fogta a napot, dögösen -dögösebben- nézett úgy ki az autó, de balesetveszélyes, ez tény és való. Majdnem beletolattam az árokba...
TicTac
#1577
2008. május 12. 16:40
Hm... beszéljünk róla. Egy szépen, jól megépített egyéni lökös tuti egyedi, sokat számít. De azért azt el kell ismerni, hogy a különböző típusokra specializálódott cégek formás és pofás termékei lehetnek épp olyan szépek vagy szebbek (ízléstől függően). Pl. Skoda: Milotec. Az enyémen részben ilyen cuccok vannak. Nem tudok rá ormásabbat elképzelni. Hogy a tuning a pénzről szól-e? Mindenképpen. Az más kérdés, hogy ízlés társul-e hozzá.

Ez az én véleményem.
Dodge88
#1576
2008. május 12. 16:39

Nekem mindenhol "H"-s LLumar van szóval csak az első ablakokért húzhatnak le.
Dodge88
#1575
2008. május 12. 16:36
Én beleénzek, de úgy sem látok semmit!
Dodge88
#1574
2008. május 12. 16:36
Nekem körbe 5%-os és olyan szinten nem látni, ki, hogyha nincs kivilágítva egy kocsi akkor azt éjszaka a kivilágítatlan úton nem látom. Visszapillantó? Éjszaka felejtős de nagyon. Télen volt nagyon szar amikor nem lehetett lehúzni az ablakot. Ha nem lenne az első ablakon fólia akkor semmi gond nem lenne. Nyáron viszont egy áldás ez a cucc.
TicTac
#1573
2008. május 12. 16:36
Fóliázás, tessenek parancsolni...

A gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint személygépkocsik esetén, nem csak a hátsó oldalsó ablakok, de a hátsó szélvédő is bármely sötétségű fóliával jogszerűen ellátható, amennyiben a fólia magyarországi minősítéssel ("H" engedély) rendelkezik, valamint a gépjármű két oldalsó tükörrel van ellátva. Pontosítva:

- A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédő) csak érvényes "H" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstől függetlenül.

- A vezető üléssor melletti üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minősítő jellel, de összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 70 %-nál (AU 75, SCL).

- Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál (SCL). - magyarul ha szinezett (tinted) az üveged, akkor máris nem lehet, mert túllépted ezt az értéket.

Ennyi...
TicTac
#1572
2008. május 12. 16:32
Clyde
#1571
2008. május 12. 16:28
Na így hogy megemlítetted a 75%-ot már nekem is beugrott, amúgy tényleg baromiszar tolatni vele, én is ált előtte meg kell nézzem, hova is akarok (be)tolatni, ha meg más megoldás nincs, akkor ajtó kinyit azt nézelődés hátra
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 1610 találat 81 oldalon